önemli önemli...sekonder sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan sewdamss
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

sewdamss

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Kas 2012
Mesajlar
69
Tepkime puanı
0
Puanları
0
arkadaşlar 97 model vectra 1.6 16 v aracımda ara sıra çıkan bi sekonde fonksiyon arızası war...araba boğuk kullanıldığında bu arıza çıkıyo ve genelde temassızlık gibi çalışıp çalışmama yapıo...sıfırı olmadığı için bu parçanın çözümde bi yardımcı olun ltfn:sopa:
 
çek fişini ...
 
bu sefer sabahları motor ıstması gecikcek kış aylarında...
 
bu sefer sabahları motor ıstması gecikcek kış aylarında...

Manifoltaki fındık kabuğundan küçük kanallara havayı üfler. Motoru 1 derece dahi ısıtamaz. Zaten üst modeli olan Gt de headers olduğu için de yoktur. Aynı şekilde Makyajlı kasada da yoktur. Yetkili serviste, manifolt alırsanız, onda da kanal yoktur. Şahsi görüşüm o parçanın kullanılma sebebi, manifoltun motorun sıcaklığı ile aniden ısınıp çatlamasını önlemektir. Sanayii açısından bakıldığından ise, gene Opel fazla parça koymuştur. Demek ki makyajlı kasada, opel manifoltta iyileştirme yapmış, sağlam üretmiş ve bu parçaya gerek kalmamıştır. Fişini çekerseniz, arıza lambası yanabilir, direnç ile yanıltmanız gerekir.
 
bi denemekte fayda war tabiki.bi defasında sökmüştü ustam sanki arıza lambasnı da yakmadı diye biliyorum ama bi deneyeyim...
 
su sıcaklık sensörüne bakın öncelikle sorun yoksa servo motorun sokette sorun vardır motor pek arıza yapmaz çünki
 
sekonder hava pompasının görevi motor soğuk iken motora ek hava üfleyerek emisyon değerlerini düşürme görvi var motoru ısındırmak gibi bir görevi yok, Konu önceden geçti
http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=81330

Diğer konuya vakit ayıramıyorum Selim Abi özür dilerim. Bilgiler elbet önemlidir de, sekonderin hava üflediği yer EGZOZ manifoltundaki bağımsız hava kutucukları 2 adet. Oradan havanın, ne motora, nede egzoza kaçması da mümkün gözükmüyor. Sökünce kurumlanma izlerinden bellidir zaten.

Tekniği geçtikten sonra mantık da yürütürsel, Makyajlı kasalarda, emisyon neden yükseltilmek istenmiştir de parça konulmamaıştır.
 
Emre sekonder sisteminin tek amacı vardır,
Motor soğuk iken avrupa egsoz emision Euro Norm değerlerini korumaktır...Motor soğuk iken zengin karışım yüzünden norm dışı olan değerleri en kısa zamanda aşağı çekmek buda egzos manifoltuna ekstra 1 dakika boyunca hava akımı verip oksijen sensorunun ısınmasına destek vermektir ve gezos değerlerini aşağı çekmek zaten 1 dakika sonra motor ısınca gereği kalmadığından kapanıyor. ince hortum dediğin ise elekto pneumatik (aynı selonoite benzer) sistemi aynı vakumla yönlendirme yapan ve egzos manifoltu üzeri valfi haekete geçiriyor asıl havayı emen o manifolt üzeri olan valftır.şimdi sistemde arıza yoksa ama uğultu istemeyen soketini çekince birşey olmaz olan o ilk 1 dakika çevreye zararı olur.
Yukarıdaki arkadaşın ise tam okumamışım arıza var diyor buda ya tansu kardeşimin dediği gibi motor sıcaklığı sensoru veya valfta sorun var buda o selonoite benzer valfte..
 
ben bi opel servisine gittiğimde bana serwis uzmanı olacak görewli bu sekonderin normalde de motora yardımcı olduğunu söylemişti.motorun sıkıştığı hawa yetersizliği gibi zamanlarda sekonderin işe yaradığını söylemişti ama ben hiç duymadım sekonderin çalıştığını normal kullanımda.tek çalıştığı zaman ilk çalıştığı an...bundan başkada bi görewi olmadığını söylüyorsunuz yani :)
e peki benim aracım düşük dewirle kullanıldığında ya da motor boğulmaya başladığında hemen arıza lambası yakıyor ancak normal kullanımda nerdeyse hiç yakmıyor,bu sekonderle alakalı değilde ne gibi bi problem war o zaman ???
aracım woltran marka gaz sistemli ama benzindeyken de aynı skıntıyı yaşıyorum.
 
Geri
Üst