Manuel araçların 0-100 km/sa hızlanmaları nasıl hesaplanıyor?

alperd

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2007
Mesajlar
1,243
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
araçlarımızın teknik verileri ortada.

benim sorum şu: bu testlerde vites geçişlerini 5500 devirde falan mı yapıyorlar, 3500 devirde mi yapıyorlar, birden fazla ölçüm yapıp bunların ortalamasını mı alıyorlar yoksa hangi devirde ne hızla vites değiştirirsen değiştir en çok hızlanacağı bu mudur?

şunu demek istiyorum :) benim aracımın teknik verisi 0-100 km 8,2 saniye ise ben bir tarafımı yırtsam da olacağı bu mudur yani daha iyisi yapılamaz mı? Formula 1 pilotu mu kaldırmış bu arabaları testte?

otomatik için sorun değil herhalde gazı köklemek yeterli...
 

GSİ CLUB

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Kas 2010
Mesajlar
165
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
bende hep merak etmişimdir ama tahmin yürütürsem bence max tork/hp'nin alındığı devirde atılıyordur.mesela SFİ için 6600d/d en yüksek güç ve tork elde ediliyor,o zaman 0-100 ölçümü 6600devir çevirilerek yapılıyordur diye düşünüyorum
 

alperd

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2007
Mesajlar
1,243
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bence de vites ideal tork/güç devrinde değiştiriliyordur herhalde ama vites değiştirmekte de fark oluşmaz mı kişiden kişiye ne biliyim toplamda 0,1-0,2 saniye falan fark olamaz mı?

sonuç olarak bu değerler ortalama değerler mi yoksa olabilecek en iyi değer mi? bilgisi olan varsa paylaşsın lütfen..
 

C.C

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2007
Mesajlar
4,793
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
53
Siteyi ziyaret et
bence de vites ideal tork/güç devrinde değiştiriliyordur herhalde ama vites değiştirmekte de fark oluşmaz mı kişiden kişiye ne biliyim toplamda 0,1-0,2 saniye falan fark olamaz mı?

sonuç olarak bu değerler ortalama değerler mi yoksa olabilecek en iyi değer mi? bilgisi olan varsa paylaşsın lütfen..
0-100 değeri o aracın standart halde amiyane tabirle sürücünün ve aracın kendini yırttığı durumlarda geçerli olan değerdir bence ve ne yapılsa standartken üstüne çıkılamaz, devir kesici ,şanzıman oranları vs gibi unsurları da göz önüne alırsak, bir de arac bu hızlanmayı uygun tork ve devirde yapmaz adı üstünde 0-100 ölçümü drag tarzı kullanımda yapılmış ölçüm diyebiliriz bu benim fikrim tabii belki de farklı ölçüm metodu vardır ama sanmam...
 

berkay1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ocak 2008
Mesajlar
664
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
58
Siteyi ziyaret et
Ustaca bir kalkış ve sürüş ile ölçüm, radarla yapılıyordur mutlak...
 

eskikasa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eki 2006
Mesajlar
7,014
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
test pilotları epey canavar kullanıyorlar, her türlü asılıyolardır bence.
0,01 falan iyi derece yapılabilir belki :rolleyes:
 

C.C

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2007
Mesajlar
4,793
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
53
Siteyi ziyaret et
Tork/hp'nin maksimum alındığı devirlerde denenmesi gerekir aslında(tabi bazı araçlar 2200 devir max tork diyor. o ayrı bi mesele :D). Fakat genelde devir kesiciye kadar basılır, öyle vites atılır :)
Giray bahsettiğin devirlerde aracın 100 km ile ne işi var dediğin durumda 100-200 ölçümü yapılır mantık olarak :)
 

MCakir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ağu 2009
Mesajlar
120
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bu testler için belirli standartlar var. Bunlar; sıcaklık, asfaltın yapısı, yolun eğimi (ki "0" olmalı), lastiklerin aşınma durumu, rüzgarsızlık, nem oranı vs.vs., daha önceden Avrupa Birliği'nin ilgili komisyonlarınca belirlenen standartlar. Geriye, usta bir şoför bulup, arabayı uçurmak kalıyor. Genellikle birden fazla test yapılıp en iyisi dikkate alınıyor.Yine AT hakemleri eşliğinde, aynen yakıt tüketim değerleri hesaplanırken olduğu gibi.
 

oguzozcandan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ağu 2010
Mesajlar
22
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
yazık ya debriyaj balatalarına :))
 
Üst