Opel harareti sever mi acaba ?

servise gittiğimde ısrarla değiştirin tofaş müşürü takın dedim ama adamlar takmadılar. arabanın dengesini bozarsın dediler. uzun yolda kesinlikle sıkıntı yok ama rampalarda fan açıyor dedim, su eksiltme yok dedim. daha ne istiyosun dediler :D
 
servise gittiğimde ısrarla değiştirin tofaş müşürü takın dedim ama adamlar takmadılar. arabanın dengesini bozarsın dediler. uzun yolda kesinlikle sıkıntı yok ama rampalarda fan açıyor dedim, su eksiltme yok dedim. daha ne istiyosun dediler :D
bende daha önce tofaş müşürü vardı 95de açıyodu 87 ile 90 arası da kapatıyodu araba uzun yolda kaloriferi pek ısıtmıyodu ama şehir içinde çok sık fan açıyodu orjinal müşürüyle değiştirince sık fan açmalar gitti kalorifer iii ısıtmaya başladı.hararet genellikle 95 de sabit kalıyo fan açsada kısa süre içerisinde 95 düşürüyo uzun yolda ise devamlı 95 de rampa çıkarken 97-98 civarı oluyo
 
opel harereti çok sever sonrada hortum patlatıp yolları yıkar temizler:)

kendi hareretine dayanacak hortum üretemez üretsede 3-5 sene sonra dısarı sevkiyatı kaldırır

kullanıcıları yan sanayi balonlara mahkum bırakır :@
 
bende daha önce tofaş müşürü vardı 95de açıyodu 87 ile 90 arası da kapatıyodu araba uzun yolda kaloriferi pek ısıtmıyodu ama şehir içinde çok sık fan açıyodu orjinal müşürüyle değiştirince sık fan açmalar gitti kalorifer iii ısıtmaya başladı.hararet genellikle 95 de sabit kalıyo fan açsada kısa süre içerisinde 95 düşürüyo uzun yolda ise devamlı 95 de rampa çıkarken 97-98 civarı oluyo

uzun yolda 90 sabit. rampalarda (ama çok dik ve kmler süren rampalar) 101/102 oluyor. sabit rölantide bile çalışırken 15/20 dk çalışsın fan açıyor. hatta serviste de açtı normal dediler. tofaş müşürü takıldığında kaloriferin iyi ısıtmayacağını bana da söylediler. müşür düşük dereceli olduğu için çok sık fan açacaktır. artık hortumar dayanana kadar bu sistemle devam etcez yapacak çok da bi şey yok sanırım.
 
Ne kalorifer ısıtmaz ne de fazla yakar bunların hepsi hikaye ! Nasıl alfa romeo, bmw, yada ford ve diğerlerinin tamamı motor 90 derecede iken kaloriferleri ısıtıyorsa opelde 90 derecedeyken öyle ısıtır, nasılki diğerleri 90 derecede yakıtı normal yakıyorsa opelde normal yakar

Asıl müşür 100 derecedeyken vuruntu oluşacağı için hem yakıtı çok yakar hem yağ incelir özelliği bozulur ve doğal olarak yağ yakar lastik aksam sertleşir çatlama yapar yüksek ısıdan oluşan yüksek basınç sayesinde su sistemi su koyverir vs vs yüksek ısının tek yararı yokken zararları saymayla bitmez

üstelik boşuna muhalafet oluşturuyorsunuz çünkü hesap ortada ben 90 lık tipo müşürü taktım ve 6 aydır yakıtım yol bilgisayarında 10,2 den 9,3 e düştü yağ eksiltmem yarıyarıya azaldı motor daha diri çalışıyor ve bu sesinden bile belli oluyor hararet 100ün üstündeyken ikinci vitesle düşük devirden gazı kapatınca eskiden olduğu gibi yığılmıyor.

Bazılarımız hala 100 iyi desin haklısınız 90 ile daha çok yakıyor ve sanırım bunu çok iyi biliyorsunuz çünkü nasılsa çok denediniz
 
Ne kalorifer ısıtmaz ne de fazla yakar bunların hepsi hikaye ! Nasıl alfa romeo, bmw, yada ford ve diğerlerinin tamamı motor 90 derecede iken kaloriferleri ısıtıyorsa opelde 90 derecedeyken öyle ısıtır, nasılki diğerleri 90 derecede yakıtı normal yakıyorsa opelde normal yakar

Asıl müşür 100 derecedeyken vuruntu oluşacağı için hem yakıtı çok yakar hem yağ incelir özelliği bozulur ve doğal olarak yağ yakar lastik aksam sertleşir çatlama yapar yüksek ısıdan oluşan yüksek basınç sayesinde su sistemi su koyverir vs vs yüksek ısının tek yararı yokken zararları saymayla bitmez

üstelik boşuna muhalafet oluşturuyorsunuz çünkü hesap ortada ben 90 lık tipo müşürü taktım ve 6 aydır yakıtım yol bilgisayarında 10,2 den 9,3 e düştü yağ eksiltmem yarıyarıya azaldı motor daha diri çalışıyor ve bu sesinden bile belli oluyor hararet 100ün üstündeyken ikinci vitesle düşük devirden gazı kapatınca eskiden olduğu gibi yığılmıyor.

Bazılarımız hala 100 iyi desin haklısınız 90 ile daha çok yakıyor ve sanırım bunu çok iyi biliyorsunuz çünkü nasılsa çok denediniz

cengiz bey, bu kadar sert çıkmanıza hiç ama hiç gerek yok. herkes burda düşüncesini paylaşıyor. bizler sizin yaptığınızı denemedik, ama bunca yıldır tamirhanelerde bu işin içinde olan insanlardan aldığımız bilgileri paylaştık sadece. ben, sizin bu yazdıklarınızın birçoğunu ustalarla tartştım, ama hiçbiri onaylamadı. şimdi bu insanların bilgilerini ve tecrübelerini yabana atmak sizce doğru mu? ve bunlar da sana sen çok mu biliyosun demezler mi? Saygılar...
 
cengiz bey, bu kadar sert çıkmanıza hiç ama hiç gerek yok. herkes burda düşüncesini paylaşıyor. bizler sizin yaptığınızı denemedik, ama bunca yıldır tamirhanelerde bu işin içinde olan insanlardan aldığımız bilgileri paylaştık sadece. ben, sizin bu yazdıklarınızın birçoğunu ustalarla tartştım, ama hiçbiri onaylamadı. şimdi bu insanların bilgilerini ve tecrübelerini yabana atmak sizce doğru mu? ve bunlar da sana sen çok mu biliyosun demezler mi? Saygılar...

Beyefendi evet belki fazla olmamalı ama aslında biraz da sert çıkmama gerek var çünkü bizde yıllarca hatta o ustalardan daha fazla opel kullandık mantalardan başladık cih ve üstten tek egzantrik motorlardan dohc motorlara geldik yaşımız 40 ı çoktan aştı bu arada yıllarca hem elimizi yağa sürerek yatakları değişmiş krank keplerini tork ölçülerinde sıktık hemde teknik olarak mühendislik çizgisinden hiç uzaklaşmadık. Bu yüzden zaman içinde ustalarla çok zıt fikirlere düştük.
Ustalar her hararet yapmış motorun kapağını taşlamaya kalkarken taşlanan kapağın yerinin sadece çöp olacağını anlatmaya çalıştık ve çoğuna anlatamadık ama gel görki ortalık rölantisi bozuk düzen tutmayan opellerle doldu
Yıllarca şanzıman yağlarının ATF olmayacağını söyledikçe Opeller böyledir dediler ama gel görki ortalık geriye geçerken cartlayan durmadan 1 e geçmeyen opellerle doldu
yıllarca polen filtresini değiştirdikleri zaman kapağını geriye yanlış taktıkları için otomobillerin içi buğu yapıp saunaya döndü yanlış taktıklarını söyledikçe bunlar böyledir dediler ama gel gör ki kışın yağmur yağdığında yollar içi buharlı camlarla gezen opellerle doldu
kapılardan ses geldi fitilden dedik yok kilitten diyip kilit değiştirdiler sesi kesemeyince opeldir bunlarda olur biraz dediler
Salıncak burcu eskidi tıkırtı yapmaya başladı değiştirdik burcun içinde kilitlemesin diye ikinci bir ince sac burç var onu yan keskiyle söküp attılar yenisini takarken onu takmadılar koskoca fabrika boşunamı koymuş dedik
ona gerek yok sadece orijinal GM de olur o burç dediler öyle taktılar iki gün sonra arada o ince sac olmadığı için yolda giderken arkadan gıcırtılar gelmeye başladı kıştandır lastiktendir bunlar zaten yapar dediler.
elektrikçi rezaletlerini ise anlatmıyorum ama bilinki bir kablo sadece ölçüm yapmak için acımadan yan keskiyle kesilir ve ölçüldükten sonra bantla bantlanır üç gün sonra korozyon ve temassızlık yapar bu defa opel dandik olur
Vallahi kusura bakmayın ama ben bir otomobil olsaydım türkiye de olmak ve özellikle opel olmak istemezdim.
Şimdi rica ediyorum ki kabul edin yüzde doksanınız otomobilden anlamıyorsunuz ve bozulunca kötü olan opel oluyor ve ben bmw forumlarını da okuyorum vw forumlarını da okuyorum ama ne onlarda trajikomik olarak yanlış konan şanzıman yağları ne ters takılan polen filtre kapakları gibi kronik olarak yıllardır sürekli yanlış yapılan uygulamalar görmedim aynı zamanda servislerde fan müşürünü değiştirirsen kablo yanar gibi ilginç ve komik olarak büyük bir hayal gücü ile tamamen kafadan sallama olarak icat edilmiş lafları diğerlerinde görmedim

Bu yüzden kimse kusura bakmasın VW olsun Audi olsun BMW olsun onların servisleri opelinkilerden kat kat bilinçliler

Sonuçta Opelde yıllardır süren trajikomik servis olaylarında Şimdi de fan müşürü meselesi çıktı bu seferde opel harareti sever diyorlar ama ilkokulu bitirmiş fen kitabını iyi okumuş öğrenci bile bunun böyle olmayacağını bilebilir aşırı hararetli bir motorun yakıtı sıcaklığından dolayı daha iyi yakmayacağını aksine yakıtın silindirlerde yanmayıp patlayacağını ve bununda vuruntuya neden olacağını yakıt sarfiyatının artacağını bilmek ise ortaokulu bitirmiş bir öğrencinin bilgisi dahilindedir ama biz hala opel harareti severmiş ustaların yıllardır bilgi birikimine saygı duymakmıştan bahsediyoruz ve o bahisler esnasında hala bu otomobiller 100 derece üzeri sıcaklarda yandım allah demeye devam ediyor siz de bana göre olmayan otomobil bilginizle hala bu sitem niye diyorsunuz ama diğer taraftanda bu şekilde yanlış bir uygulamanın devamına neden olduğunuzun farkında değilsiniz
 
  • Beğen
Tepkiler: Serkan83
Birde unutmadan bende 94 bir GSI ve 93 bir Calibra var hiçbiri usta ve servis yüzü görmemiş durumda biri 16 yaşında 170.000 km de diğeri 17 yaşında 189.000 km de isterseniz gelin bir bakın her basışta 240 nasıl görülebiliyormuş sıcaklık hiçbir zaman 90 ı nasıl geçmiyebiliyormuş nasıl 50 km ile giderken bile 1 e atılabiliyormuş nasıl yağmurda buğusuz gezilebiliyormuş ve nasıl hendekten bile geçseniz tık ses gelmeyebiliyormuş nasıl 10.000 km sonra bile 100 gram yağ eksilmeyebiliyormuş nasıl frene basınca adam camdan dışarı çıkabiliyormuş ve nasıl tüm bunlar yıllardır hiç arıza çıkarmadan devam edbiliyormuş bir görün sizinle ondan sonra o ustaları bir daha tartışalım
 
Bunca yazılanı okuduktan sonra aracım için uygun müşür aramaya başladım ama henüz bulamadım. Bu konuda yardım edebilecek var mı? 15 - 20 gün içinde bakıma girecek araç bu esnada halledeyim diyorum.
 
Beyefendi evet belki fazla olmamalı ama aslında biraz da sert çıkmama gerek var çünkü bizde yıllarca hatta o ustalardan daha fazla opel kullandık mantalardan başladık cih ve üstten tek egzantrik motorlardan dohc motorlara geldik yaşımız 40 ı çoktan aştı bu arada yıllarca hem elimizi yağa sürerek yatakları değişmiş krank keplerini tork ölçülerinde sıktık hemde teknik olarak mühendislik çizgisinden hiç uzaklaşmadık. Bu yüzden zaman içinde ustalarla çok zıt fikirlere düştük.
Ustalar her hararet yapmış motorun kapağını taşlamaya kalkarken taşlanan kapağın yerinin sadece çöp olacağını anlatmaya çalıştık ve çoğuna anlatamadık ama gel görki ortalık rölantisi bozuk düzen tutmayan opellerle doldu
Yıllarca şanzıman yağlarının ATF olmayacağını söyledikçe Opeller böyledir dediler ama gel görki ortalık geriye geçerken cartlayan durmadan 1 e geçmeyen opellerle doldu
yıllarca polen filtresini değiştirdikleri zaman kapağını geriye yanlış taktıkları için otomobillerin içi buğu yapıp saunaya döndü yanlış taktıklarını söyledikçe bunlar böyledir dediler ama gel gör ki kışın yağmur yağdığında yollar içi buharlı camlarla gezen opellerle doldu
kapılardan ses geldi fitilden dedik yok kilitten diyip kilit değiştirdiler sesi kesemeyince opeldir bunlarda olur biraz dediler
Salıncak burcu eskidi tıkırtı yapmaya başladı değiştirdik burcun içinde kilitlemesin diye ikinci bir ince sac burç var onu yan keskiyle söküp attılar yenisini takarken onu takmadılar koskoca fabrika boşunamı koymuş dedik
ona gerek yok sadece orijinal GM de olur o burç dediler öyle taktılar iki gün sonra arada o ince sac olmadığı için yolda giderken arkadan gıcırtılar gelmeye başladı kıştandır lastiktendir bunlar zaten yapar dediler.
elektrikçi rezaletlerini ise anlatmıyorum ama bilinki bir kablo sadece ölçüm yapmak için acımadan yan keskiyle kesilir ve ölçüldükten sonra bantla bantlanır üç gün sonra korozyon ve temassızlık yapar bu defa opel dandik olur
Vallahi kusura bakmayın ama ben bir otomobil olsaydım türkiye de olmak ve özellikle opel olmak istemezdim.
Şimdi rica ediyorum ki kabul edin yüzde doksanınız otomobilden anlamıyorsunuz ve bozulunca kötü olan opel oluyor ve ben bmw forumlarını da okuyorum vw forumlarını da okuyorum ama ne onlarda trajikomik olarak yanlış konan şanzıman yağları ne ters takılan polen filtre kapakları gibi kronik olarak yıllardır sürekli yanlış yapılan uygulamalar görmedim aynı zamanda servislerde fan müşürünü değiştirirsen kablo yanar gibi ilginç ve komik olarak büyük bir hayal gücü ile tamamen kafadan sallama olarak icat edilmiş lafları diğerlerinde görmedim

Bu yüzden kimse kusura bakmasın VW olsun Audi olsun BMW olsun onların servisleri opelinkilerden kat kat bilinçliler

Sonuçta Opelde yıllardır süren trajikomik servis olaylarında Şimdi de fan müşürü meselesi çıktı bu seferde opel harareti sever diyorlar ama ilkokulu bitirmiş fen kitabını iyi okumuş öğrenci bile bunun böyle olmayacağını bilebilir aşırı hararetli bir motorun yakıtı sıcaklığından dolayı daha iyi yakmayacağını aksine yakıtın silindirlerde yanmayıp patlayacağını ve bununda vuruntuya neden olacağını yakıt sarfiyatının artacağını bilmek ise ortaokulu bitirmiş bir öğrencinin bilgisi dahilindedir ama biz hala opel harareti severmiş ustaların yıllardır bilgi birikimine saygı duymakmıştan bahsediyoruz ve o bahisler esnasında hala bu otomobiller 100 derece üzeri sıcaklarda yandım allah demeye devam ediyor siz de bana göre olmayan otomobil bilginizle hala bu sitem niye diyorsunuz ama diğer taraftanda bu şekilde yanlış bir uygulamanın devamına neden olduğunuzun farkında değilsiniz
+:good:
Hocam ,bu modeller böyledir,bu arızalar bu modellerde olur.:)
 
Geri
Üst