insignia rolantide titreme

marmarali83

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
1,735
Tepki puanı
1
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
geçenlerde bir akrabamın aracını incelerken motor rolantide çalışır vaziyette iken motor yağ koyma kapağını açtım. birden motor teklemeye başladı. kapağı kapattığım zaman tekleme kesildi. kapak kapatılınca normal sıkıntısız çalışıyor fakat açınca teklemeye başlıyor. durum bana çok ilginç geldi. önceki aracımda, şimdiki aracımda diğer arkadaş-akraba araçlarında hiç karşılaşmadığım bir durum. birçok defa araç çalışırken o kapağı açıp bakmışımdır ama kapak açıldığı zaman tekleyen görmedim.ne olduğunu bilmiyorum ama aracında sorun var servise gidince göster demiştim.serviste durumu göstermek için rolantide çalışırken kapağı açmış. ustanın biri napıyorsun abi araç çalışırken sakın bunu yapma çalışırken açarsan tekleme yapar zaten normal bu diye uyarmış. o kapağı açmak araca zarar vermez bildiğim kadarıyla. aman sakın birdaha açma diye uyaracak bir işlem değildir sanırım. durum servis elemanlarının anlayamadıkları bir problem karşısında normali bu abi deyip işten sıyrılma çabası mı yoksa bir problemin belirtisi mi?

araç 2010 model , 1.6T motorlu , lpg hiç takılmamış , km si 100 bin km civarlarında.
 
Son düzenleme:

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
geçenlerde bir akrabamın aracını incelerken motor rolantide çalışır vaziyette iken motor yağ koyma kapağını açtım. birden motor teklemeye başladı. kapağı kapattığım zaman tekleme kesildi. kapak kapatılınca normal sıkıntısız çalışıyor fakat açınca teklemeye başlıyor. durum bana çok ilginç geldi. önceki aracımda, şimdiki aracımda diğer arkadaş-akraba araçlarında hiç karşılaşmadığım bir durum. birçok defa araç çalışırken o kapağı açıp bakmışımdır ama kapak açıldığı zaman tekleyen görmedim.ne olduğunu bilmiyorum ama aracında sorun var servise gidince göster demiştim.serviste durumu göstermek için rolantide çalışırken kapağı açmış. ustanın biri napıyorsun abi araç çalışırken sakın bunu yapma çalışırken açarsan tekleme yapar zaten normal bu diye uyarmış. o kapağı açmak araca zarar vermez bildiğim kadarıyla. aman sakın birdaha açma diye uyaracak bir işlem değildir sanırım. durum servis elemanlarının anlayamadıkları bir problem karşısında normali bu abi deyip işten sıyrılma çabası mı yoksa bir problemin belirtisi mi?

araç 2010 model , 1.6T motorlu , lpg hiç takılmamış , km si 100 bin km civarlarında.

Selamlar;

Öncelikle araçta problem yok endişe etmeyin :)

Motor iç basıncı değiştiği için titremeye başlar. Hatta rölantide düzensizlik de olur, arıza ışığı bile yakabilir.

Bunu yapmanın net olarak zararı şudur diyemesem de kapağı açtığınız zaman etrafında birikmiş yada birikmesi muhtemel yabancı maddeler düşerse ciddi sıkıntılar yaşanabilir. Sırf bu yüzden bakıma girmeden önce özellikle kapak etrafına hava tutarım. O kapağı açan usta benim kadar hassas yaklaşmaz en nihayetinde.
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
1.6 turbolar o şekilde.durum normal yani. açma diye uyarma sebebi motorun gerçekten kötü titremesi...hava karışımı vakum falan baya bi sapıtıp arıza yakıyor genelde sonrasında...o sırada vuruntu sarsıntı zarar verebilir motor mekaniğine...açmamak lazım...hatta arada bir o kapağın contasının bile yenilenmesinde fayda var...
 

marmarali83

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
1,735
Tepki puanı
1
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
1.6 turbolar o şekilde.durum normal yani. açma diye uyarma sebebi motorun gerçekten kötü titremesi...hava karışımı vakum falan baya bi sapıtıp arıza yakıyor genelde sonrasında...o sırada vuruntu sarsıntı zarar verebilir motor mekaniğine...açmamak lazım...hatta arada bir o kapağın contasının bile yenilenmesinde fayda var...

bu vakum olayı bizim araçlarda yok mu? turbolu araçların hepsimi böyle insignia da mı var bu durum. turbosuz araçlarda hiç rastlamadığım için enteresan geldi.
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
motorun karakteristiği diyelim. turbolu benzinlilerde durum daha hassas gördüğüm bildiğim kadarıyla. vakum kaçağı gibi düşünün. hep diyoruz ya motora ölçülmemiş kaçak giren hava fakir karışıma düzensiz çalışmaya fakir karışım arıza koduna sebep olur diye bir nevi buda aynısı. mesela vectra a kasa gt aracım vardı yıllar önce x20xev motorlu. vakum hortumlarının kimi eksikti. o araba o şekilde sorunsuz çalışabiliyordu fakat yinede bi düzensizlik vardı ve arıza lambasını yakmadan tolare edebiliyordu. astra aynı şeyi tolare edemiyor mesela. anında yapıştırıyor arıza lambası ve kodunu... git gide dahada hassaslaşıyorlar..
 

marmarali83

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
1,735
Tepki puanı
1
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
motorun karakteristiği diyelim. turbolu benzinlilerde durum daha hassas gördüğüm bildiğim kadarıyla. vakum kaçağı gibi düşünün. hep diyoruz ya motora ölçülmemiş kaçak giren hava fakir karışıma düzensiz çalışmaya fakir karışım arıza koduna sebep olur diye bir nevi buda aynısı. mesela vectra a kasa gt aracım vardı yıllar önce x20xev motorlu. vakum hortumlarının kimi eksikti. o araba o şekilde sorunsuz çalışabiliyordu fakat yinede bi düzensizlik vardı ve arıza lambasını yakmadan tolare edebiliyordu. astra aynı şeyi tolare edemiyor mesela. anında yapıştırıyor arıza lambası ve kodunu... git gide dahada hassaslaşıyorlar..

İlk aracımı bir arkadaşa verdiğimde hararet yapmış motor üflemeye başlamıştı. Bazı ustalar yağ kapağını açıp yyağ atıyormu diye bakıyorlardı. Bende onlardan gördüğüm için hangi aracı almaya kalksak araç çalışırken o kapağı açardım. arkadaşlara kendime araç bakarken ustaya goturmeden ön kontrolde hep aynı şeyi yaptığım halde sadece ınsignia da titreme gördüm. şimdibbu titreme normalse titreme olmayanlar mı problemli yada titreme olmuyorsa motor da kompresyon kaçağı sıfır daha sağlıklı mı demek?
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
İlk aracımı bir arkadaşa verdiğimde hararet yapmış motor üflemeye başlamıştı. Bazı ustalar yağ kapağını açıp yyağ atıyormu diye bakıyorlardı. Bende onlardan gördüğüm için hangi aracı almaya kalksak araç çalışırken o kapağı açardım. arkadaşlara kendime araç bakarken ustaya goturmeden ön kontrolde hep aynı şeyi yaptığım halde sadece ınsignia da titreme gördüm. şimdibbu titreme normalse titreme olmayanlar mı problemli yada titreme olmuyorsa motor da kompresyon kaçağı sıfır daha sağlıklı mı demek?

motor üflemesine bakmak için yağ kapağı değilde yağ kapağının bulunduğu sibop kapağı denen üst plastik kapağın arkasından çıkan havalandırma hortumunu söküp bakmak daha kolay bilgi verir turbolu araçta. tabi o hortumu söktükten sonra ordan turbonun emiş kısmına ve emme manifoldunun üzerine giden 2 ayrı boruyu tıkamak lazım ki dışarıdan hava direk motora emilmesin...
araç alırken en sağlıklısı kompresyon testi fakat artık pek yapan yok sanırım onu..
insigniada ve benzeri 1.6 turbo motorlu diğer opellerde sistem aynı. kapalı devre diyebiliriz basitçe. dışarıdan hava girdiği anda (vakum kaçağı,hortum yırtılması,çıkması yada yağ kapağı) hava yakıtt karışımı bozuluyor ve titreme sarsıntı arıza lambası yanıyor.. bu durumdan motor kompresyonu hakkında bilgi alınmaz bana göre...
motor yağ kapağından yağ her araçta sıçrar zaten dışarı ekzantrik millerinin yağı sıçratması sonucu.
kapağı açınca yağ buharı meselesi ise yağın özelliğine motorun o an çok sıkıştırılıp sıkıştırılmadığına falan bağlı..tabi bunun yanında kompresyon kaçağıda var ama yinede doğru bir test şekli değil bana göre...
en sağlıklı sonuç yol testi,ve kompresyon testi olur kanımca...
 

lampard

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2007
Mesajlar
3,683
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Arkadaslar durum kesinlikle normal yeni tip motorlar boyle.opelin twinport motorlara gecisinden itibaren cogunda mevcut bu durum.yag cubugunu cektiginizde dahi titreme yapar.vakum etkisi mevcut motorda hersey normal merak etmeyin.eski ecotec lerde yok bu durum mesela.
Neyse isin can sıkan durumu su ki motorda hava alabilecek en kucuk bir durumda tespit edilemeyen rolanti titremeleri vs.gibi arizalarla karsilasilabiliyor
Not:subap koruma kapagi ariza yapan kirik catlak gibi twinport opeller de ıslık sesi gelir ve bu sesten tespit edilir arıza yani sonuc olarak bu vakum etkisi motorun uretilirken hesaplandigi ve istenilen bilinen bir durumdur rahat olun..

SM-G9250 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Üst