Emre sekonder sisteminin tek amacı vardır,
Motor soğuk iken avrupa egsoz emision Euro Norm değerlerini korumaktır...Motor soğuk iken zengin karışım yüzünden norm dışı olan değerleri en kısa zamanda aşağı çekmek buda egzos manifoltuna ekstra 1 dakika boyunca hava akımı verip oksijen sensorunun ısınmasına destek vermektir ve gezos değerlerini aşağı çekmek zaten 1 dakika sonra motor ısınca gereği kalmadığından kapanıyor. ince hortum dediğin ise elekto pneumatik (aynı selonoite benzer) sistemi aynı vakumla yönlendirme yapan ve egzos manifoltu üzeri valfi haekete geçiriyor asıl havayı emen o manifolt üzeri olan valftır.şimdi sistemde arıza yoksa ama uğultu istemeyen soketini çekince birşey olmaz olan o ilk 1 dakika çevreye zararı olur.
Yukarıdaki arkadaşın ise tam okumamışım arıza var diyor buda ya tansu kardeşimin dediği gibi motor sıcaklığı sensoru veya valfta sorun var buda o selonoite benzer valfte..