Kış aylarında Nitrojen hava kullanımı

Azot gazı havadan daha ağır bir gaz olduğu için lastikte basınç düşmesi daha az yaşanır deniyor. Ayrıca azot gazının faydaları arasında nem içermediği için jantları daha geç eskitmesi, lastiğin ömrünü uzatması ve daha az ısınması var. Bu daha az ısınma yazın daha çok işime geldiği için yaz lastiklerimde azot kullanıyorum, kış lastiklerinde normal hava.
 
Hava, yani atmosfer zaten %78 nitrojenden oluşuyor diyorum, başka birşey demiyorum :)
 
lastiklere nitrojen basılması !!

İyi forumlar,
gelişen teknoloji ile lastiklere hava yerine , nitrojen basılması ne kadar sağlıklı,
avantajı dezavantajları nelerdir..yol tutusu nasıldır..
önerir misiniz..?
bilgilerinizi bekliyorum ..kolay gelsin.
 
Yeni konu açmadan önce lütfen arama yapın ;

Konular birleştirildi, buradan devam
 
nitrojen ısınp genleşmediği için yazın nitrojen basıyorlar.
 
Lastiği Su buharından koruması olmasa Araba için tamamen gereksizdir. Uçaklar için önemli bir kullanım alanı var zira -70 derecelerden +40 dereceleri bulan ısı değişimleri yaşıyor uçak lastikleri. Bu sebeple genleşme katsayısının düşüklüğü sebebi ile Nitrojenin faydası çok uçaklara..

Bir konu da Oksijenin lastik içinden kaçma eğiliminin Nitrojene göre daha fazla olması sebebi ile normal hava ile şişirilen lastiklerin basınçları biraz daha sık kontrol edilmek durumunda kalınır.
Ancak zamanla oksijen kaçtıkça içeriye %78 nitrojen içeren hava basıldığından ve oksijen daha çabuk kaçtığından belli bir çevrimden sonra lastiklerde otomatikman sadece nitrojen kalacaktır. :)
 
Yazında, kışında nitrojen diyorum ben, yazın nitrojen kışın oksijen diyen lastikçiler işin ticari yönünü düşünüyorlardır. Çünkü; her yaz yeniden nitrojen bastırmanız gerekecek... Nitrojen lastik ömrünü uzattığı gibi, lastik basınçlarını kontrol etme zamanınızıda uzatır. Ama çok kısa sürede nitrojende olsa lastiğiniz iniyorsa, o zaman lastiğiniz yanaktan yada sibop tan kaçırıyor demektir. Veya çivi gibi bir yabancı cisimle şişlenmiş demektir. Saygılar...
 
Geri
Üst