manifold mu egr mi

fastcrazy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ara 2007
Mesajlar
18
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
selamlar
aracım 1998 model opel astra gls eski kasalardan ve benzinli.
arabamın dün ögleden sonra motoru teklemeye (rölantide, yolda farketmiyor sürekli tekliyor)başladı. ve motor arıza lambam yandı.yaşadığım yerde opel servisi bulunmadığından bir oto tamircisi arkadaşıma gittim. araçı bilgisayara bağladı ve egsoz müşirinin arızalı oldugunu söyledi.(bilgisayarda çıkan yazıyı az çok hatırlıyorum selenoid valfi gibi bir hata mesajı vardı). egsoz müşiri dediği parçayı değiştirdik ama motor teklemeye ve motor arıza lambası yanmaya devam etti. egsoz manifoldtan olabileceğini söyledi. bende bugün için sabahtan bir opel servisine gitmeyi planlamıştım (opel servisinin bana uzaklığı 150 km civarı) ancak sabah arabam 7/8 marş sonra çalışabildi. ve ayağımı gazdan çektiğim her seferde stop ediyor. teklemesi ise bayagı bir gürültülü olmaya başladı. ve tekrardan servise gitmekten vazgeçip oto tamircisine gittim. egsoz manifold kapağını söktü ve manifoldta yaklaşık görebildiğim 3 cm uzunluğunda bir çatlak vardı.aracta hala motor arıza lambası yanıyor
arkadaşlar bu kadarlık bir çatlama motoru bu hale getirebilirmi araç resmen çalışamıyor yürüyor ama gaz kesince hemen stop ediyor.motor blogu sanki yerinden çıkacak gibi titriyor.sizlerden bu konuda yardım istiyorum. çünki dün bir sürü parayı gereği olmadığı halde değişen egsoz müşirine verdiğim için bugün aynı hatayı manifoldu değiştirerek yapmak istemiyorum. birde ben bu aracla 150 km civarı olan opel servisine gittim yolda başıma başka motor arızları açarmı ki?
lütfen yardımcı olun. şimdiden teşekkür ederim
 
emme manifoldunda çatlak varsa oradan hava aloyordur ve tekler bunun haricinde sizin başka yerden hava alabilir ateşleme bobini olabilir ama emme manifoldundaki çatlaktan hava alıyosa arıza manifolddur
 
egsoz müşürü dediğiniz parça o2 sensörümü
 
evet o sensör onu değiştiler ama hiçbir şey değişmedi. boşuna masraf yaptım yani
 
bu araçlarda 2 tane mi manifold var anlamadım. emme manifoldu/ egsoz manifoldu yoksa aynı şey mi bunlar?egr valfinden kaynaklanabilir mi?
 
ikitaen manifold vardır her araçta bi emme manifoldu birde egsoz manifoldu egereden kaynaklanabilir buji kabloları ateşleme bobini emme manifoldunun kenarlarından hava alıyodur motor sıcaklık sensörü motoru soğuk gösteriyodur ondan yapabilir vs vs
 
evet o sensör onu değiştiler ama hiçbir şey değişmedi. boşuna masraf yaptım yani
o sensörü değiştirdikten sonra aynı arızayı verdiyese tekrar söktür ve değiştirsinler o parçayı bazen yeni parçada bozuk çıkabiliyo ben 2.5 omeganın o2 sensörünü değiştirdim 0 parça arızalı çıktı o bakımdan
 
o arabanın egr sı bozuk
 
evet o sensör onu değiştiler ama hiçbir şey değişmedi. boşuna masraf yaptım yani

Bosuna nasil masraf yapiyosun anlamadim. Sorun cozulmadiyse eski parcani geriye taktir. Deneme yanilma ile olmaz ki bu is. Hem sayet ".... valf" arizasi diye hatirliyorsan nasil oluyorda bir valfi degil de sensoru degistiriyor. Hatta EGR yi de hemen degistirmene gerek olmayabilir, oncelikle tiner ve balata spreyi ile guzelce ama guzelce temizleyin, valf hic tutukluk yapmadan calisir hale gelsin. Sorun muhtemelen duzelir.
 
boşuna masraf şöyle oldu. bu aracın egsoz yani oksijen sensörü bozuk dediler ve değiştirdiler. ama hata devam edince bu parçanın arızalı olmadıgını gördük. beni yönlendiren ustanın hatası bana mal oldu. olay bu dostum. yoksa değişecek bir parçaya arabam için asla masraf yapmaktan kaçmam. yani idare eder pozisyonda dahi olsa onu değiştirirm mutlak. ama senin dediğin gibi geri alması gerekir parçayı satan yerin. serviste olsa zaten geri alılar. ama parçaçıdan aldın mı geri vermek zor iş
 
Geri
Üst