Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
bence de araçtan araca farkediyor bu durum.
benim aracımda düşük devirlerde (2500 - 3000) vites yükselttiğimde arac zor toparlıyor kendini. ancak 3500 lerde vites yükseltirsem hiç sorun yaşamıyorum.
Vectra b 2.0, 3200 devirde 188 nm. tork üretir. Bu devir aracın optimum devridir. Ekonomik kullanım içinse düz yolda araç boşken 1800-2200 devir arası vites değiştirilebilir. Meyil veya yük durumu biraz daha fazlaysa bu değişim 2000-2500 arası idealdir. Normal koşullarda aracınızı yormadan vites değiştirilecek aralık da budur.
Vectra b otomatiklerde 4 ileri şanzuman bulunur,dolayısıyla vites aralıkları daha geniştir.
Otomatik aracınızda motor sıcakken gaza çok hafif basarak kalktığınızda aracınız 1700-2000 devir arası değişim yapar ve bu normaldir. 80-90'la giderken 4. viteste 1700-1900 devir aralığı da normal ve ekonomik olarak idealdir. Yalnız meyilli rampalarda, otomatik olarak vites küçültmesine rağmen, gaza biraz daha basıp devri yüksek tutmak motor sağlığı açısından uzun vadede daha faydalı olur.
Malum ne kadar otomatikte olsa biraz ayak ayarı motoru en azından yormaz. :good:
Tüm cevaplar için teşekkürler.
1 yıl olmadı ehliyeti,arabayı alalı, araba sürmeyi öğreneli ama bu değerlerde sürüyormuşum zaten. Doğal bir yetenek, yeni schumacher'miyim, neyim