2009 alıp, 2 ay önce satmış olduğum 2000 model Vectra B2 CDx aracımın 3 kere trigerini değiştirdim. sattığımda kmsi 250+ binde idi...benden önce de km si en az 100 bin düşürülmüştür.... sattığım arkadaşta başkasına satmış... satma sebebini sorunca, test yaptırdığını motor hp sinin 92 hp çıktığını söyledi.. 15 yaşında, tahmini 350 000 km de ki bir araba için bence gayet normal... her 7500 km de bir bakıma girer her şeyini yaptırırdım..
şimdi 2006 model 2.0 T 250 bin de vectra C gts aldım... km si 260 bine yaklaştı ve motoru gayet iyi..bu aracın bakım aralığını 9000 olarak belirledim... Bakalım bizi ne kadar götürecek...
Şirkete ait 2006 model 1.9 CDti Zafira vardı... satıldığında 370 000 km de idi... 350 000 de keyfiyetten motor açıldı ve temiz çıkınca neredeyse hiç bir işlem yapılmadan geri toplandı...Bu aracın bakımları 10 000 km de bir yapılıyordu ve herşey orjinal kullanılıyordu...( servis 15 000 km yazıyordu)
Sadece ve sadece 2 kere active select vites kutusu(triptonik) revize edildi.. ilki mecburiyetten, 2. bakım amaçlı... Ve bu aracı takasa verdiler ve kaçırdığım için 1 ay uyuyamadım.
Ben 75 000 de blok patlatan Honda da gördüm, 25.000 de zincir kıran Reno da...Yağları olmuş gress gibi...
Edindiğin en önemli tecrübe,, bir araca ne kadar iyi bakarsan, o araç seni o kadar memnun eder... bakım zamanı gelince 1000-2000 km fazla binip kar ettiğini zanneden arkadaşlar aslında ilerisi için daha fazla zarar ettiğinin farkında değiller..