LPG den sonra yol bilgisayarı verileri

syabasan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ocak 2014
Mesajlar
357
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
merhaba arkadaşlar
bir süre önce LPG takdırdım aracıma lovato OBD li kit.
LPG den sonra yol bilgisayarı verilerim arttı gibi önceden 8.5 olan ortalamam aynı kullanım koşullarında 10.5 oldu. Ayrıca sabah soğukken ilk çalıştırmada rölantı da 3-4 L/h gösterirken artık 5L/h falan gösteriyor.
Bu durum normal mi?
Gaz ayarımda yanlışlık olabilir mi?
 

oki_58

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Eki 2014
Mesajlar
33
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Ynt: LPG den sonra yol bilgisayarı verileri

Gayet normal.  Benzin yakit değeri ile lpg aynı değil.  Lpg değer olarak her zaman daha fazla yakar , yalniz bnzine gore ucuz olduğu için daha ekonomiktir. Diyelim ki bnzin ve lpg litre fiyati ayni olsa bnzin daha az yapardı
 

İ_U

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ağu 2006
Mesajlar
1,942
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Ynt: LPG den sonra yol bilgisayarı verileri

Aslında degismemesi gerek .araç şuanda benzinle gidiyorMuş gibi hesaplı yor .ort tük 8 lt ise +2 yapıp 10 lt lpg den hesaplı yorum .ama lpg ile yada benzinle giderken yakıt tük . Değişmiyor araba benzine göre hesaplı yor
 

syabasan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ocak 2014
Mesajlar
357
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ynt: LPG den sonra yol bilgisayarı verileri

bence de değişmemesi lazım ancak aşağıdaki yazıya göre araç fakir karışımda ise yükselir demişler dolayısıyla içime kurt düştü.:

Uzun yakıt döngüsü ise LFT benzin ecüsünün bu anlık değerlere göre yani SFT ye göre belirlediği temel değerdir.Sorunsuz çalışan bir araçta LFT ve SFT +- 5 aralığındadır. Fakat yukardaki örnekte ne olmuştu araç %-20 fakir ile çalışmaktaydı ,bu durumda benzin ecüsü yakıtı %20 açmalıyım ,açmalıyım ,açmalıyım ,açmalıyım diyordu fakat açamıyordu bu durumda %+20 açmalıyım değerini LFT değeri olarak algılıyor ve kaydetmiş oluyordu.
Yukardaki örneğe döncek olursak %20 LFT değerine sahip bir araç ( ki bu değere yanlış lpg kalibrasyonu neden olmuştu) sabah soğuk motorda çalıştırıldığında birde araca gereksiz yere %20 fazladan benzin gönderecek ve arac bu fazla benzinden dolayı boğulacak gaz yemeyecek ve hatta hareketv edemeycektir ,araç lpg ye geçtiğinde bir anda roketleyecek bütün sorunlar ortadan kalmış gibi gözükecek ama sorun büyük!!!Araç sahibi lpg montajı yaptırdığı yere gidecek ; Usta bu araba sabahları gaz yemiyor diyecek ... Usta ise abi bu sıralı gazzz ; sabah benzinle çalışır beni alakadar etmez gaza geçince sorun var mı diyecek ; müşteri gaza geçince sorun yok sabah var dediğinde abi sen ozaman arabanı servise göster diyecek.Müşteri servise gidecek ; servisteki usta LFT yi Sft yi nerden bilsin ,o parça değiştirmekle ustalığı kazanmış!!! Abi bu araba gazlı gazı söktür öyle bakayım diyecek ; müşteri ortada top olacak ,bir o taraf bir bu tarafa gidecek ama çözüme ulaşamayacak!!!!




yazının hepsini yazmadım devamı linkte:
http://www.merivaclub.com/lpg-ve-subab-sorunu-uzerine-teknik-ve-guvenilir-bir-yazi-t832.0.html
 
Üst