LPG için farklı buji kullanıyor musunuz ?

the_boss

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Mar 2007
Mesajlar
283
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
LPG için farklı buji kullanıyor musunuz merak ettim.
Bosch ve diğer birkaç buji üreten markanın LPG için farklı bujileri mevcut.
Bunlardan kullanıpta yarar gören var mı?
Yada orjinal opel bujilerinin tırnak aralıklarını elle küçülterek kullanan ?
Yararları, zararları?
 

karabek

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2007
Mesajlar
1,837
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ben kullanıyorum 1000 km oldu araç canlandı biraz ama sonuçta değistiğim bujiler eskiydi
 

karabek

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2007
Mesajlar
1,837
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bosch lpg cng bujisi
 

Qabus

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ara 2009
Mesajlar
1,521
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bende yeni değiştirdimde ne taktığını bilmiyorum ustanın
 

mustafa57

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ağu 2007
Mesajlar
1,425
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
internette satılan periyodik pakım setlerinde BOSCH bujiler var. bu bujiler nasıldır acaba. ben şuanakadar GM çift tırnak kullandım, bir şikayetimde yok. acaba bosch bujiler nasıldır (çift tırnak)

Not: aracım LPG li astra G z16xe
 

calmy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eki 2010
Mesajlar
337
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
www.kampkeyfi.com
LPG için tek tırnaklı buji öneriyoruz.
Sebebi ise, hava benzin karışımına göre , hava LPG karışımının daha az iletken olmasıdır.
Bujinin çalışma prensibinde yükün iki kutup arasında akarak boşalması vardır. Bu yük boşalması, iki kutup arasındaki benzin hava karışımının belli bir yük altında iyonize olmasına bağlıdır. Yani bir nevi hava benzin karışımı iletkenlik özelliği gösterecek duruma gelir ve yük bir kıvılcım halinde karşı kutba atlayarak nötürlenir.

İşte burada çok önemli bir durum ortaya çıkıyor. Bu durum LPG hava karışımının , benzin hava karışımına göre daha zor ionize olması. Yani daha yalıtkan olmasıdır. Bu kıvılcımın zayıf ya da gecikmeli olmasına sebep olabilir. Hele siz ÇİFT TIRNAKLI buji kullanarak bir de yükü 2 ye bölerseniz bu problemin olma ihtimalini daha da artırmış olursunuz.

Bu sebeple LPG için tek tırnaklı buji taktırmanız her zaman daha sağlıklı olacaktır.
Buji markasından çok bu konuyu düşünmenizi öneriyorum..
 

berkay1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ocak 2008
Mesajlar
664
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
58
Siteyi ziyaret et
LPG için farklı buji kullanıyor musunuz merak ettim.
Bosch ve diğer birkaç buji üreten markanın LPG için farklı bujileri mevcut.
Bunlardan kullanıpta yarar gören var mı?
Yada orjinal opel bujilerinin tırnak aralıklarını elle küçülterek kullanan ?
Yararları, zararları?


Aşağıdaki linkte bulunan bujiden kullanıyorum ve orjinal bujiye göre özellikle alt devirlerde hissedilir canlanma sağladı. Ayrıca yüksek viteste ağır devirde rahatlıkla ilerler oldu aracım. Sonuç olarak gayet memnunum. Üstelik bujinin ömrü 30.000 km.

http://www.oto-parca.net/CNGLPG-Buji-0242245571,PR-63.html
 
Üst