Kronik sorunlar

vectra38

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Şub 2010
Mesajlar
876
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar benim kafama takılan bir soru var. Örneğin aracımızın klape kapak motoru arızalanmıştı.Bu arıza birçok vectrada da mevcut. Şimdi de bagaj kilit motoru bozuldu.Bu da birçok vectrada çıkmış bir problem.
Sonra corsalarda olan volan problemi.Hepsinde problem çıkıyor.
Sorum şu bir sorun neden kronik oluyor?Demek ki bu parçalarda üretim hatası var.Bunu Opel niye kabul etmiyor?Fikirlerinizi belirtirseniz herkese faydalı olur :)
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Garanti süresi sonrası sık yaşanılan arızaların oranını bulmak lazım. Örneğiniz üzerine yola devam edelim, bagaj kilidi. (Tamamen değerler tahmini.)
Bir tane servise gidip araştırma yapmak lazım. Servise sürekli gelen kaç adet Vectra C var. salıyorum 50 tane. Bu 50 adetten 4 tanesi aynı arızayı yaptıysa. %8 aynı arıza var demek. Yetkili servisler sayesinde aşağı yukarı Opel bunu yanılma payı dahi bulabilir. Sorular burada başlıyor.
1) % kaç kroniktir
2) Opel bu kilit motorunun fabrika hatası varsayıp, üründe bir iyileştirme yapmış mı?(Ki bilemeyebiliriz, iyileştirme aynı tedarikçi tarafından yapıldıysa)
3) Ürün fabrika hatalıysa gene alacağım parça hatalı?
4) Acaba bu Opel için hata mıdır?
5) Belirli bir %'de değer varsa, ve bu değeri bagaj kilit motoru geçmişse, bunu ücretsiz değiştirmenin maliyeti ne olur?
a) Bozuksa aynı ürünü takamaz, üründe iyileştirme olmalı, elinde kalan ürün ne olacak, yeniden anlaşma, üretim sevkiyat
b) Bu değişimi duyan, motoru bozulmamışların hepsi gidip, değişim isteyecek
c) Bu değişim için süre kısıtlaması koyamazsınız, adam 3 sene sonra duyar, gider hakkını ister
d) Bu Opel'e ne katar? Vay müşteri memnuniyeti mi? Yoksa Opele bak alayı kronik, araçları toplatıyor, değiştiriyor ücretsiz parçaları dedikoduları mı?
e) Bugün bagaj kilidi için yaparsa yarın diğer sorunlar için müşteri ister, sonu gelmez.

Çok soru var, daha da eklerdim ama bunları araştırıp, cevap bulup, tartışıp karar vermesi bile işletmeye baya bir beyin gücü yükü getirecektir. Daha en baştan bir maliyet olarak görüp, değişim yapmamaktadırlar, kanımca. Değişim prosedürünün aktif olduğunu düşünelim ve bir parçanın değişmeyeceğine karar verilmesinin maliyetine bakalım.

- Her parçanın garanti kapsamında ve sonrasında ne kadar satıldığının verilerini edinip, bunları marka, model, tedarikçi, ürün bazında, satış rakamlarıyla birlikte, diğer verilerle, yüzdesel dilime dökmek.

- Üsteki verilerin derlenmesi sonucu belirlenen limit de olan bir parçanın gerekli testlerinin tekrar yapılması ve sorun olup olmadığının tespiti. Varsa sorunun çözümü ve parçanın iyileştirilmesi ve önceki testte neden çıkmadığının keşfi.

-Elindeki arızalı stok, yeni ürün üretim, dağıtım, müşterilere duyurma, montaj için iş gücü maliyetinin hesaplanması

-Bu maliyete katlanmanın Opel için artılarının ne olduğunun tartışılması vs.

Tüm bu prosedürün çok daha ayrıntılı ve doğrusu işlemesi lazım. Parça değişmese bile maliyetinin çok fazla olduğunu düşünüyorum.
 

ugurdalkiran

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eki 2007
Mesajlar
1,243
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
toyota arabalarını geri çağırdığında hepiniz gülüyorsunuz yine çağırmış, hep çağırıyor gibilerinden alaycı tavırlar sergiliyorsunuz geri çağırdığında ne kaybediyor müşteri mi ? hayır sadece para kaybediyor.


babamın corollasının vitesinde bir problem olmuştu aracın garantiside biteli 1.5 ay falan olmuştu servis raporu ile iyi niyetten parçayı değiştirdiler düşünün artık geçmiş gün tam hatırlamıyorum zannedersem bir balans sorunu vardı normalde böyle birşeyin mümkün olmayacağını parçanın fabrika çıkışı üretiminin hatalı olduğu raporu tutulmuş babamda parça parası ödemediğini söylemişti o zaman çok şaşırmıştım
 
Son düzenleme:

BY_Corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eyl 2006
Mesajlar
8,347
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Aracınızda kronik oldugunu düşündügünüz bir sorun varsa, önce araştırın sonra da servisle görüşün, bir yol göstereceklerdir.

2006 yılında, 2004 cdti corsa c almıştık, kısa bir süre kullandıktan sonra kronik direksiyon kutusu problemi ile karşılaştık.Aracın garantisinin dolmasına 1-2 hafta süre vardı, Bursa Neskar Opel yetkili servisine gittik.Acıp baktılar hatayı kabul ettiler ,ancak direksiyon kutusu ellerinde yoktu.Sipariş verdiler ve tam 1 ay sonra servisten cagırdılar.o tarihte garantimiz dolmuştu ama servis kutuyu ücretsiz değiştirdi.O tarihteki parça fiyatı 1.500 tl idi. :good:
 

Doctor367

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ara 2011
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Astra h da 30-40000 gibi turbo gitti, simdi de 73000 de arabayi kilitleyince bazen alakasiz park lambalari yanik kalabiliyor.bunlarin gorulme sikligi nedir? İleride beni bekleyen baska bir problem var mi
 

Fætih

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
9,372
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
toyota arabalarını geri çağırdığında hepiniz gülüyorsunuz yine çağırmış, hep çağırıyor gibilerinden alaycı tavırlar sergiliyorsunuz geri çağırdığında ne kaybediyor müşteri mi ? hayır sadece para kaybediyor.
babamın corollasının vitesinde bir problem olmuştu aracın garantiside biteli 1.5 ay falan olmuştu servis raporu ile iyi niyetten parçayı değiştirdiler düşünün artık geçmiş gün tam hatırlamıyorum zannedersem bir balans sorunu vardı normalde böyle birşeyin mümkün olmayacağını parçanın fabrika çıkışı üretiminin hatalı olduğu raporu tutulmuş babamda parça parası ödemediğini söylemişti o zaman çok şaşırmıştım
2002-2007 corollanın direksiyon kutusu sıkıntılı neden çağırmadılar çağırdıklarınıda adam akıllı yapmamışlar bizimkinden tıkırtı geliyor daha önce serviste tamir gördü yazıyor gitsem adam akıllı yapmamışsınız desem bedavaya yapmayacaklar...
valla ne toyota ne başka marka araçlarının arkasında ölümcül bir sıkıntı olmadıktan sonra durmuyor ben forumlardan gördüğüm kadarıyla bunu anladım...
 

vectra38

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Şub 2010
Mesajlar
876
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar ben tam olarak doğru tabi kullanmadım herhalde. Benim kronikten kastım , bu sorunun birçok vectrada aynı zamanlarda ortaya çıkmasıydı.Bazı sorunlar da 2. kere tekrarlayabiliyor.
Bakın 2 yıl önce klepe kapak motoru değişmişti , yine ses gelmeye başladı bozulacak biliyorum.Bu olaya ne demeli peki?
 

C.C

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2007
Mesajlar
4,793
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
53
Siteyi ziyaret et
corsalardaki direksiyon kutusu problemini kabul edip düzeltmişlerdi ben iki kere garantiden direksiyon kutusu değiştirmiştim bu kronik sorunlar genelde lansman araçlarda oluyor sonradan iş büyür ve uzarsa,şikayetler artarsa hal çaresine bakıyorlar misal citroen c4 lerde de arka porya ve fren kampanasında bir türlü kesilemeyen ses vardı çağırıp garantiden arka kaliperlerin revizyonlu halini takmışlar sorunu çözmüşlerdi
 

Fætih

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
9,372
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
corsalardaki direksiyon kutusu problemini kabul edip düzeltmişlerdi ben iki kere garantiden direksiyon kutusu değiştirmiştim bu kronik sorunlar genelde lansman araçlarda oluyor sonradan iş büyür ve uzarsa,şikayetler artarsa hal çaresine bakıyorlar misal citroen c4 lerde de arka porya ve fren kampanasında bir türlü kesilemeyen ses vardı çağırıp garantiden arka kaliperlerin revizyonlu halini takmışlar sorunu çözmüşlerdi
güya bizimkinide tamir etmişler zaten arabayı amcamın kayınpederinden aldık adam yaptırmıştı ama ses 1 ay sonra devam etti tabi adamda bir daha servise gitmedi şimdi devam ediyor desekki adam gibi yapmamışsınız tamam deyip yapsalar işte o zaman malının arkasında durmuş olurlar diğer türlü her marka aracının sorunlarını garantiden ite kaka yapıyor...
 
Son düzenleme:

C.C

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2007
Mesajlar
4,793
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
53
Siteyi ziyaret et
güya bizimkinide tamir etmişler zaten arabayı amcamın kayınpederinden aldık adam yaptırmıştı ama ses 1 ay sonra devam e yoksa etti tabi adamda bir daha servise gitmedi şimdi devam ediyor desekki adam gibi yapmamışsınız tamam deyip yapsalar işte o zaman malının arkasında durmuş olurlar diğer türlü her marka aracının sorunlarını garantiden ite kaka yapıyor...
haklısın bu her marka araç için böyle,gecirdiği bir kazanın da etkisi ve yıllardır kullanıcısı olmanın muzdaripliği ile mercedes s500 e lanet edip,güvensiz deyip :D audi a8 alan tanıdığım var, nasıl Ahmet amca memnun musun dediğimizde oh be dünya varmış diyordu, demek hiçbir makina kusursuz değil, illa kullanıcısını üzüyor bir şekilde
 
Üst