motora hava basmak ( süperşarjer )

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan hasali
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
o yıllardır uygulananların bi o kadar yıllardır da arge leri var... nerede olcecen hangi aletle olcecen olctugunu hangbı bilgi donanımı ile yorumlayıp karar varıcan bunu bana arge calışmalarını yapmadan bir soylersen hediye olarak benim aracımı verecegim al buna da yap diye... ciddi ciddi yazı alın size...
 
arkadaşım bence denemekte fayda var ama daha öncede denildiği gibi motor devrine göre hızının ayarlanması gerek. her devirde aynı hızda döncekçe çok saçma olur. yinede bu tip aletler için motora göre bir ustadan yardım almak gerek. bence işe yarıycağı kesin ama motora zarar verme gibi bir durum olursa bu sefer yazık edersin motora
 
adamlar değişken geometri değişken subap zamanlaması gibi icatları yaptılar diye motorlar çağ atladı sen alacan vantilatoör motorunu koyacan ve de bununla verimli olarak zararsız çalışma kapasitesinde artış yapacaksın...ilgiyle takip ediyorum... şahsın ile ilgili bir sorunum yok sadece projenin geleceği saçma geliyor bana ...bu hususu da bir kez daha hatırlatmak istedim
 
Benzinli atmosferik motora turbo veya süperşarj uygulaması yaparak yüksek verim alabilmek için sıkıştırma oranını düşürmek gerekir.Aksi taktirde aşırı besleme basıncı motorda vuruntuya sebep olur.Vuruntuyu engellemek için basıncı düşürmek gerekir ki bu da alacağımız extra gücü çok azaltır.
Sıkıştırma oranını düşürmek te yeterli olmayacaktır motora giren hava miktarını arttırırken daha fazla benzin göndermemiz de gerekecektir.bunu daha büyük debiye sahip benzin enjektörleri ve yakıt basıncını arttırarak sağlayabiliriz.
Sıkıştırma oranını azaltmak özellikle turbo uygulamasında belli bir devire gelip turbo motoru doldurabilecek devire ulaşıncaya kadar motorun verimini çok düşürür.süperşarjda bu dezavantaj yaşanmaz çünkü hareket krank milinden alınır ve basınç motor devriyle aynı oranda artar ve azalır.
Şimdi gelelim bu elektrik motoru ile çevrilen hava pompasına:
-5000-6000 devir/dakika dönerken motorumuzun ihtiyaç duyduğu hava miktarının daha fazlasını pompalayabildiğini düşünürsek,motorun devriyle aynı oranda döndürecek bir düzenek kurup pompamızı her devirde motorun kendi çekeceği havadan daha fazla hava ile doldurabilirsek BİR MİKTAR güç
kazancı olacağını söyleyebiliriz.
Benim fikrimce bu elektrikli hava pompası yalnız alt devirlerde motorun çektiği havadan fazlasını motora gönderebilir.orta ve üst devirlerde motor pompanın gönderebildiğinden daha fazla havayı zaten çekebileceği için hava girişini engelleyici etki gösterir.
Ayrıca çekeceği akım alternatörü de ek olarak yükleyeceğinden motora da extradan yük getirecektir.
En iyisi tabii bence bu tür çok verimli olmayacak şeylerle uğraşmak yerine
gerçek güç kazancı için turbo veya süperşarj uygulamasına yönelmeni tavsiye ederim.
Veya atmosferik olarak motora bazı uygulamalar yapmak ta belli oranda güç kazancı sağlar.(direk hava filtresi+yüksek dereceli egzantrik mili+headers ve spor susturucu+chip tuning)
Çok fazla güç artışı hedeflemiyorsak atmosferik seçenek daha uygun bence.
Yardımcı olabildiysem sevinirim.
 
üniversitede laboratuvar ortamında olsa bu ekipmanlar birtakım çalışmalarla yerleştirilebilir, ek olarak başka modifikasyonlar da gereklidir. bir arkadaşın dediği gibi bu tip uygulamalar arge birikimi ve olanakları da gerektirir. taktım denedim oldu bilimselliğe aykırı. yani tamam denenirse belki birşeyler elde ettiniz ama optimize etmek için ölçümler şart. ortam olsa cihazlar olsa her şey yapılır, istenirse suyla da çalıştırılır. ama dediğim gibi "dur bi takiim bakim nolcak" şeklinde değil.

kendi açımdan dalga geçmedim ama bu şekilde birinden gördüm ben de yapayım şeklinde bir anlık hevesler, mevcut olanı da kaybetmeye neden olmasın diye yazdım.
 
Arkadaşlar bu olumlu cevaplara tşk. ederim ancak Allah aşkına argeyi yapıpta seri üretimemi gaçecem sanki
hem argeye ayıracak param olsa bravo yada astra 1,3 e biniyor olurdum;). hem biraz sanayi işi olduğu doğru zaten şikayetimde yok kendim söküp takmaktan ufak tefek tamir etmektende çok mutluyum zaten aracımda memur bütcesinde . bu proje hüsran olsa ne olur ki 20 ytl lik motoru alır evin havalandırmasına takarım bukadar basit. ha bağzı arkadaşlar çok havalardan sert çıkmışlar (ne varsa) onlarada gönderebilirim inerlerse lazım olur...
 
yazdıkların bana karşı ise seni kıracak bir davranışta bulunmayı aklımdan bile geçirmedim... dalga geçmek ise bu dünyada dalga gececek o kadar cok şey var ki seni bunların arasına katmayı hiç ama hiç düşünmedim... forumdaşdır delidir ne yapsa yeridir... demek ve asıl niyeti kestirebilmek lazımdır... o yüzden tökezlediğin zaman da sana destek olacak, boşver takma kafana diyecek arkadaşlar ediniyorsun burada... bunu iyi bilesiniz...
 
Eyvallah eğriye eğriym doğruya doğru...
 
Arkadaşlar bu olumlu cevaplara tşk. ederim ancak Allah aşkına argeyi yapıpta seri üretimemi gaçecem sanki
hem argeye ayıracak param olsa bravo yada astra 1,3 e biniyor olurdum;). hem biraz sanayi işi olduğu doğru zaten şikayetimde yok kendim söküp takmaktan ufak tefek tamir etmektende çok mutluyum zaten aracımda memur bütcesinde . bu proje hüsran olsa ne olur ki 20 ytl lik motoru alır evin havalandırmasına takarım bukadar basit. ha bağzı arkadaşlar çok havalardan sert çıkmışlar (ne varsa) onlarada gönderebilirim inerlerse lazım olur...

arkadaşlara katılıyorum. böyle iş olmaz. bırakalım bu tarz düşünmeyi artık. seninle ilgisi yok olayın. genel bir durum bu. çıkış çok güzel. acaba şöyle bir sistem kurulabilirmi diyorsun. fakat o noktadan sonra iş bitiyor. materyal-metod yok. bu tarz işler düşünüyorsak bilimsel şekilde düşünmeliyiz. "bi deneyeyim olursa bakarız sonrasına" düşüncesi nedeniyle memleketten patent çıkmıyor. hep "faydalı ürün". elin oğlu yapsın, ben modifiye edeyim. yoksa o mantıkla su ile çalışan araba yaparız yarın. bi bidon suya anot katot bağlayıp elektriği verince hidrojen ve oksijeni toplar, beleş yakıt yaparız. öyle olmuyor işte.
 
Geri
Üst