motor omru

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ryilmaz
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Alman arabalari mekanik olarak ustaligi calismasi zor araclar.Ornegin Astra g de bir polen filtesi degistirmek icin bir dunya parca sokmek gerek. Oysaki ayni model yilinda bir japon arabasinda hic bir seyi sokmeden degismek mumkun. Bunun gibi ornekler cogaltilabilir. Bizim sanayi ustalarina zor geliyor bu motorlar

Geçen Kırşehir'e giderken Keskin ilçesinde arıza yaptı aslında sorunu biliyordum ama dedim şurada ustaya uğrayayım üstüm başım batmadan baksın vay arkadaş yemin olsun hangi ustanın kapısına durdu isem aman diyor :D en sonunda kolları sıvamak yine bana kaldı. Yani özellikle burada bazı arkadaşları görüyorum doğu da filan arkadaşlar vay halleri artık kaldılar kimlerin eline. Yaptırsalar bir türlü yaptımasalar bir türlü. En Fazla ben çekiciye yükler Ankara gelirim hehe.
 
2009 alıp, 2 ay önce satmış olduğum 2000 model Vectra B2 CDx aracımın 3 kere trigerini değiştirdim. sattığımda kmsi 250+ binde idi...benden önce de km si en az 100 bin düşürülmüştür.... sattığım arkadaşta başkasına satmış... satma sebebini sorunca, test yaptırdığını motor hp sinin 92 hp çıktığını söyledi.. 15 yaşında, tahmini 350 000 km de ki bir araba için bence gayet normal... her 7500 km de bir bakıma girer her şeyini yaptırırdım..

şimdi 2006 model 2.0 T 250 bin de vectra C gts aldım... km si 260 bine yaklaştı ve motoru gayet iyi..bu aracın bakım aralığını 9000 olarak belirledim... Bakalım bizi ne kadar götürecek...

Şirkete ait 2006 model 1.9 CDti Zafira vardı... satıldığında 370 000 km de idi... 350 000 de keyfiyetten motor açıldı ve temiz çıkınca neredeyse hiç bir işlem yapılmadan geri toplandı...Bu aracın bakımları 10 000 km de bir yapılıyordu ve herşey orjinal kullanılıyordu...( servis 15 000 km yazıyordu)
Sadece ve sadece 2 kere active select vites kutusu(triptonik) revize edildi.. ilki mecburiyetten, 2. bakım amaçlı... Ve bu aracı takasa verdiler ve kaçırdığım için 1 ay uyuyamadım.
Ben 75 000 de blok patlatan Honda da gördüm, 25.000 de zincir kıran Reno da...Yağları olmuş gress gibi...
Edindiğin en önemli tecrübe,, bir araca ne kadar iyi bakarsan, o araç seni o kadar memnun eder... bakım zamanı gelince 1000-2000 km fazla binip kar ettiğini zanneden arkadaşlar aslında ilerisi için daha fazla zarar ettiğinin farkında değiller..
 
yağ seçimi doğru yapıldıktan sonra her araba ortalama 250 bin km sorunsuz gider. ama kışın sıcaklığın -10, -15 dereceye düştüğü bir yerde 10w 40 kullanılırsa 150 bini zor görür.
 
1998 model 2000 motor cd otomatİk Şanzuman vectra sahİbİyİm geÇen yil hortum patlamasi sonucu Üst kapak conta yakti yaptirdim fakat o hİÇ ses duyulmayan aracin motoru gİttİ horlayarak ÇaliŞan bİr araÇ geldİ aracin İÇİnde sesten Çok madurum usta eksoz manİfoldunda Çatlak olduĞunu sÖyledİ nİye deĞİŞtİrmedİn dedİĞİmde Çok kÜÇÜk olduĞunu sÖyledİ kaynakta olmuyyor eĞİlİyor dedİ sorun bundanda kaynakli olabİlİrmİ bİlgİsİ olan arkadaŞlar dan yardimlarini beklİyorum sonsuz teŞekkÜrler Şİmdİ den.

çatlak varsa özellikle soğukta ses yapar.
 
yağ seçimi doğru yapıldıktan sonra her araba ortalama 250 bin km sorunsuz gider. ama kışın sıcaklığın -10, -15 dereceye düştüğü bir yerde 10w 40 kullanılırsa 150 bini zor görür.


bunu ilk defa duyuyorum. yağ ile soğuğun nasıl bir bağlantısı olabilir
 
En güzeli yağı zamanın da yani yıl yada km dolunca değişimi ama şahsen ben artık yıl konusunu dikkate almayacağım çünkü sadece yılda üç yada beş bin anca yapıyorum. O yüzden iki yılda bir yapacağım yağ değişimini bir sürü para çöpe gitti bu zamandan dolayı.
 
yağ soğudukça kalınlaşıyor, yani akışkanlığı azalıyor. bu da henüz motor soğukken, yağın henüz akışkan olmadığı sürede yağlamayı zorlaştırıyor, aşınmayı artırıyor. Youtube da baya video var bununla ilgili, mesela: https://www.youtube.com/watch?v=VdZ9vCXh_50
 
330.000 de 1.7 dti gördüm saat gibi çalışıyordu
 
Bir lpg şirketi lpg ile hiç motor açılmadan 1 milyon km yapan bir Focus taksiye hediye vermişti :)
 
benim bildiğim tüpsüz arabanın motor ömrü daha uzun olur
 
Geri
Üst