Opel Neden Motor Koruma Yapmıyor ! .S

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Streo
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
ben alırken nakit ödemede büyük indirim ve hem kasko hem paspas hemde karter korumayı yaptırdım...tabii o 2009 kriz zamanı satmak için yalvarıyorlardı...dedim bana birşey kalmayacak sırf gelir aracı alırım sigorta kasko size ait...
 
Karter korumanın kaza esnasında motorun yerinden kopmasını engelleyip daha büyük zarara yol açabileceği bir gerçek.Motor kulaklarının bağlantı yerleri buna göre yapılmış ve motorun montajı da buna göre yapılmıştır araçlarda.Biz de aracımızı aldığımız bayiye sorduğumuzda nerdeyse aynı cevabı verdi.İsterseniz yine takalım,sonuçta parasını alıcam dedi.Ben satmayı daha çok isterim dedi ama kesinlikle tavsiye etmiyoruz dedi.Çok ısrar eden müşterilerine sattığını belirtti. ;)
Bu arada sadece Opel'de değil,birçok yeni nesil araçlar da karter koruma yoktur.Hepsini inceleyemediğim için hepsi demiyorum,belki tümünde yoktur.

avrupa arabaların hiçbirisinin üzerinde orjinalde karter koruma yoktur ve yedek parça katoloğunda karter koruma diye bir parça yoktur.
(hangi markanın servisi olursa olsun hiç bir serviste orjinal karter koruma diye bir parça yoktur, bütün servislerin taktıkları piyasada satılan ve fason olarak yapılan parçadır. )
çünkü avrupada karter koruma gerektiren yol yoktur. bizim yollar da avrupa gibi olsa ben de karter koruma takmam.
karter koruma motorun düşmesini önler lafı işi bilmemektir, ister servis söylesin ister bayi.
kaza anında koskoca motor kulakları kopup motor yere düşüyor da 4 tane plastik vida veya 5-6 lık basit civatamı kopmayacak da motor yerinde kalacak.
bırak kaza anındaki darbe şiddetini 4 tane civatayı ben bir balyoz darbesi ile kırarım.
karter koruma dediğimiz parça bildiğin preslenerek şekil verilmiş 2-3 mm.lik saç.
Allah korusun darbe anında ne karter kuruması kalır ne civatası.
arkadaş arafe günü gecesi memlekete giderken yoldaki engel yüzünden karter koruma olmadığı için karteri patlattı. adamın bayramı servislerde geçti verdiği 2-3.000 lira masrafta cabası.
ben yolda giderken önümdeki kamyondan taş düştü, direk arabanın altına Allahtan muhafaza vardı da bir şey olmadı.
 
önceleri bildiğim kadarıyla vardı orijinalinde. önceleri dediğim 8-10 sene öncesi. ama giderek artan pazar ve ticari menfaatler yeni araçlarda bu gibi kısıtlamalara gidildiğini biliyorum. en basitinden bir hesapla 1 adet karter muhafaza satış fiyatı 100 tl diyelim. örnek olarak opel astra 2012 model araç alalım. gm bir senede en az 80-100 bin (tamamen attım rakamı) opel astra ürettiğini farzedelim varın gelin hesabını siz yapın.

ikinci olaraksa yakın bir tanıdığımdan duydum. orijnal olarak bazı markalarda geliyormuş ancak satan bayii bunları çıkartıp ekstra olarak satıyormuş. bir benzer olayda lastikler hakkında duymuştum. fabrika orijinal kaliteli lastiklerle yolluyor aracı ama uyanık bayii onları çıkartıp daha ucuz lastik takıyor. benzeri olaylara sıkça rastlanmıştır ülkemizde.
 
Sonradan takılır karter koruma. Ama çoğu bayi hediye eder baştan pazarlık ederseniz.
Gereksiz, riskli, motor düşmesi, şu, bu diyenlere gülümseyin ve geçin.

Ben gereksiz diyenlerdenim, onun için herkes bana gönül rahatlığı ile gülemseyebilir sorun değil. Vectra'larda elektrik tesisatının kavrulmasını kronik olarak değerlendirenlere ben gülümsemiyorum.
 
Ahmet abi,bu avrupalılar eskiden yollarını kötü mü yapıyordu da daha önce satılan araçlarda karter koruma geliyordu. 1998 de sıfır Astra F nin üzerinde motor koruma geldi.Aynı araçtan amcam da aldı,onun arabasında da geldi. 2007 model Astra G Classic II sıfır araçta gelmedi.Arabanın altını vurduk,karteri deldirdik yine taktırmadık.Şimdi 2012 Astra H var,onda da gelmedi ve yine taktırmıyoruz.O balyozla kırarız dediğimiz vidalar kaza anında bizim dediğimiz gibi olmuyor.İnternette sadece bununla ilgili bir sürü test videosu var.Tamam bizim yollarımız o kadar iyi olmayabilir ama Avrupanın her yolu da mükemmel değil ki.Onların da bozuk bir sürü yolu var.Normal markaları geçtim,büyük markalarda mı bu işten menfaat elde etme peşinde.Adamlar bu denemeler için dahi araç parçalamışlar testlerde.Ben araştırıp hareket ederim abi,canlı örnekler varken bile bile motoru kucağıma alma riskini alamıycam.Kaza olunca olur ama zararı en aza indirgemek gerek.Karter koruma olmayınca motor araçtan fırlayacak,uzaklaşak diye birşey de yok.Aşağı düşmesi dahi bir faydadır.
Belki şu yapılabilirdi,şimdi gördüğüm bazı BMW ve Mercedesler de plastik koruma ve plastik vida var.Hepsinde yine görmedim.Bazısında var,bazısında yok.Belki sonradan taktırma bile olabilir,tam bilemiycem o kadarını.Koruma da ne kadar etkili olur bilemem ama bir kaza da bizim bahsettiklerimize göre daha kolay ve hemen kopacağı kesin.Onlar dahi olmamasından,kopmasından yana yani.
 
Sattı aracın paspasını vermeyip ayrı para isteyen bir adama sadece ben tek kelime derim

ÖLÜ SOYUCU

Ahhhhh aahhhh, Şükürler olsun 30 sene zarfında araba sanayimiz bir hayli yol aldı. Biz 1979 yılında "0" km bir Renault almıştık, hem de yaklaşık bir sene kadar bekledikten sonra araya hatırlı kişileri koyarak. Araçta sadece yedek teker, kriko ve bijon anahtarı ve deposunda 2-3 litre benzin vardı. Biz şanslı olduğumuz için çok sevinmiştik, zira Tofaş'larda onlar da yoktu. O yıllarda arabayı alanlar eksikleri tamamlamak için sanayiye koşardı. Paspas, teyp, jant kapağı, ilk yardım çantası, yangın söndürücü gibi aksesuarları ayrıca alırdık.
 
.............karter koruma dediğimiz parça bildiğin preslenerek şekil verilmiş 2-3 mm.lik saç..........

Ahmet bey 2-3 mm lik bir saç levhayı yabana atmayın, hele hele preslenip şekil verildiyse inanın mukavemeti en az ikiye katlanır. Araçlarımızın kaportasında kullanılan saçların kalınlığı 1 mm bile değildir.
 
opelin orjinal koruması var aslında ama yurt dışı araçları ucuza mal etmek için kısıyorlar ne hikmetse, orjinali varsa omegası olan bilir karter koruma plastiktir, nasıl VW audi Mercedes de varsa opelde de bulunmakta
 
Ahhhhh aahhhh, Şükürler olsun 30 sene zarfında araba sanayimiz bir hayli yol aldı. Biz 1979 yılında "0" km bir Renault almıştık, hem de yaklaşık bir sene kadar bekledikten sonra araya hatırlı kişileri koyarak. Araçta sadece yedek teker, kriko ve bijon anahtarı ve deposunda 2-3 litre benzin vardı. Biz şanslı olduğumuz için çok sevinmiştik, zira Tofaş'larda onlar da yoktu. O yıllarda arabayı alanlar eksikleri tamamlamak için sanayiye koşardı. Paspas, teyp, jant kapağı, ilk yardım çantası, yangın söndürücü gibi aksesuarları ayrıca alırdık.

Abi şimdi baya işler değiştir haklısın. Artık sadece şu özelliği yok diye müşteri beğenmiyor bile. Ama tofaş bunca zaman vatandaşı bir şekilde araç satmayı becermiş ama hadi buyursun bakalım şimdi sata bilecek mi? Saygılar abim.
 
Geri
Üst