motora hava basmak ( süperşarjer )

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan hasali
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

hasali

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Şub 2008
Mesajlar
216
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Arkadaşlar resimlerdeki aletlerle motora hava basmak niyetindeyim 2 seçenek var sizce hangisi daha uyumlu ve verimi olur. malzemelerin özellikleri;

1. 10690M resimin özellikleri

4.5A

» Çap 76mm (3")

» Kapasite 122 CFM ( 3400 litre/dakika)


2. 10681M resimin özellikleri

3A

» Çap 76mm (3")

» Kapasite 90 CFM ( 2500 litre/dakika )

 

Ekli dosyalar

  • 10690_M.webp
    10690_M.webp
    3.9 KB · Görüntüleme: 155
  • 10681_M.webp
    10681_M.webp
    4.7 KB · Görüntüleme: 133
Son düzenleme:
böyle supercharge olmaz. kafaya göre bunu yapmamalısın. bilmiyorum teknik bir usta mısın böyle şeylerle zaten uğraşıyor musun ama, bir kere o aletlerle 3400 lt/dk hava basabilmek için aynı debinin alete girmesi gerekir. bunun hesabını yapamazsın. bu aleti taksan da ne verimde çalışacağını tahmin bile edemezsin elinde veri olmadan. fazla hava verip motoru güçlendireyim derken pistonlara ve yataklarına zarar verebilirsin. çünkü atmosferik motor ile superşarjlı yada turboşarjlı motorların tek farkları hava basıp güçlendirecek bir ekipman değildir.
 
doğru hesap işinin nasıl olacağı konusu muallak fakat hava girişini açık filitre ve filtre beslemesinide direkt hava ile yapmak düşüncesindeyim
aşağıdaki forumda bundan bahsetmişler değerler falan vermişler buda beni gaza getirdi tabii...benim projem nasıl acaba
http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=31986
 
hayırlı olsun
 
ama arkadaşım proje dediğin şey sadece bir fan takmak, bu fanı da elektrikle besliyorsun sanırım (4.5 amper falan dediğine göre), nasıl turboşarj egsozgazının basıncıyla türbinlerini döndürüp motora hava basıyorsa süperşarj da krank kolundan alır türbin hareketini. dolayısıyla motordaki devir değişikliklerine göre hava debisi ayarlanır. sen nasıl yapacaksın hava girişinin kontrolünü ? eğer elektrik akımı değişmiyorsa sürekli her devirde aynı havayı basacak bu alet. bu da yanlış. o konuya baktım hiç de sağlıklı bir uygulama değil. tam sanayi işi modifiye. yanaşmayın böyle işlere.

turboşarj süperşarj en basitinden termodinamik derslerinde anlatılır ki burda hep turbo basınçları hava debisi vs hesaplanır. o kadar basit olsa da her araca stock olarak bundan takılsa değil mi ?
 
devir saatine göre çalışması gerekiyor düşük devirlerdede aynı havayı basamamalıyız, devir saatinden ayar çekip DC motor devirini ayarlamak gerekiyor. böyle olursa motora ihtiyacına göre artış gösteren bir hava vermiş oluruz. denemek gerekir denemeden kağıt üstünde hesaplasak bile ki basit bir iş için gerekte yok denemeden eksikleri göremeyiz.
 
1. sini koymamalısın bence
Çünki:
emişe o pervaneyi koyduğun zaman pervanenin dönüşünü ayarlayamazsın emiş gerçekleştiğinde kendilindiğinden dönmeye başlayacaktır ve elektrik motoru emişin pervaneyi çevirme hızının üzerinde bir hızla çeviremeye ihtiyacı olacağı için (ki bunu yapabileceğini zannetmiyorum) emişin önünde bir engel olacak ve daha az hava girmesini sağlayacağı düşüncesindeyim

ikinci türbinli fan daha kullanışlı olacaktır trbin dönmese bile bir hava geçişine izin verecek şeklde tasarlanmıştır elektrik motoru devrede olmasa bile emişte diğiri gibi bir engel oluşturmayacağı kanatindeyim
 
ciddi misiniz yahu... devrim modeline mi uygulasak ki bu projeyi... ato başkanı da mali destek verir artık... kusura bakma da buna ancak bu şekilde katkıda bulunabilirm... şahsi bir algılama olmasın...
 
bu tarz sistemler yurtdışında yıllardır uygulanıyor ki o 2.ci seçenekteki alet ile 20hp alanlar var dalga geçmek yerine yardımcı olabilirsiniz pekala
 
bu tarz sistemler yurtdışında yıllardır uygulanıyor ki o 2.ci seçenekteki alet ile 20hp alanlar var dalga geçmek yerine yardımcı olabilirsiniz pekala


sana katılıyorum yüksel olumlu bir katkıda bulunamıyorsak en azından kırıcı olmamaya çalışalım. yapmanı hiç tavsiye etmem çok riskli vs. desek neyse de böyle dalga geçer gibi üsluplar yanlış bence de.

asıl konuya gelince; devire uygun debiyi ayarlamayı başarırsan güç artışı sağlamak mümkün görünüyor.

sonuç olumsuz olsa bile en azından bu işin nasıl yapılamayacağının bir yöntemini tespit etmiş olursun ve bu yöntemi tekrar denemeye gerek kalmaz böylece ileriye dönük bir adım atılmış olur yeni bir yöntem aranır veya aynı yöntem eklemeler çıkartmalar yapılarak istenen noktaya getirilmeye çalışılır. hemen hemen bütün icatlar böyle sayısız denemelerle ortaya çıkmıştır.

kolay gelsin.
 
Geri
Üst