ARKADAŞLAR OTOMATİKÇİDE ÇALIŞMIŞ BİRİ OLARAK ZARARI YOKTUR DİYORUM.
Bu konu sanayide çok dile getirildi, marka eğitimlerimde en çok sorduğum sorulardan biriydi. mühendislerin cevabıda aynı şekilde. şunu bilinki araba yağlamaya devam eder çünki arkadan hem şaft döndürüyo dişlileri, ki hepsi yağın içinde çalışıyor, öndende motor.
ya aslında bana bi şanzıman kesiti bulun tam anlatayım. ben bulamadım.
bu laf nerden çıktıya gelirsek. zaten az olan otomatik tamirciler sistemin kendisini asla anlayamadılar. gördükleri bildikleri hep tecrübeye dayalıydı yada ustalarından öğrenmişlerdi. tuhaf arızalarla gelen müşterilere nedenini söylemek için uydurdukları birşeydir. ki bu laf nesilden nesile böyle gelmiştir.
bana inanmıyorsanız, bilgisine kesinlikle güvendiğim, herşeyin mantığını bilen, hem sanayi hemde mühendislik kısımlarını iyi incelemiş onno ustaya bir istanbullu arkadaşımız sorsun.
ha bide ek yapayım. mesela benim omegamın ve çoğu opel şanzımanında P ve R kilitlidir (mandallı yani) ama N ye vites kolu kilitsiz (mandalsız) itmekle geçer.