motor devri ile ilgili soru?

corsa1.012v

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Tem 2007
Mesajlar
550
Tepkime puanı
0
Puanları
16
arkadaslar merhaba ben bisey merak ediyorum acaba yardimci olan varmi.
hangi devirde arabayi kulanmak lazim en ekonomik ve motora en rahat devir hangisi, hangi devirde vites degistirmek gerekiyor yani motor icin hangi devir en iyi, tesekurler
 
her aracın motor hacmine ve özelliğine göre bir optimum devri bulunur. Optimum devir maximum torkun üretildiği yani motorun döndürme kuvvetinin en yüksek olduğu devirdir. Fakat yakıt tüketimi açısından bu devrin biraz daha altında inilebilir.
Devir sayısına gelince arabadan arabaya değişir. Aracınızın max. torku ürettiği devri öğrenerek, bu devrin biraz altından itibaren optimum devre kadar vites değiştirmeniz en iyisi.
 
Son düzenleme:
benim araba 1.0 12v max devri 7000, hangi devir en uygun vites degisimi icin
 
Aracınız 3800 devirde 88 nm. tork üretir. Bu devir motorunuzun en rahat çalıştığı devirdir. Ama ekonomi açısından yol,yük durumuna göre bu devrin altına inebilirsiniz. Mesela düz yolda iseniz 2300-2800 arasında, yol hafif meyilli ise 2800-3500 vs. devir arasında vites değiştirebilirsiniz. Fakat bu değerler aracınızın yük durumuna ve yoldaki meyile göre artıp azalabilir.
 
Aracınız 3800 devirde 88 nm. tork üretir. Bu devir motorunuzun en rahat çalıştığı devirdir. Ama ekonomi açısından yol,yük durumuna göre bu devrin altına inebilirsiniz. Mesela düz yolda iseniz 2300-2800 arasında, yol hafif meyilli ise 2800-3500 vs. devir arasında vites değiştirebilirsiniz. Fakat bu değerler aracınızın yük durumuna ve yoldaki meyile göre artıp azalabilir.

Sayın duman_42,
bu bilgileri birde vectra B 2.0 GLS için verebilirmisiniz acaba?
Teşekkürler.
 
Eski bir vectra 2.0 gls kullanıcısı olarak sana tavsiyem eger ekonomiyi düşünüyorsan ve aracın benzinli ise aracını fazla yuksek devirlerde kullanma aksi takdirde zaten fazla yakan arac benzini içmeye başlıyor düz yolda mümkün olduğu kadar aracın devirini fazla yükseltmeden yüksek vitese at benim eski aracımda 3000 devirin üstüne çıktığımda yakıt epey artıyordu genelde çok rampa olmayan yollarda veya sollama yapmadığım durumlarda 2500 devir civarında kullanıyordum aracı bunlar benim düşüncelerim tabi bu işi daha ii bilen ustalarımız vardır onlar ne düşünürler bilemem...
 
en temeli arabanım sesine kulak vererek ayarlamaktır,
vites değiştirmeden önce uzun süre yüksek devir sesi duymamak lazım,sabit hızda giderken de arabanın gaz verince hızlanabileceği yani bayılmayacağı en düşük devir yakalanabilir,bu da gaz pedalı+arabanın tepkisi hissedilerek yapılmalıdır.
zaten uygun bi devirde vites değiştirip 5.vitese geçtiğimizde araç düzgün bi devir yakalar (2500 benimkinde) bunun üstüne gaza yüklenmezsek bu devirde sabit hız ve ekonomik yakıt sarfiyatıyla devam ederiz :D
bu yöntemle 96 model 145000km deki 1.6 aracım 100km de 5.7lt yakıt tüketiyor :D
 
2000 - 3000 devir arası ideal diye düşünüyorum
 
Bu devir rakamları bence arabadan arabaya değişiyor corsa 1.2 de hafif meğilli bi yolda 2500 de veya 3000 devirde vites değiştirdiğinizde araç bayılabiliyor (araç birazda yüklüyse) o yüzden ben 3500 e kadar bekliyorum tasarruf açısından ekonomik değil belki ama en azından araç bayılmıyor öte yandan 2.0 bi araçta ki bu araç 135 bg 2500 de vites değiştirdiğinizde araç gayet rahat yoluna devam edebiliyor...
 
peki 2000 motor otomatik bi cd için nasıl olacak bu .. çünki bazen 80 le giderken bile motor devir saati bazen 1800 2000 arası oluyo
 
Geri
Üst