- Katılım
- 25 Eki 2010
- Mesajlar
- 337
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 54
Yok bunlardan birisi (su bardağının yarısı olan) gaz fazında LPG filtresi. İçeride değişen de muhtemelen gaz valfi içindeki sıvı faz lpg filtresidir. Sıvı faz filtresi regülatör girişinden önce, LPG deki partikülleri süzer. Diğeri ise regülatörde buharlaşıp gaz haline geçen LPG yi rail'e gitmeden önce süzer. Regülatörü temizletmek daha zor bir iştir. Pek ellemek istenmez normalde. Ancak bir sorun sezilirse açılır. Yani rutin yapılan bir işlem değil.Teşekkürler;
Ben BRC yetkili serviste yeni bakım yaptırdım. Adam 2 adet filtre değiştirdi ve ikisi için de "çok kirli değillermiş" dedi. Filtrelerden biri bir su bardağının yarısı boyunda silindirik bir şeydi. İkinci filtreyi sistemiyle beraber söküp içeriye giderek orda değiştirdi. Toplam 40 TL verdim. Bilmem sizin dediğiniz regülatör ve filtre midir benim değiştirttiklerim?
Teşekkürler
Eser Atalas
Regülatörün 2 görevi vardır.
1. Sıvı haldeki LPG yi buharlaştırmak. Bu sebeple aracın soğutma suyu regülatör içinden geçip ısı alan gaza ihtiyacı olan ısıyı vermek. Bu sebeple sıralılarda soğutma sıvısı 30 derece civarına gelmeden gaza geçişe izin verilmez. Verilirse regülatör donabilir. Yabancı literatürde regülatörün ismi "vaporizer" olarak da geçer. Yani buharlaştırıcı. İşte burada gaz buharlaşırken içinde LPG harici ne varsa (yağ vs) hepsi regülatörde kalmış olur. Bu kalan artıklar katkılı otogaz tarafından regülatörden sökülüp rail ve enjektörlere gider. Bu aşamadaki filtre (yarım bardak veya yağ filtresi benzeri olan) bir gaz filtresidir ve bu atıkları tam olarak süzemez.
2. Regülatörün 2. görevi gaz basıncını istenen düzeyde tutmak. Ortalama 7-10 bar olan tank basıncını 2 bar civarına indirmektir.
LPG servislerinden normalde regülatörümü temizlemek istiyorum gibi birşey istemek onlara ters gelebilir zira dediğim gibi bu normalde ancak regülatör kaynaklı bir sorun görülürse yapılır. Ama istek üzerine de yapılabilir. Bu iş için iyi bir servise gitmek lazım zira regülatör içinde yay, diyafram, valf, meme, piston gibi hassas parçalar vardır. Geri toplaması işi bilen biri tarafından yapılmalıdır. Ayrıca regülatör sökülünce soğutma sıvısı vs de döküleceği için uzun ve zahmetli bir iştir.
Bence regülatörle ilgili bir servis gerekene kadar katkılı otogaz riskine girmeyin. Eninde sonunda regülatör servis isteyecektir ve o zaman bu işi halledersiniz.