LPG hız ve gücü düşürür mü?

LPG de önemli olan güç kaybı değli tork kaybıdır. LPG takıldıktan sonra motor çekişten düşüyor. Bu da rampalarda daha üst devirlerde vites düşürme zorunluluğu getiriyor. Ya da vites yükseltmeden önce deviri artırmak gerekiyor.

Bunun yanında benzinde 6litre yakan araç LPG de yaklaşık 8litre yakar ama LPG benzinin yarı fiyatı olduğu için %30 ila 40 arası bir ekonomi sağlanır.

Ben LPG taktırdım hiç de sorun yaşamadım. LPG kitinin markasından çok takan ustanın işçiliği önemli. Uzman ellerin taktığı bir LPG sisteminde hiç bir sorun çıkacağını sanmıyorum. Benzinli arbaya az binmektense LPG ile çok gezerim, arabaya çok az bir zararı varsa da onu da göze alırım. Araba aldım kapıda mı dursun?
 
lpg ile iyi anıları olanlar +hp kazandırıyor ,az yakıyor, tavsiye ederim diyorlar.
benim gibi kötü anıları olan arkadaşlar da arabanı seviyorsan yanına bile yaklaşma diyorlar:D


aynen katılıyorum :D
 
İbre 210 gördü tüpte . Tüpün markası lavato.

arabam 1.6 elegance 2001
 
arkadaşlar 2 ay önce 2004 model 1.6 opel astra HB classic aldım. alır almaz LPG taktırdım. çekişte bir problem yaşamadım ve otobanda yarı gazla 140km/s hıza ulaştım. hızdan korktuğum için daha fazla basmadım. acaba 1.6 astra classicin maximum hızı nedir? En son kaçı gördünüz? LPG li olunca bu miktar düşüyor mu? Gerçi ben hiç gazı köklemedim. köklemicem de. sadece merak ettiğim için soruyorum.


ne kadar hız yaptıgını bilemicm ama sıralı sistem kullandıysan motorda hıcbır guc kaybı yasanmıyor yenı sıstem lpgler tam tersıne guc artısı bile veriyor ıyı gunler dılerım.;)
 
ben lpg montaj yapan yerle konuşmuşdum bir ara kendi arabam için bana dedikleri senin aracına sıralı bilmemneli en son nesil kit takıcaz performansda artış olmassa geri getiriceksin ben çıkartıcam paranıda geri vericem diyordu.. fiyatı bana pahalı gelmişdi o sıra 1.800 dedi..

içerde adamlar 2 tane chevrolet avalanche 5.3 lük jeep lere takıyrolardı lpg yi.. galerici getirttirmiş getirtir getirtmez direk adamlara araçları yollatıp lpg li yapıp öyle satıyormuş. :) yani adam amerikadan getirttiği çıtır çıtır sıfır 40 bin dolarlık arabaya taktırıyor :)

performansa gelince hiç beyenmessen 10 kuruş aracın fazla yakmasını göze alırsın açtırırsın gaz ayarını olur biter

bu arada lpg ekonomik değil diyenlerede ben tek şunu diyorum lpg ekonomik olmasa taksiciler neden lpg li kullansın taksici adam ekonominin kralını yapan adamdır hemen hemen çoğu lpg li kullanıyor
mazotu tercih eden taksici ben görmedim bindiğim zaman taksiciyle sohbet amaçlı her zaman ilk sorduğum sorudur gazlı mı birader mazotlumu diye daha şimdiye kadar bindiğim bir taksi bile mazotlu demedi.. mazotlu taksi gördüm mü gördüm evet ama lpg ye oranla sayısı çok çok az..

Ayrıca fransada şu anda lpg ye teşvik var havayı kirletmediği için ve araba fabrikaları artık ticari amaçlı araçlarında lpg düzeneği hazır şekilde üretiyorlar yani eskisi gibi delik açıp arabanın boğazına borular bağlamana falan gerek kalmıyor takıyor adam kiti olay bitiyor..

bir sitede gördüğüm yazıyıda buraya koymak isterim bir arkadaş yazmış ama çok güzel ve doğru bir yazı her kezin okumasında fayda var

motor yemede benzinli ile lpg arac arasında 50000 km farkeder oda benzindeki kurumdan dolayı aşınan yerler kurumla dolar ve o yüzden farkeder ama lpg de temiz ve kuru yakıt olduğu için kurum yapmaz ve firmalar artık lpg li araçlara özel yağlar üretiyorlar onlardan kullan hiç sorun çıkmaz vede ayrıca borpower gibi motor yağlamasında faydalı ürünlerde var artık bunlarıda kullanırsan aşınma minumuma iner hertürlü motorun aşınsada yaptığın kar ile 5 tane sıfır motor yaptırırsın hem motorun yenilenmiş olur hemde cebinde ettiğin kardan hala para kalır benzinlide ise hem 2 kat fazla ödersin hemde motorun bitince tekrar cepten verirsin,dizeldede aynı tabi,yeni nesilde olsa eski nesilde olsa Türkiye şartlarında dizel araca binilmez hem masrafı çok yedek parçası pahalı pis mazot alırsın kazayla sonra uğraş yok mazot pompası yok enjeksiyon,,olayın aslı pis mazot almasanda onlarla uğraşacaksın ama lpg de senede bir gidip gaz ayarı yaptırırsın 5 ytl ye bas devam et 3 yıl garantisi var beyinde problem oluşursa git sıfırıyla beleşe garantiden değiştirt ama sen pis mazot alınca firma sana garanti veriyormu tabiki hayır herkesin bir bildiği vede memnuniyeti varki lpg lpg lpg diyor boşuna konuşulmuyor maksatım gerçekler vede bilimsel veriler,dizel lpg ye göre birim zamanda daha az yaksada fiyat olarak neredeyse 2 katı ve ortalamaya vurarsan çok büyük fark olmasada yinede lpg galip geliyor yani şampiyon belli 'LPG' saygılar...bu arada ben lpg montajcısı yada satıcısı yada distribitörü falan değilim sadece 4 yıldır mutlu bir kullanıcısıyım ve önceki aracımı 3 milyar zararına dahi satsaydım aslında yine kar etmiş bir kullanıcısı olacaktım çünkü bana 4000 ytl kazandırdı lpg ama piyasasında sattım ve dizel aracı alıp 3 yıl kullanıp satmaya kalksam sence bana kar mı ettirir yoksa zararmı cevap tabiki zarar al sana 3.nedende bu
 
Konuda geçen ve cevap bulamayan yada yanlış bilinen bazı konuları bildiğim kadarıyla cevaplamak istiyorum. öncelikle deponun dolu ve azalmış olması arasındaki araca verdiği performans depodaki basınçla alakalı.depo doluyken hem daha az tüketim sağlıyor hemde daha fazla verim alınıyor.benzinli araçar lpg ye dönüştürüldüğünde %5 ila %8 arasında güç kaybı oluyor.bu motor ve tork zelliklerine göre birde işçiliğe ve takılan kitlere göre değişiyor.100 beygir bir arabada 5 beygir kaybedip %40 ekonomi sağlamak bence mental olarak oldukca iyi bir seçim.yakıt değerlerine gelince;
1 litre benzinle 10 km giden bir araç
1.1 litre lpg ile ancak bu mesafeyi katedebilir.
1 litre mazotla 13 km yol yaparsınız.hatta şimdi 15 yapan araçlar bile var.bu yüzden yeni nesil dizel araçların büyük bir kısmı lpg li araçlarla kafa kafaya bir yakıt maliyeti sunmaktadır.
 
KESİNLİKLE güç kaybı yaşanır..
 
Geri
Üst