Insignia 1.6T LPG

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan browerdi
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Dünyada hiçbir güç bana LPG taktıramaz,takamaz,takılmış araba satamaz :) nefret ediyorum gerçekten bu sistemden..Az yakiyor diyorlar , hiç de bir fark yok. Arabanın anası ağlıyor,kapalı otoparklara koyamayıp ikinci sınıf muamelesi görüyorsun,tehlikesi çok fazla,kötü bir etiket vs...

Madem benzini düşünüyor çok zeki abimiz,neden gidip 1.6 Turbo alıyor hiç anlamam dogrusu...EEE desinler tabi,1.6 Turbo almış...Sadece bu değil,aşırı gösterişçi ve zeki insanlar,gidip M5 alana kadar dizel neler alabilirler...

Ne güzel iş... Ferrari alayım , ama az yaksın :)

arkadaşım sen kişisel tercihlerin ve görüşlerinle gerçekleri iyicene birbirine bulamışsın

kişisel tercihlerine saygı duyarım

ama gerçekleri sanki görmemezlikden gelmenede kusura bakma ama hiç kabul edemem

ben sana diyorumki benim gözümün önünde fethiyedeki otel sahibi bir arkadaşım durangosuna gitti izmirde lpg takdırdı 350 tl lik benzinle izmire gitti ve dönüşde 120 tl lik gazla fethiye ye geldi bunun adı ekonomi değildirde nedir..

sen hayla kendini koşullamış havadan civadan bir şeyler söylüyorsun bunca dünya milleti enayimi türkiye dışında danimarka italya norveç almanya her yerde lpg kitleri satılıyor ve kullanılıyor ve bu sistem geliştiriliyorda..

ekonomik olmasa mantıklı olmasa avrupa buna izin verirmi araçlarında kullandırırmı ..

bir şeylere tepkili olabilirsin bunu anlarım sevmeye bilirsin bunuda anlarım ama sevmiyorsun diyede gerçekleri ört bas edemesssiniz..

adam m5 alıyor o adam o m5 le uzun yolda basıyor gazlıyor zaten o arabanın keyfi uzun yolda çıkar ama o m5 li adam şehir içinde aynı arabayla dur kalkda su gibi benzin içiyor diye o lpg yi takıyor bunu kavraya bilseniz anlaya bilseniz bir sorun kalmıycakk zaten o adamın derdi yoksa eknomi değil..
o insanların lpg ye yaklaşım olayı farklı..

o adam gene m5 ile gazlıyor ama şehir içi dur kalk trafik de de enayimi km de 300/400 bin tl benzin yaksın..
 
3 senelik 1.2 corsamla 40.000 km yol yaptım şimdilik

40.000 * 20 kuruş = 8.000 tl

1.2 corsa bile yıllık 15.000 km bile yapmadan 3 yılda bana 8 milyar benzin geçirmiş...

adam 1.6 ya takmış gayet normal...

ben olsam kıyamazdım... 1.2 corsama bile kıyamam ama takanada sözüm yok
 
ben arabama 180,000 km de tüp taktırdım.servis takma takma diye diye 180,000 km ye getirdi arabayı.araba şu anda 462,000 de.bilseydim ilk çıktığında takardım tüpü.araba çekmiyomuş, arabaya yazıkmış, yok sıfırmış hikaye.as 950 kamyonum olsun benzinli olsun onada tüp taktırırım.tabi isteyen taktırır isteyen taktırmaz.kesinlikle kullanıcı isteği zevki.aracımı benzinde deposunu doldurdum 200 TL ye doldu 550 km yol gitti.75 TL ye gazı fullüyorum şehir içi 400, şehirlerarası 500 km yi geçiyor (2.0 i 140 bg.)
 
Arkdaşlar bende 2005 lagunama 1 sene önce taktırmıştım.
Bende tasarruf istediğim için lpg işine girdim. Kaliteli olsun dedim italyan işi bir marka taktırdım.
İlk 6 ay sorunsuzdu. Araba ne güzel gidiyor sorunsuz demeye kalmadı başladı sorunlar. Stop etmeler, yüksek devirde silkelemeler, bobin yakmalar vs vs. Ayda en az 2 haftasonumu serviste, lpg montajı yapan yerde geçirmeye başlamıştım.
En son arkadaşıma söylediğim sözü burda sizlerede tekrar etmek istiyorum.

Evet o kadar sürede parasal olarak tasarruf yaptım doğrudur. Ama orda yaptığım tasarrıf benim servislerde geçirdiğim, araba kullanırken canımın sıkıldığı zamanların karşılığı kesinlikle değildir.

Kısaca herşey para değil arkadaşlar. Ucuza binmenin de riski ve maliyeti var. Bu maliyet bende aslında sevdiklerimle eşimle dostumla eğlenerek geçireceğim, gezip tozacağım zamanımın servislerde yanması olarak ortaya çıktı. Başka birisinde başka şekilde çıkar.

Şimdiki aklım olsa kesinlikle lpg taktırmazdım. Palio, şahin gibi araçlar olsa neyse. Ancak araçlarımızın hepsinde bir sürü sensör ve program var. Herşeyi benzine göre dizayn edilmiş bir motorun artık gaz ile %100 uyumlu şekilde çalışmasını bekleyemezsiniz. Ben motora zararlıdır, veya zararı yoktur diyemem. İşin ehli değilim. Ancak tecrübem ile sizlere şunu söylüyorum. 1000-2000 tl tasarruf yapacaksınız diye 1500 tl lik lpg kiti taktırıp ondan sonrada sorunlarla karşılaşmaya değmez.

LPG taktırmak riskli iştir. Kit iyi olacak, motor iyi olacak, montajcı iyi olacak. Hepsinin de olması gerektiği gibi olma yüzdesi %35 i geçmez. Bu oranı lpg kullanan yakınlarımdan arkadaşlarımdan aldığım için söyleyebiliyorum. Kazanacağınız tutar, gireceğiniz riske değer mi onuda düşünün.

Son olarak başımdan geçen bir olayıda anlatıp konuyu kapatacağım.
LPG de stop problemim dolayısı ile yaklaşık 2-3 ay gitmediğim bayi kalmamıştı. Hatta montaj yaptırdığım yerle ahbat olmuştuk. En son boruları kontrol ederlerken gaz borusunu alternatöre yaslamışlar.
Ertesi gün akşam spora giderken kırmızı ışıkta klimadan gaz kokusu gelmeye başladı. Kendi kendime öndeki araba için "gazı doğru düzgün yakmıyor yazık egsoztan çiğ gaz atıyor" dedim hatta.
Sonra ertesi gün koku yine gelince direkt en yakın ismi lazım değil ilgili firmanın bayiine gittim. İlk önce kaçağı bulamadılar. Sonra alternatörün ordaki boruyu bir kaldırdılar boru delik gaz kaçırıyor. Kısaca farketmesem düz yolda giderken havaya uçmam içten bile değildi.

Varsın cebinizden ayda 100 tl fazladan çıksın. Sırf kafanız rahat olsun diye ayda 100 tl nerelere vermiyorsunuz? LPG taktırmayarak emin olun kafanız rahat olacak.

Ha birgün sırf lpg için geliştirilmiş, güvenlik önlemleri alınmış araba çıkar, o zaman başka. Ama şimdilik bence gerek yok.

Bu arada lpg servislerine gide gele montaj ve sorunlar hakkında baya bilgi sahibi oldum. Yaptırmayı düşünen ama aklında soru işaretleri olan arkadaşlara da cevap vermeye hazırım. Dediğim gibi en az 4 ayımı lpg servislerinde geçirdim son bir senede:)
 
yazık olmuş
 
Bence gayet normal bir durum. Yaklaşık olarak 8 yıldan beri bindiğim bütün araçların hepsi LPGli. Yoksa da aldım ben taktırdım. Eski sistem LPGler bir miktar çekişten düşürüyor. Belki motora da zarar veriyordur. Ama sıralı sistem LPGlerin hiçbir zararı olacağını düşünmüyorum. Ayrıca çekişten düşürme gibi sorunu da yok.

Çevre koruma konusunda da LPGli araçlar bir değil on adım öndeler benzinli araçlardan.

Türkiye gibi benzinin altın değerinde olduğu bir ülkede yaşıyorsak LPG kaçınılmazdır bana kalırsa. Tüm bakımlar ve montaj hatasız olduktan LPGnin nasıl bir zararı anlamış değilim. Ha siz uyduruk bir yere montaj yaptırır sonra da oradan çıkamazsanız ya da montajtan yıllar yıllar sonra bile bakım adına hiç bir işlem yaptırmazsanız haliyle tehlikeli olacaktır. Benzinli araçları düşünün, onlar için de kural aynı değil mi?

İnsigniayı ben yeni almış olsaydım ve uzun yıllar binmeyi düşünseydim kesinlikle aynı kararı verirdim. Hollanda bu konuda bizden bir hayli önde. Devlet politikası icabı LPGli araçları destekliyorlar. Zaten ürettikleri kitlerden de belli.

Ayrıca LPG tankının herhangi bir çarpma anında benzin deposuna göre çok daha dayanıklı olduğunu okumuştum. Hem ülkedeki tüm LPGli araçları düşünün ve LPG yüzünden meydana gelen kazaları düşünün. Benim bildiğim ya bir ya iki. O da bakıma girmemiş yıllarca tankı ve kiti kaderine terk etmiştir.

Son söz LPGden korkmaya gerek yok. Bakımları sağlam olduktan sonra tehlikesi de yok. Cebinizden çıkan para aşağı yukarı yarı yarıya. Çevreye neredeyse zarar vermiyor. Performans sorunu yok. Motora zararı yok. Eeee o halde!

Varsın kapalı otoparklara almasınlar. Ne çıkar...
 
abiler 1,6 dizeller cıksın vallaha alacağım 1,9 dizelin vergisi anormal yüksek bakımları cabası.ben ekmeğimi günde 200 km yol yaparak kazanıyorum aracım 167 lira gazda yakıyor benzinde ne yakar bilmiyorum ama benzin beni kötü yakar.mazot bu gün benzinle neredeyse yarış ediyor 1,9 dizel alalım dedik vergi ve erken bakım sorunu oda kullanılan dizel yakıtın türkiyede kalitesiz olduğundan 7500 km ile 10bin arası mutlaka bakıma istiyorlar.günlük km az olanlara kesinlikle tüpe bulaşmayın derim.ben çok çektim daha yeni düzeltik aracın direksiyonunu her gün tüpçü ve servisteydim tabi tüpte arıza yı bulduk rahatladık.
 
Motor olarak baktığımızda Arkdaşlar Şunu örnek verebilirim ki sizde biliyorsunuzdur;

"Bmw'nin dizel motorları her zaman benzinli motorlarından daha güçlü vede daha ekonomiktir."

Dizel motor demek herzaman ekonomi demek değildir. :D Performansta demektir. Ben aracın sahibi yerinde olsam 1.6T yerine Cdti tercih ederdim.

Forever Cdti :D
 
bu iş uzar gider

bizim şirkette accent var 10 yaşında araç yaklaşık 5-6 yıldır da bizde ikinci el aldık aldığımızda gazlıydı daha şimdiye kadar en ufak bir sıkıntı çıkarmadı..
 
Yazık olmuş Aracın motorla ilgili konuda garantiside iptal
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geri
Üst