Opel Astra H Kasa Easytronic Vites Degişim Sorunu

Hüseyin T

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
16 Eyl 2021
Mesajlar
6
Tepki puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Çok çok teşekkur ederim hocam. Bana baya yardimci oldunuz. Hocam son bir soru daha sorabilir miyim? Aracimin termostati ve sogutma sivi sensoru ariza yapmisti. Her ikisinide degistirdim. Arabaya bilgisayarla baglandilar.
Aractaki bu parcalar degistikten sonra şöyle bir sorun oldu bazi zamanlar, kirmizi isikta falan beklerken araca gaz veriyorum araba yerinden kalkmiyor 2000 devire cikmadan araba bagirmadan hareket etmiyor. Bunu çok sık yapmıyor. Ama özellikle çok dik yokuşlarda yeni kalkiyorsam cok gaz vermek zorunda kaliyorum. Aracin yukardaki belirtrigim parcalari degismeden once boyle bir sorunu yoktu. Sizde durum nasil? Bir fikriniz var mi?
bu sorun bende var mı,hiç dikkat etmedim,fazla kullanmıyorum aracı aklıma gelirse denerim,ama siteye çok sık girmiyorum,cevap yazamazsam kusura bakmayın.
 

Alo_Azrail

Kayıtlı Kullanıcı
39-Kırklareli
Katılım
27 Kas 2020
Mesajlar
8
Tepki puanı
3
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar aranızda yeniyim. Opel astra 2008 model 1.6 benzin/lpg yari otomatik easytronic aracim var bu benim ilk arabam. Aracta şöyle bir sorun yaşıyorum. Bazen araba vites atlamiyor. Özellikle bayir yukari cikarken 60 km hizi gectigi halde 3. Viteste takili kaliyor. Ama arabaya gaz verip devrini 3 bin devrin uzerine cikarirsam vites atiyor. 4. Vitese cikiyor. Düz yolda herhangi bir sorun yok. Vites gecisleri guzel. Pek de hissettirmiyor. Bunu sadece bazen yapiyor.

Birde cok nadiren de olsa sunu fark ettim. Arabayi calistirdik, vites bosta geri vitese ya da a1 e aldigimda a1 yada R harfi yanip sonuyor sonra tekrar N ye geciyor. Ancak frene basip bunu yaptigimda boyle bir sorun olmuyor. Bu sorun sadece araci ilk calistirdigimda ve cok nadiren oluyor. Sorun nedir acaba?
hocam easytronic şanzıman otomatik değildir. manuel şanzımanın robotize edilmiş halidir. sürüş esnasında vites geçişlerini kendisi atar ama N den A1 veya R ye geçişte fren pedalına basılması gerekir. fren aynı zamanda debriyaj görevi görür. siz pedala basmadan vides atamazsınız.
yokuş çıkarken aracın max tork devri 3900 devir olduğu için yokuşun dikliğine bağlı olarak ve vitese bağlı olarak 4 5 bin devir görmesi normal. aynı şekilde yokuş inerken de 60 70 km hızla giderken 4 e atmaz motor freni yapsın diye 3 de bağırır araba. bunun bir zararı yoktur. öyle tasarlanmış.
araç durur vaziyette iken gaza basmadan kalkmıyorsa uygun bir zamanda sanayide opel servisine gidin şanzıman kalibrasyonu yaptırın. kalibrasyonu bozuk ise debriyaj kaçırma yapar baskıyı yersiniz boş yere.
zaten siz kalibrasyon yaptırmaya geldim deyince usta bozuntuları direk baskı değişecek diyip çekilmeye çalışır. sağolsunlar banada bi 8k geçirdiler öyle. yapılacak iş 10 dk tech2 cihazı ile kalibrasyon yapmakmış.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hüseyin T

Gyk

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
26 Eyl 2022
Mesajlar
12
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar araç kontok cevirdigimde bazen 4.viteste takılı kalıyor çözüm bulamadim
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,884
Tepki puanı
6,087
Puanları
113
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar araç kontok cevirdigimde bazen 4.viteste takılı kalıyor çözüm bulamadim
Gökhan bey kontak çevirmek dediğiniz nedir anlayamadım. Aracı ilk çalıştıracağınız zaman araç 4. vitestemi oluyor ?
 

Gyk

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
26 Eyl 2022
Mesajlar
12
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Gökhan bey kontak çevirmek dediğiniz nedir anlayamadım. Aracı ilk çalıştıracağınız zaman araç 4. vitestemi oluyor ?
Aynen öyle kardeşim 2 3 günde bir yapıyor aracı çalıştırdığınızda A4 kalıyor direk
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,884
Tepki puanı
6,087
Puanları
113
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
@Kaan. hocam konuya davetlisin. Bu senin uzmanlık alanına giriyor. Şimdiden teşekkürler...
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,469
Tepki puanı
2,403
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Easytronic motor beyni yağı diferansiyel yağı gerekirse baskı balata değiştir bayide yaptır ama sonra kalibre ettir düzelir
 
  • Beğen
Tepkiler: Gyk

Yolcu19

Kayıtlı Kullanıcı
41-Kocaeli
Katılım
29 Eki 2022
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Easytronik arakadasin belirttigi uzere yari otomatiktir bazen mudahale gerekebilir ama egimli yolda vitesi ozellikle kucuk tutuyor motor fren ya da yigilmayi onlemek icin yani sorun degil ise yarar bir ozelliktir. Vite a4 de kaliyor ise aku degisiminde bende de olmustu aku takilinca duzelmisti aku baglantisini kesip takmak sorunu cozebilir ya da uygun cihaza baglatip kalibre ettirebilirsiniz.
 

exponent

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
7 Tem 2022
Mesajlar
30
Tepki puanı
5
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Aynen öyle kardeşim 2 3 günde bir yapıyor aracı çalıştırdığınızda A4 kalıyor direk
20 gün akü bitmişti. Aküyü değiştirince bende de aynisi oldu. Kontagi bir kez kapattim actim. Yine A4 teydi. Bi tik gaz verdim A1 e atti. Ondan sonrada hic sorun olmadi. İzledigin videolara gore akü degisiminde cok nadir de olsa oluyormus. Aku kutup baslarini sokup takin hocam cozum olabiliyor.
 
Üst