40-50-60-70 km hızlarla aşağı doğru giderken vitesi 5'e alırsan devir minimumda olur ve bu günkü benzinli motor teklonojisinde avans sesi duyulmaz.Ama uzun vadede sürekli böyle kullanırsan 5-6milyar masrafın olur.Motora zararı olmaz ama full debriyaj seti,vites dişlisi ya da dişlileri,yani şanzıman,defransiyel biter yani arabada.
Ayrıca yokuş aşağı giderken arabayı uygun hıza göre doğru viteste kendi haline salarsan,araba yakıtı keser.Yani tam manasıyla bedava gidersin.Motor yakıt çekmez.Saniyede 0.00 litre şeklinde görülebilir bilgi ekranlarında hatta bu bilgi.Ama eğim azaldıkça araban motor haciminin dahilinde yavaşlar.Büyük motorlarda piston ve yataklar daha büyük oldukça bu yavaşlama daha uzun zamanda gerçekleşir.Mesela 1.2 motorlu bir arabada gazı bıraktığın anda araba yavaşlamaya başlar.Ama 2.0 veya daha yukarki hacimlerde araba gazın bırakıldığını bile hissettirmez adeta (tabi yol eğimi önemli...)
Boşa attığın da ise vitesi,araban eğimle doğru orantılı olarak hızlanır,ama rolanti değerlerindeki motor,gücünü benzinden alarak çalışır.Diğer türlü,yani uygun hızda ve uygun viteste yokuş inersen ve inerken ayağını gaz pedalından çekersen,arabanın motoru,gücünü çekiş sağlayan tekerlekleeden aldığı için,rölanti değerinde bile yakıt harcamaz.Yani güç motordan değil,aşağı doğru 'dönmek zorunda olan' tekerleklerden sağlanır.Yakıt kesmenin mantığı bu'dur.
Sonuç;Yokuş inerken arabayı uygun hızdaki uygun vitese allırsan,yakıt tüketimi tamamen kesilir.Ayrıca arabanın kontrölü bakımından da daha yararlıdır özellikle uzun süreli yokuş inimlerinde...