Opel harareti sever mi acaba ?

icemaker

Kayıtlı Kullanıcı
48-Muğla
Katılım
19 Ocak 2010
Mesajlar
777
Tepki puanı
3
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
LPG li araçlara farklı buji kablosu takıyorlar ama sizde sonuç olarak kablo ve buji değiştikten sonra sorun başladığına göre bu bence bujiden değil daha çok kablodan olabilir.

kalorifer ise bende hararet 92 yi geçmiyor 90 ın altına inmiyorken gerçektende alev gibi üflüyor yani ben müşürü değiştirince kaloriferde hiç fark olmadı ve o şekilde kışı geçirdim ama sizde termostat bozulmuş ve muhtemelen açık kalmış ki bu yüzden kalorifer ısıtmamış olmalı diye düşünüyorum.
 

berkay1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ocak 2008
Mesajlar
664
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
58
Siteyi ziyaret et
ben cengiz abinin denediğini yaptım olumlu sonuç aldım. şöyle;

arabamız vectra b 2.0, yazın sürekli klima açık olur. ve hararet trafikte kırmızı çizgiden aşağı inmezdi. fanlar da çalışırdı bu sırada. 2 hafta olacak nerdeyse tipo müşürünü takalı. 90'a sabitledi. milim oynatmıyor neredeyse fiat'taki gibi. klima açtım son 3 gündür. yüklendim hatta, ama yine 100'e gelmedi. kusura bakmayın da ustaların çoğu(hepsi değil, şimdi gelip bana laf atıyorsun demeyin) başından atmak için yok bu araba sıcağı sever, yok bu sıcakta verimlidir normaldir diyor. 110 derecede çalışan bir motordan ne kadar randıman beklersiniz ki?


Bu müşürü kendim değiştireceğim. Bana zaten oldum olası mantıklı gelmiyor bu kadar hararet ve opel sıcağı sever demeleri. Tam tersi araç bu ısılara gelince çekişten tamamen düşüyor. Vectra dan önce astra f vardı ş.i klimayı açmaya korkardım, hararet kırmızı çizgide ve araç çaput gibi olurdu.

Siz halaa aynı müşürümü kullanıyorsunuz (Tipo) şimdiye kadar bir memnuniyetsizliğiniz oldumu. Tavsiye ederseniz tofaş parçaçısından ne diyerek isteyeceğiz müşürü?
 

berkay1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ocak 2008
Mesajlar
664
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
58
Siteyi ziyaret et
Evet abi tipo müşürünü kullanıyorum. Klimayı açtığım halde bile 90-95 arası duruyor. Eskiden kırmızı çizgide olurdu. Şu an öyle bir durum söz konusu bile değil. Çok sıkışık trafikte fan sürekli çalışıyor. Dursa bile 1dk geçmeden tekrar başlıyor. Fakat bu sayede kırmızıyı hiç görmüyorum. Sanayide bi tanıdığa söyledim abi buna tipo slx müşürü takalım diye. İlk başta takmayalım fan sürekli çalışır kablolara zarar vermesin dedi. Ne olabilir ki en fazla? dedim ve taktırdım :)

Senin araç kaç model. Yani bu tipo müjürü benim araca direkt uyarmı, araç 1997 vectra b 2.0 gls.
 

berkay1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ocak 2008
Mesajlar
664
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
58
Siteyi ziyaret et
Tipo müşürü ile vectra müşürünün soketleri çok farklı. Resimleri ekliyorum.
 

Ekli dosyalar

  • tipo1.jpg
    tipo1.jpg
    85.3 KB · Görüntüleme: 84
  • tipo2.jpg
    tipo2.jpg
    87 KB · Görüntüleme: 68
  • vectra1.jpg
    vectra1.jpg
    82.4 KB · Görüntüleme: 75
  • vectra2.jpg
    vectra2.jpg
    82.4 KB · Görüntüleme: 69
Son düzenleme:

berkay1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ocak 2008
Mesajlar
664
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
58
Siteyi ziyaret et
Bugün kapsamlı bir araştırma yaptım ve dediğiniz gibi vectra b ye uyan tipo veya başka bir fan müşürünün olmadığını gördüm.
 

korray

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Haz 2009
Mesajlar
28
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
peki bu müşürün teknik oarak çalışmasını açıklayabilecek bir arkadaş varmı nasıl çalışır (elektronikçiler bilir) otomasyonda kullandığımız PT100 gibi midir ısınınca direnç değeri değişip ona göre araca kontakmı verir öyleyse eğer orjinal müşürün kablolarına uygun değerli direnç ilavesiyle daha düşük sıcaklıklarda açmasını sağlayamazmıyız mesela müşürün araca dönüş kablosuna seri bir 47 ohm direnç taksak nasıl olur bilgisi olan ustalarımdan cevap alabilirmiyim.Teşekkürler.
 

berkay1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ocak 2008
Mesajlar
664
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
58
Siteyi ziyaret et
peki bu müşürün teknik oarak çalışmasını açıklayabilecek bir arkadaş varmı nasıl çalışır (elektronikçiler bilir) otomasyonda kullandığımız PT100 gibi midir ısınınca direnç değeri değişip ona göre araca kontakmı verir öyleyse eğer orjinal müşürün kablolarına uygun değerli direnç ilavesiyle daha düşük sıcaklıklarda açmasını sağlayamazmıyız mesela müşürün araca dönüş kablosuna seri bir 47 ohm direnç taksak nasıl olur bilgisi olan ustalarımdan cevap alabilirmiyim.Teşekkürler.

Arkadaşlar gayet güzel çözümler buluyor ve mantığa uygun olduğu için hemen araştırma içerisine giriyoruz. Ama sonuç yok malesef. Hiç kimse yaptığı işi resimlemiyor, ben tipo müşürü taktım oldu diyor, sanayide dolaşmadığım sormadığım yer kalmadı yok böyle bir şey diyorlar. Sizin sorunuzada kesin bir cevap verecek bir kişinin çıkacağını zannetmiyorum. Birisi siyah diyecek diğeri tam tersini söyleyecek siyah diyecek diğer biride yok ikiside değil kırmızı diyecek:(
 

korray

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Haz 2009
Mesajlar
28
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar gayet güzel çözümler buluyor ve mantığa uygun olduğu için hemen araştırma içerisine giriyoruz. Ama sonuç yok malesef. Hiç kimse yaptığı işi resimlemiyor, ben tipo müşürü taktım oldu diyor, sanayide dolaşmadığım sormadığım yer kalmadı yok böyle bir şey diyorlar. Sizin sorunuzada kesin bir cevap verecek bir kişinin çıkacağını zannetmiyorum. Birisi siyah diyecek diğeri tam tersini söyleyecek siyah diyecek diğer biride yok ikiside değil kırmızı diyecek:(


ben deniycem bu direnç ilave işini kendim elektronikçiyim opel aldığımdan beride araba elektroniğinede merak sardım :D deneyip paylaşıcam buradan.
 

icemaker

Kayıtlı Kullanıcı
48-Muğla
Katılım
19 Ocak 2010
Mesajlar
777
Tepki puanı
3
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
birincisi Müşür oransal yani direnç değiştirmiyor on off çalışıyor
ikincisi benim otomobildeki müşür resimdekinden değil iki uçlu bir müşür ve sizin resimdeki müşür ise bendeki klima müşürüne benziyor
 
Üst