opel astra H vites gecisindeki vuruntular

ozann

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ağu 2014
Mesajlar
483
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ozann bey, Bülent bey konuyu açarken bir müddettir yazmış. yani anladığım önceden yoktu. belirli bir zaman sonra çıktı. ben arabayı 115.000 km'de aldım. alırken pek dikkat etmedim ama şu an çok rahatsız ediyor beni. bir de o kadar parça değişti gene aynı. bence bu bir sorun ama nedir? Bülent Bey, ne yaptı ki acaba._?
Dizel ve benzinli sanzumani ayni midir bilmiyorum onun icin tam bisey diyemiyorum ama dedigim gibi 1. Viteste biraz yuksek devirde vites degistirince olmuyor bende. Bunu denediniz mi hic?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 

seniorpass

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ağu 2014
Mesajlar
34
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ozann bey, bildiğim ön takımın birçok parçası dizel yada benzinli farketmeksizin hatta corsa, astra, insignia farketmeksizin ortak. arabada 1'le kalkıp 2'ye vites atmak için debriyaja bastığım anda(genelde düşük devirde daha bariz sizin de dediğiniz gibi) 2'den 3'e geçerken debriyaja bastığım anda(genelde düşük devirde daha bariz sizin de dediğiniz gibi), sanki motor havada askıdaymışta ben debriyaja basınca yerine oturmuş yada araba iple bağlıymışta ipten boşlanmış gibi bir VURUNTU ve LIK sesi geliyor. yakıcam arabayı artık... :(/
 

seniorpass

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ağu 2014
Mesajlar
34
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar yok mu bi yardimci olan? Valla soğudum soguyacam arabadan. Daha önce benzer problem yaşayıp da çözen illaki olmuştur. Vites değiştirmek için debriyaja basınca sanki motor yerine oturmuş gibi lik ediyor. Tek bir vuruntu ve lik sesi...
 

seniorpass

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ağu 2014
Mesajlar
34
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Sikayet: vites 1 den 2 ye 2 den 3 e geçerken debriyaja basilinca LIK diye bir ses duyulması ve sanki motor havada da yerine oturuyormus gibi bir vuruntu, oturma, hoplama, ziplama, gögusleme, sarsılma*vb*(adına ne derseniz) yapması.*
Cozum: rot basi değişimi.*
Tutar: 25tl x2 adet rot basi + 30tl rot ayarı = 80 tl.

Böylelikle bir problem daha (en azından benimki) çözüldü.
 

seniorpass

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ağu 2014
Mesajlar
34
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Yok olmamış. Aynen devam problem. Az önce benim arabanın aynısı 2005 model 150000 km de sordum. Araçta tik yok. Acil bir yardım. Problem: vites degistirirken debriyaja basinca vuruntu yapması.
 

Bülent Yüksel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Şub 2013
Mesajlar
310
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
Ben Şanzıman yagını değiştirdim yani çok önemli bir değişiklik olmadı,Almanyada yaşadığım için burada basit bir yağ değişimi bile çok pahalı araba ucuz işçilik uçmuş şimdilik tam net olarak bir sonuç bulamazsam yaptırmayı düşünmüyorum ve kullanmaya devam edeceğim,İhsan bey tahminimce problemimiz bire bir aynı,siz okadar parçayı değiştirdikten sonra problem devam ediyorsa yapacak ne kaldı bilmiyorum.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bülent Kardeşim,sen bir volanda baktır,sökülmeden ölçüm ve bakım yapılabiliyor.
 

seniorpass

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ağu 2014
Mesajlar
34
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Değişmeyen motor üst takoz lari (sağ ve sol) ile amortisor takoz lari kaldı. Dışında on takim neredeyse komple değişti. Servis son nokta Şanzımani indirip bakacağız dedi. Bi gelisme olursa birbirimizi haberdar edelim. Çok merak ediyorum. Nedendir çözümü nedir...
 
Üst