Merhaba arkadaşlar aracım (Corsa 1.2 2008 benzin&LPG) bir kaç gündür bir sorun ile mücadele etmekteyim Sorun motor ikaz lambasının yanması ile başladı bir kaç gün idare ettikten sonra sorun daha da arttı arabayı çalıştırıp sürmeye başladıktan 5 dk sonra motor teklemeye ve gaz yememeye bunun la birlikte motor ikaz lambası yanıp sönmeye başladı başlangıç olarak bir motor ustasına götürdüm arıza kodlarına bakıldı kodlar şu şekilde idi
P0300-00 Rasgele/Çoklu Silindir Yanma Bozukluğu Algılandı
P0301-00 Silindir 1 Yanma Bozukluğu Algılandı
OP0304-00 Silindir 4 Yanma Bozukluğu Algılandı
bunun üzerine buji ve bobin arızası olduğu söylendi ve buji bobin değişti ne yazık ki sorun çözülmedi cihaz aynı hata kodlarını verdi ve tekleme sorunu devam etti
tekleme sorunu hem LPG de hem benzinde yapıyordu yine de bir LPG ustasına götürmekte fayda gördüm kontroller yapıldı tesisat kontrol edildi herhangi bir problem görülmedi
ilk götürdüğüm usta bana subaplardan olabileceğini söyledi ama Aracımın motoru 6 ay önce komple rektefiye olmuş mevcut subapları çelik subaplar ile değişmiş beraberinde subap kapağı ve eksantrik mili piston kolları ve kafaları da değişmişti 6 aydır sorunsuz bir şekilde kullanıyordum o yüzden tekleme sorununun subap kaynaklı olabileceğini düşünmüyorum son olarak beyin kaynaklı bir sorun olabilir mi diye araştırmaya başladım bu konuda daha önce sorun yaşayan arkadaşların kıymetli yorum ve önerilerini bekliyorum
P0300-00 Rasgele/Çoklu Silindir Yanma Bozukluğu Algılandı
P0301-00 Silindir 1 Yanma Bozukluğu Algılandı
OP0304-00 Silindir 4 Yanma Bozukluğu Algılandı
bunun üzerine buji ve bobin arızası olduğu söylendi ve buji bobin değişti ne yazık ki sorun çözülmedi cihaz aynı hata kodlarını verdi ve tekleme sorunu devam etti
tekleme sorunu hem LPG de hem benzinde yapıyordu yine de bir LPG ustasına götürmekte fayda gördüm kontroller yapıldı tesisat kontrol edildi herhangi bir problem görülmedi
ilk götürdüğüm usta bana subaplardan olabileceğini söyledi ama Aracımın motoru 6 ay önce komple rektefiye olmuş mevcut subapları çelik subaplar ile değişmiş beraberinde subap kapağı ve eksantrik mili piston kolları ve kafaları da değişmişti 6 aydır sorunsuz bir şekilde kullanıyordum o yüzden tekleme sorununun subap kaynaklı olabileceğini düşünmüyorum son olarak beyin kaynaklı bir sorun olabilir mi diye araştırmaya başladım bu konuda daha önce sorun yaşayan arkadaşların kıymetli yorum ve önerilerini bekliyorum