Fren Sistemleri

arkadaş haklı
 
ZGE38' Alıntı:
arkadas haklı dogru soyluyor ama abs fren dahada gec durabılır ama anlattıkları dogru
 
ScArC' Alıntı:
fren yaparken tüm gücünle basıyormusun?
evet..bir keresinde biri önüme kıırmıştı hızımda fazla değildi..basınca abs tık tık atarya benimki taaarrrrr etti(baya farklı bir ses).. durduk ama en fazla 3-5 cm kalmıştı..
 
ScArC' Alıntı:
ya yapmayın allah aşkına. kaza yaparsınız. hiç olurmu öyle şey. abs siz fren ile profesyonellerin durabileceği mesafe abs li frenlerden daha kısadır. bu doğru. yani buna göre abs fren mesafesini az da olsa uzatır diyebilirz. ancak normal bir insanı göz önünde bulundurduğumuz zmn ki çoğumuzun pist tecrübesi yok, abs li frenlerle çok daha kısa sürede dururuz.

abs li sistem fren pedalına ne kadar basınç uygulandığına bağlı olarak değişken fren basınçları uygular. eğer siz fren pedalına basıp çekerseniz ki bu uyarı kullanıp kitapçıklarında vardır, abs düzgün çalışmaz ve duramazsınız. fren pedalına az basarsanız da etkili fren yapamazsınız. (dediğimi ıslak ve kirli bir asfaltta, boş bir yolda deneyin anlayacaksınız) frene az basarsanız dahi kaygan yüzey yüzünden hmn abs devreye girer ve araç hiç yavaşlımıyormuş gibi yoluna devam eder. ama frene sonuna kadar bastığınız zaman etkili bir şekilde durabilirsiniz. bu olaya bizzat pistte şahit oldum.

Söylediklerin doğru. Absden tam verim almak tek seferde frene sonuna kadar basılmalı.
Benim söylemek istediğim ise, abs fren mesafesini uzattığı için. Arabayı normal frenli gibi kullanarak daha kısa duruş mesafesi elde ederiz.
Ancak stabilitenin korunması için abs tek çözüm.
Tecrübeli olmayanlar kesinlikle çek bas yapmamalı..
 
flybird' Alıntı:
Söylediklerin doğru. Absden tam verim almak tek seferde frene sonuna kadar basılmalı.
Benim söylemek istediğim ise, abs fren mesafesini uzattığı için. Arabayı normal frenli gibi kullanarak daha kısa duruş mesafesi elde ederiz.
Ancak stabilitenin korunması için abs tek çözüm.
Tecrübeli olmayanlar kesinlikle çek bas yapmamalı..
+1:good:
 
Çok rahat durabileceğim bir mesafede makas attım hava yağışlıydı kırmızı ışıkta duran arabanın arkasına yaklaşmadan frene asıldım bakatım tartlama turtlama yola devam ediyoruz. Kökledim tartlama devam el freni karışık durdum. Alakasız bir şekilde paket olacaktım neredeyse. eski 90 model toyota bi cart diye duruyordu ABS falan da yok.

Sonra bizim arkadaş aynı problemi Golf le yaşadı ama onun ön kaputu yeniledi kaskosu.

Sonra ben de çeşitli testler yapmaya karar verdim şimdi. Pazar yerine çizgi çizip 60kms hızda ani fren denemeleri yapıcam. Bakalım durma mesafesi kaç metre bizzat ölçücem.
 
aynen katılıyorum ama ABS frenin daha uzun mesafede durduğuna inanmak bir türlü aklıma yatmıyor çünkü normal frene göre arabanın lastiklerinin kitlenmesiyle kitlenmemesi arasındaki küçük çizgiyi yakalıyor ve en kısa mesafede aracın fren yapmasını sağlıyor bence o yüzden normal frende bu elektronik sistemlerin yaptığı işi ayakla yapmak çok zor bu da doğal olarak uzatıyor fren mesafesini ve ABS fren sisteminden daha kısa bir fren mesafesi sağlamıyor
 
thewishmaster' Alıntı:
Çok rahat durabileceğim bir mesafede makas attım hava yağışlıydı kırmızı ışıkta duran arabanın arkasına yaklaşmadan frene asıldım bakatım tartlama turtlama yola devam ediyoruz. Kökledim tartlama devam el freni karışık durdum. Alakasız bir şekilde paket olacaktım neredeyse. eski 90 model toyota bi cart diye duruyordu ABS falan da yok.

Sonra bizim arkadaş aynı problemi Golf le yaşadı ama onun ön kaputu yeniledi kaskosu.

Sonra ben de çeşitli testler yapmaya karar verdim şimdi. Pazar yerine çizgi çizip 60kms hızda ani fren denemeleri yapıcam. Bakalım durma mesafesi kaç metre bizzat ölçücem.

Evet şey megane 2 ded oldu. Galiba nedeni ABS çok kaygan yollarda çalışmıyor.(yada bozuk) Ama biz megane bunu denerken ıslak çarşafın üzerinde frene basarak denedik Abs çalışmadı , aynı araba 10 sn sonra düz yolda abs ile durdu. Galiba çok kaygan yolda tam verim çalışamıyor Sapıtıyor. Ama nedeni ne bende tam olarak bilemiyorum
 
ABSnin kaymayı algılayabilmesi için ön ve arka tekerleklerin ayrı devirlerde dönmesi gerekli, bunun için de lastiklerin yere az çok tutunmaları gerekli, 4 tekerleğin kitlenip kaldığı bir durumda ABS sensörleri neyi okuyacaklar
 
Geri
Üst