Çözülemeyen vuruntu/tekleme problemi

GroupPolicy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 May 2015
Mesajlar
37
Tepki puanı
1
Yaş
31

Arkadaşlar hepinize Merhaba. 2011 Model 1.6 turbo 180 hp 76.000 km deki aracıma istanbulda çok ünlü bir yere (ismini vermek doğru mu değil mi bilmediğim için yazmadım) Lavato obd2 major regulatör bir kit taktırdım. Montaj 11 Ocak 2020 de yapıldı. Benzinde hiç bir problem yaşamadığım aracımda lpg montajı sonrasında bazı sorunlar yaşadım. Sistem montajlandıktan sonra eve dönerken gazdan ayağımı çekip tekrar gaza bastığımda kesinti ve vuruntu olduğunu fark ettim. Aracı benzine alıp tekrar aynı senaryoyu test ettim ve hiç bir sorun yoktu. Aynı test defalarca lpg de yaptım aynı sorunun devam ettiğini fark ettim. Montaj yaptırdığım yeri aradım ve durumu izah ettim. 1000 km doldurup kontrole gelmemi söylediler. Aracı günlük kullanımlarda hızlanmalarda ve anlık sollamalarda kullanmak artık elzem olduğu için bu süreyi bekleyemedim montaj yaptırdığım yere gittim ve 2 farklı usta ile 2 farklı teste cıktık. İlk teste çıkan usta enjektörleri değiştirdi, enjektör borularını daha da kısalttı. Nozzle çapları 2.4 mm den 2.2 mm ye düşürdü. Bir sürü senaryo uygulandı ama sonuç nafile. Aracıma lpg montajı öncesi NGK ZFR6BP-G 1748 buji taktırdım. Bu sorun sonrası bobin şüphesi ile Orjinal GM bobin aldım ve değiştirdim. Bahsettiğim anlık hızlanmalardaki vuruntu/tekleme maalesef hala devam ediyor. Map sensörü değiştirildi durum aynı. En son teste cıktığımız usta " aracın şanzıman ya da motor takozu" kaynaklı olduğunu iddia etti ancak kendisine bu sorunun benzinde de hissedilmesi gerekir dediğimde çeşitli bahaneler ile beni sorunun takoz kaynaklı olduğunu ikna etmeye çalıştı. Bu konu ile ilgili bir çok arkadaşa ulaştım, sağolsunlar hepsi bir şekilde yardım/destek vermeye çalıştı. Bu arada son test sonrası nozzlelar tekrar 2.4 mm ile değiştirildi. Toparlayacak olursak şuan aracımda daha önce benzinde karşılaşmadığım ilk çalışma sonrası gaza geçerken hafif vuruntular/teklemeler, ani hızlanma isteklerinde kesintiler/teklemeler mevcut. Sıfır aldığım bobin/buji kontrol edildi atlama yok. Siz değerli arkadaşlardan konu hakkında yorum ve önerilerinize ihtiyacım var. 180 HP bu araç için lavato obd2 yeterli mi? Enjektör hızları yavaş olabilir ve soruna bu neden olabilir mi? 2.4 nozzle çapı bu araç için yeterli mi? değilse soruna bu sebep oluyor olabilir mi? Montaj manifold sökülmeden üzerinde yapıldı. Bazı teknik arkadaşlar manifoldun sökülerek yanma odasına yakın bir yerden yapılması gerektiğini, mesafenin uzak kalmasından dolayı bu sorunun olduğunu söylüyorlar. Siz konu hakkında ne düşünüyorsunuz?
 

kannn

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
3,439
Tepki puanı
1,100
bobin ve bujiyle ilgili sorun veyahut map sensöründe sorun olsa bensindede aynı tepkiyi verir durur araç bunu sadece lpg de yapıyor sa sorun sadece lpg montajından veyahut lpgden kaynaklanır map sensörü kolay kolay bozulmaz 2.4 idaeil diyelim duruma ve haritaya bakılır dahada büyük seçilir aracınıza afr ayarı yapıldımı sonrasında gerekirse basınç açılır regulatore su hattı nereden alındı aracın mekanik veyahut motor kısmında benzinde bunu yapmıyor da hiç bir sorun yoktur sorun lpg dedir
 

GroupPolicy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 May 2015
Mesajlar
37
Tepki puanı
1
Yaş
31
bobin ve bujiyle ilgili sorun veyahut map sensöründe sorun olsa bensindede aynı tepkiyi verir durur araç bunu sadece lpg de yapıyor sa sorun sadece lpg montajından veyahut lpgden kaynaklanır map sensörü kolay kolay bozulmaz 2.4 idaeil diyelim duruma ve haritaya bakılır dahada büyük seçilir aracınıza afr ayarı yapıldımı sonrasında gerekirse basınç açılır regulatore su hattı nereden alındı aracın mekanik veyahut motor kısmında benzinde bunu yapmıyor da hiç bir sorun yoktur sorun lpg dedir

Afr ayarı yapıldı hocam. Hemde bu işlemlerde sayılı firmalar arasında olan bir firma tarafından ( reklam olmaması için paylaşmıyorum) su hattının nereden alındığını bilmiyorum maalesef. Normalde manifoldun sökülerek yapılması gerekmezmi sizce? Benim aracımda sökülmeden yapıldı bu işlem.
 

kannn

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
3,439
Tepki puanı
1,100
sökülmeden de yapılır ustalığına göre değişir bu işlem ama siz bunu her şekilde lpg de aratın enjektör regülatör beyni tank hattı enjektör ile regülatör arasına bağlanan boruların uzunluğu regülatör ısınmıyor olabilir
 
  • Beğen
Tepkiler: GroupPolicy

erdal2626

Kayıtlı Kullanıcı
26-Eskişehir
Katılım
11 Ocak 2021
Mesajlar
2
Tepki puanı
1
Arkadaşlar hepinize Merhaba. 2011 Model 1.6 turbo 180 hp 76.000 km deki aracıma istanbulda çok ünlü bir yere (ismini vermek doğru mu değil mi bilmediğim için yazmadım) Lavato obd2 major regulatör bir kit taktırdım. Montaj 11 Ocak 2020 de yapıldı. Benzinde hiç bir problem yaşamadığım aracımda lpg montajı sonrasında bazı sorunlar yaşadım. Sistem montajlandıktan sonra eve dönerken gazdan ayağımı çekip tekrar gaza bastığımda kesinti ve vuruntu olduğunu fark ettim. Aracı benzine alıp tekrar aynı senaryoyu test ettim ve hiç bir sorun yoktu. Aynı test defalarca lpg de yaptım aynı sorunun devam ettiğini fark ettim. Montaj yaptırdığım yeri aradım ve durumu izah ettim. 1000 km doldurup kontrole gelmemi söylediler. Aracı günlük kullanımlarda hızlanmalarda ve anlık sollamalarda kullanmak artık elzem olduğu için bu süreyi bekleyemedim montaj yaptırdığım yere gittim ve 2 farklı usta ile 2 farklı teste cıktık. İlk teste çıkan usta enjektörleri değiştirdi, enjektör borularını daha da kısalttı. Nozzle çapları 2.4 mm den 2.2 mm ye düşürdü. Bir sürü senaryo uygulandı ama sonuç nafile. Aracıma lpg montajı öncesi NGK ZFR6BP-G 1748 buji taktırdım. Bu sorun sonrası bobin şüphesi ile Orjinal GM bobin aldım ve değiştirdim. Bahsettiğim anlık hızlanmalardaki vuruntu/tekleme maalesef hala devam ediyor. Map sensörü değiştirildi durum aynı. En son teste cıktığımız usta " aracın şanzıman ya da motor takozu" kaynaklı olduğunu iddia etti ancak kendisine bu sorunun benzinde de hissedilmesi gerekir dediğimde çeşitli bahaneler ile beni sorunun takoz kaynaklı olduğunu ikna etmeye çalıştı. Bu konu ile ilgili bir çok arkadaşa ulaştım, sağolsunlar hepsi bir şekilde yardım/destek vermeye çalıştı. Bu arada son test sonrası nozzlelar tekrar 2.4 mm ile değiştirildi. Toparlayacak olursak şuan aracımda daha önce benzinde karşılaşmadığım ilk çalışma sonrası gaza geçerken hafif vuruntular/teklemeler, ani hızlanma isteklerinde kesintiler/teklemeler mevcut. Sıfır aldığım bobin/buji kontrol edildi atlama yok. Siz değerli arkadaşlardan konu hakkında yorum ve önerilerinize ihtiyacım var. 180 HP bu araç için lavato obd2 yeterli mi? Enjektör hızları yavaş olabilir ve soruna bu neden olabilir mi? 2.4 nozzle çapı bu araç için yeterli mi? değilse soruna bu sebep oluyor olabilir mi? Montaj manifold sökülmeden üzerinde yapıldı. Bazı teknik arkadaşlar manifoldun sökülerek yanma odasına yakın bir yerden yapılması gerektiğini, mesafenin uzak kalmasından dolayı bu sorunun olduğunu söylüyorlar. Siz konu hakkında ne düşünüyorsunuz?
geçmiş olsun arkadaşım, aynı sorun bendede oldu, aracım 2012 model 1.6 T 180 beygir insignia aracıma 60 bin km de istanbul CANDAN MÜHENDİSLİKTE lavato marka tüp takıldı aracım şuan 88 bin km de , aracımda aldığımdan bu yana tıpkı sizinki gibi tüpte kullanırken rolantide vuruntu ve ayağını gazdan çekip bastığında kesinti ve vuruntu oluyor, ben eskişehirde oturuyorum bu konu ile ilgili eskişehirde gitmediğim motorcu ve tüpcü kalmadı, çözüm bulamadılar, daha sonra ankarada LAVATO TÜRKİYE DİSTRÜBÜTÖRÜ olan DAMLA otogaza gittim 3 gün boyunca araçla uğraştılar komple tüpü söküp yeni sıfır tüp taktılar sorun yine çözülmedi, daha sonra İstanbula gittim CANDAN MÜHENDİSLİĞE onlarda 1 gün boyunca inceledi ama sorunu çözemediler, ANKARA, İSTANBUL ve ESKİŞEHİRDE aracın TÜP İLE İLGİL YAPILAN KONTROLLERDE tüp enjektörleri değişti, elektrik kabloları ve tüm aksamları değişti, nözullar genişletildi ve uzatıldı, isim yapmış LPG ciler tarafından 5 kere AFR ayarı yapıldı ,MOTOR İLE İLGİLİ YAPILAN KONTROLLER aracın bobin ve bujileri değişti, boğaz kelebeği temizlendi, map ve maf sensorleri kontrol edildi temizlendi, aracın subopları kontrol edildi senteleri ölçüldü, sente ayarları normal çıktığından suboplar yapılmadı , SONUÇ :::::ANKARA, İSTANBUL ve ESKİŞEHİR de Opel ve LPG konusunda isim yapmış ustalar tarafından araç defalarca incelendi fakat hala çözüm bulunamadı, ÇÖZÜM BULAN USTANIN ALNINDAN ÖPECEM saygılar .....
 
  • Beğen
Tepkiler: kannn

erdal2626

Kayıtlı Kullanıcı
26-Eskişehir
Katılım
11 Ocak 2021
Mesajlar
2
Tepki puanı
1
Afr ayarı yapıldı hocam. Hemde bu işlemlerde sayılı firmalar arasında olan bir firma tarafından ( reklam olmaması için paylaşmıyorum) su hattının nereden alındığını bilmiyorum maalesef. Normalde manifoldun sökülerek yapılması gerekmezmi sizce? Benim aracımda sökülmeden yapıldı bu işlem.
hocam aynı arıza bende de var telefon irtibatı verebilirmisiniz
 
Üst Alt