Opel Zafira Kulubu

torsion

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
1,318
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
zafira fena değil bi arkadaşımda 2003 special editionu var 1.6
100km ye 6 sn de çıktığını 180 le rahat makas atabildiğini iddia ediyor yanlız bi stepne değiştirdik amaaan elimiz çamur oldu alttaymış lastiği bence kotu bişey
 

torsion

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
1,318
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
zuhahahahahahahahhhaahhaha
 

rifaz

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
26 Eyl 2006
Mesajlar
413
Tepki puanı
17
Puanları
18
Yaş
55
Siteyi ziyaret et

gdonmez77

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
555
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Bence o arkadaş saniyeyi kendisi saymış (ağzıyla) saat tutsa 15 saniye olduğunu görürdü. Kendi aracım olan 1.8 lt fabrika verisi 12 saniyede 100 e çıkıyor. BUnu en baba performans kitleri ile en iyi ihtimalle 10 sanieye çekerler. Yani ZUHAHAHAHa Ayrıca o kadar yüksek tavan ve yumuşak süspansiyonlu bi araç ile 180 le giderken makasa girmek tabuta girmekten farksız bence. Kendi aracım olsada, o uzunlukta bir araçla 180 le makasa girmeye cesaret edemem. Evet kolay kolay izinden sapan bir araç değil, ama 180 km imkansız makas için!

rifaz senin soruna da şöyle cevap veriyim. Bizim araçlarda gaza hiç basmadan sadece debriyajdan yumuşakça kaldırarak bile hareket verebiliyorsun. Bizim motorlarda gaz teli falan olmadığından, gaz vermeden debriyajdan kaldırınca sistem kendi otomatik gaz veriyor zaten. Yokuş yukarı ya da tam dolu değilsen, hiç titremeden kalkar araban. (1.8 ler için bu böyle) Ha birde ben bunun üzerine Bor Hidrolür sistemi taktım, çok daha rahat kalkıyor.
Egem Yetkili servisi ve burdaki ustam dahil hiç bir kimseden bu araçlarla ilgili 2500 devirde kaldırcan diye birşey duymadım. Ben şahsen 1000 devirde 3. viteste gaza bsıyorum ve hiç titremiyor. km si itibariyle aklıma ilk gelen şey senin ateşleme sargısında bir sorun olabileceği. Fiyatı 325 ytl civaırndaydı burda, bi süre sonra bu parça eskiyor ve ateşlemede sorun olabiliyor. Yüksek devirde bu titremeyi motor güçlü olduğu için hissetmiyorsun ama düşük devirde motor zangır zangır titrer. Yani aracın 1 silindiri çakıp çakmama sorunu vardır. Benim arkadaşın vectrada oldu aynısı, Araba 1.6 olduğu için gitmiyodu resmen, değiştridiler çözüldü. Ama bizim araçlarda 3 silindirde olsa idare ediyor.

Klima kokusu sorunu bende de var. Hatta ilk açılışta acaip rahatsız ediyor. Ama bir süre sonra ya azalıyor, ya da burnum alışıyor almıyorum. Sanırım klima tesisatında kronik bir sorun var Zafiraların. Benimkinin polen ve hava filtreleri yazın değişti aynı senin gibi, toz kokusu azaldı ama o plastikimsi koku duruyor.
Neyse idare etcez artık. Sonuçta MPV lerde hala en iyisi bu! Corolla Verso ya da For S Max bence daha çok taze. Bi çok eksikleri var.
 

torsion

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
1,318
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
hehe naapsın işte garibime tigra alıyolardı alınmadı o da babasının zafirasıyla naapsın:D :D :D :D :D :D

sayden araç çok yumuşak süspansiyonu var hoplatıyo yana yatıyo

stepnesi de reno gibi aşağıda nedense sinir bozucu
 

rifaz

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
26 Eyl 2006
Mesajlar
413
Tepki puanı
17
Puanları
18
Yaş
55
Siteyi ziyaret et
gdonmez77' Alıntı:
Bence o arkadaş saniyeyi kendisi saymış (ağzıyla) saat tutsa 15 saniye olduğunu görürdü. Kendi aracım olan 1.8 lt fabrika verisi 12 saniyede 100 e çıkıyor. BUnu en baba performans kitleri ile en iyi ihtimalle 10 sanieye çekerler. Yani ZUHAHAHAHa Ayrıca o kadar yüksek tavan ve yumuşak süspansiyonlu bi araç ile 180 le giderken makasa girmek tabuta girmekten farksız bence. Kendi aracım olsada, o uzunlukta bir araçla 180 le makasa girmeye cesaret edemem. Evet kolay kolay izinden sapan bir araç değil, ama 180 km imkansız makas için!

rifaz senin soruna da şöyle cevap veriyim. Bizim araçlarda gaza hiç basmadan sadece debriyajdan yumuşakça kaldırarak bile hareket verebiliyorsun. Bizim motorlarda gaz teli falan olmadığından, gaz vermeden debriyajdan kaldırınca sistem kendi otomatik gaz veriyor zaten. Yokuş yukarı ya da tam dolu değilsen, hiç titremeden kalkar araban. (1.8 ler için bu böyle) Ha birde ben bunun üzerine Bor Hidrolür sistemi taktım, çok daha rahat kalkıyor.
Egem Yetkili servisi ve burdaki ustam dahil hiç bir kimseden bu araçlarla ilgili 2500 devirde kaldırcan diye birşey duymadım. Ben şahsen 1000 devirde 3. viteste gaza bsıyorum ve hiç titremiyor. km si itibariyle aklıma ilk gelen şey senin ateşleme sargısında bir sorun olabileceği. Fiyatı 325 ytl civaırndaydı burda, bi süre sonra bu parça eskiyor ve ateşlemede sorun olabiliyor. Yüksek devirde bu titremeyi motor güçlü olduğu için hissetmiyorsun ama düşük devirde motor zangır zangır titrer. Yani aracın 1 silindiri çakıp çakmama sorunu vardır. Benim arkadaşın vectrada oldu aynısı, Araba 1.6 olduğu için gitmiyodu resmen, değiştridiler çözüldü. Ama bizim araçlarda 3 silindirde olsa idare ediyor.

Klima kokusu sorunu bende de var. Hatta ilk açılışta acaip rahatsız ediyor. Ama bir süre sonra ya azalıyor, ya da burnum alışıyor almıyorum. Sanırım klima tesisatında kronik bir sorun var Zafiraların. Benimkinin polen ve hava filtreleri yazın değişti aynı senin gibi, toz kokusu azaldı ama o plastikimsi koku duruyor.
Neyse idare etcez artık. Sonuçta MPV lerde hala en iyisi bu! Corolla Verso ya da For S Max bence daha çok taze. Bi çok eksikleri var.

Sağol kardeşim,;)
ateşleme sargısı durumuna bir bakalım, titremeyi sadece ilk kalkışta yapıyor, periyodik ve düzenli bir sarsıntı yok, ayrıca devir saati, bulunulan hız seviyesi (mesela 100 km/saat ile giderken) ve vites (4 veya 5. vites) uygunluğu güç kaybı olmadığını dolayısıyla eksik bir ateşleme olmadığını az çok teyit ediyor.Bir de aklıma benzin pompası geliyordu. Acaba onda mı ilk kalkışta benzin göndermede bir problem oluyor diye de düşündüm.Ama benzin filtresini değiştirmek, depo temizleyici birkaç ürün kullanmak ve karbonlu yakıtla motor temizliği pek para etmedi. Bilgisayarlı hata kontrolünde de bir hata kodu çıkmadı. Ama ben baskı balatadan olduğunu düşünüyorum. Malum balata biraz aşınmışşa sallama yapabilir.

Şu bor hidrolür nedir? Yoksa zafiranın özel üretilen doğal gazlı modelleriyle OPC alakalı (sanmıyorum ama)birşey mi ? Bir de o konuda bilgi alsak, ilk yazında hem yakışta hem de hızlanmada olumlu etkisi olduğunu belirtmiştin.
 

rifaz

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
26 Eyl 2006
Mesajlar
413
Tepki puanı
17
Puanları
18
Yaş
55
Siteyi ziyaret et
Bu arada birkaç tecrübemi paylaşayım.

1. konu. Aracın altında motor karter koruma sac levhası yoktu, bir kampanyaya denk getirdim taktırdım.Bu çok önemli, yazın tatilde faydasını gördüm. Yol çalışması olan eski bir yolda gece ufak bir tümsekten geçtim ve muhafaza olmasa sıkıntı olabilirdi.sac levha Astranınki ile ile aynı.
2. Konu. üçüncü sıra koltuklardan birinde yolcu oturtmak ve diğer koltuğu da kapatıp yolculuk bagajlarını koymak zorundaysanız, mesela 3. sıra sağ koltukta çocuk oturuyor ve sol koltuk kapalı ve sol taraf arka bagaj kapağından 2. sıra koltuğa kadar eşya doluysa...Herhangi bir savrulma spin atma ve daha kötüsü kaza durumunda eşyalarla yanyana oturan yolcu üzerine eşyaların yıkılma veya onu sıkıştırma ihtimali çok kuvvetli.Bu güvenlik sorununa çözüm ne olacak?
Kaliteli yerli veya ithal üretim yeşil,kırmızı ve siyah renkte lastikli ağlar var. Bu ağların ucunda sağlam kancalar var. Ağ normal duruşta 40 x 50 cm lik bir yer kaplarken iki kişi karşılıklı geçip kenarlarından çekip gerdiğinde 1.5 X 2 m kadar esneyebiliyor.Bu ağı eşyaların alt, yan ve üstünden geçirip, araç üzerinde bulunan tespit halkaları ve orta koltuk kafalık demirlerine ağ kancaları vasıtasıyla tutturursanız, yük devrilme ve savrulma ihtimali oldukça azalabiliyor. Uzun yolculuklarda kullanmak üzere aldığım bu ağ sürekli arka taban gözünde durur ve yolculuklarda kullanırım. Tavsiye ederim.Hele çocuğunuz oturacaksa çok önemli.Onlar da en arka koltuklara oturmaya hep hevesliler.
 

gdonmez77

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
555
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Bor Hidrolür le ilgili aslında benim açtığım ve anlattığım bi başlık vardı, orda hem tartışıldı hem de ben ayrıntılarıyla anlatmıştım, ama şu geç selam yüzünden o mesajlar da gitti.
Neyse ben gene de kısaca anlatıyım.
Bor tek başına yanıcı özelliği olmayan ama dünyadaki tüm elementler arasında hacmen en yüksek miktarda hidrojen taşıyabilen elementtir. Bor Hidrojen le bağlanır ama hacminde bir değişiklik olmaz. Bu bağlanmış halide, katalizörüyle beraber Bor Hidrolür oluyor.
Şimdi sistem şöyle işliyor: Motorun zaten orjinalinde bir tane tıpa takılmış olan bir girişi var emme manifoldunda. Bu tıpayı çıkarıp burdan Bor Hidrolür motora girecek şekilde bi plastik boru takılıyor. BOr Hidrolür için motorun uygun bir yerine (bende radyatör arkası) Bir rezervuar takılıyor. Motoru çalıştırınca emme manifoldu tıpkı benzini çektiği gibi BOr Hidrolürüde belli bir oranda içeri çekiyor. Bu oranı ayarlamak için emme manifolduna giren boru üzerinde bir vana var, ordan ayar yapmak gerekiyor başta.
Motora benzinle beraber giren sıvı, patlama ile beraber ısı etkisiyle hidrojen salar, ve bu hidrojende benzin gibi yanar. Tıpkı NOS sistemi gibi yani. Sonuçta benzine göre daha yanıcı olan Hidrojen oksijenle birleşip egzosdan su olarak çıkar.
Yani BorHidrolür + ısı = Hidrojen. Hidrojen + Oksijen = Su buharı.
Ben bu sistemi baya bi araştırdım, yaklaşık 2 ay boyunca hem nette hem ustalara. Sonuç olarak ben Zafira ma, mak mühendisi arkadaşlarımdan biri 2004 avensis e, diğeri 2004 vectra ya taktırdı. Hepimiz çok memnunuz, kabaca 12000 km dir kullanıyorum hiç bir sorun olmadı.
 
Üst