Çözülemeyen vuruntu/tekleme problemi

GroupPolicy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 May 2015
Mesajlar
101
Tepki puanı
12
Puanları
18
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar hepinize Merhaba. 2011 Model insignia 1.6 turbo 180 hp 76.000 km deki aracıma istanbulda çok ünlü bir yere (ismini vermek doğru mu değil mi bilmediğim için yazmadım) Lavato obd2 major regulatör bir kit taktırdım. Montaj 11 Ocak 2020 de yapıldı. Benzinde hiç bir problem yaşamadığım aracımda lpg montajı sonrasında bazı sorunlar yaşadım. Sistem montajlandıktan sonra eve dönerken gazdan ayağımı çekip tekrar gaza bastığımda kesinti ve vuruntu olduğunu fark ettim. Aracı benzine alıp tekrar aynı senaryoyu test ettim ve hiç bir sorun yoktu. Aynı test defalarca lpg de yaptım aynı sorunun devam ettiğini fark ettim. Montaj yaptırdığım yeri aradım ve durumu izah ettim. 1000 km doldurup kontrole gelmemi söylediler. Aracı günlük kullanımlarda hızlanmalarda ve anlık sollamalarda kullanmak artık elzem olduğu için bu süreyi bekleyemedim montaj yaptırdığım yere gittim ve 2 farklı usta ile 2 farklı teste cıktık. İlk teste çıkan usta enjektörleri değiştirdi, enjektör borularını daha da kısalttı. Nozzle çapları 2.4 mm den 2.2 mm ye düşürdü. Bir sürü senaryo uygulandı ama sonuç nafile. Aracıma lpg montajı öncesi NGK ZFR6BP-G 1748 buji taktırdım. Bu sorun sonrası bobin şüphesi ile Orjinal GM bobin aldım ve değiştirdim. Bahsettiğim anlık hızlanmalardaki vuruntu/tekleme maalesef hala devam ediyor. Map sensörü değiştirildi durum aynı. En son teste cıktığımız usta " aracın şanzıman ya da motor takozu" kaynaklı olduğunu iddia etti ancak kendisine bu sorunun benzinde de hissedilmesi gerekir dediğimde çeşitli bahaneler ile beni sorunun takoz kaynaklı olduğunu ikna etmeye çalıştı. Bu konu ile ilgili bir çok arkadaşa ulaştım, sağolsunlar hepsi bir şekilde yardım/destek vermeye çalıştı. Bu arada son test sonrası nozzlelar tekrar 2.4 mm ile değiştirildi. Toparlayacak olursak şuan aracımda daha önce benzinde karşılaşmadığım ilk çalışma sonrası gaza geçerken hafif vuruntular/teklemeler, ani hızlanma isteklerinde kesintiler/teklemeler mevcut. Sıfır aldığım bobin/buji kontrol edildi atlama yok. Siz değerli arkadaşlardan konu hakkında yorum ve önerilerinize ihtiyacım var. 180 HP bu araç için lavato obd2 yeterli mi? Enjektör hızları yavaş olabilir ve soruna bu neden olabilir mi? 2.4 nozzle çapı bu araç için yeterli mi? değilse soruna bu sebep oluyor olabilir mi? Montaj manifold sökülmeden üzerinde yapıldı. Bazı teknik arkadaşlar manifoldun sökülerek yanma odasına yakın bir yerden yapılması gerektiğini, mesafenin uzak kalmasından dolayı bu sorunun olduğunu söylüyorlar. Siz konu hakkında ne düşünüyorsunuz?
 
Üst