eyvah şanzıman yine çıldırdı...

xlms_green

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Haz 2009
Mesajlar
121
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
51
Siteyi ziyaret et
takip eden arkadaşlar hatırlayacaktır. uzatmalı bir şnzıman sorununu tam çözdüm derken. bir buji değişimi sırasında manifoltun üzerindeki hava tüneli ve dipteki hava hortumunu kıran salak bir usta müsveddesi aracımın içine etmişti.

bu usta müsveddesi benim manifoldu sökene kadar doğru düzgün çalışan yeni şanzımanım, manifold yerine takılır takılmaz kafayı sıyırıp vitesleri karıştırmaya başlamıştı. bunların sebebini daha önceki tecrübemize dayanarak asıl ustamla hava kaynaklı olduğu düşüncesiyle araştırıp iki hava sistemi sorunu tespitiyle çözüme ulşatırmıştık. bunun sonunda şanzımanın düzeleceğini umduk ama yanılmışız. şanzıman hala aynı. ve sebebini bulamıyoruz. antepden kilise asıl ustaya o şekilde aracı götürmek zorunda kaldığım için acaba giderken şanzımanı yine mi bozdum diye korkuyorum açıkcası. araç vites değiştirirken bazen şanzımandan çatır çutur sesler geliyor. bu gün aracı bilgisayara bağlattığımızda silinemeyen iki arıza kaydı verdi. bunlardan birisi tam olarak hatırlayamadığım ama enjektör valfinde yüksek sinyal benzeri bi şeydi. diğeri ise şanzıman sıcaklık sensörü yüksek sinyal şeklinde çıktı. ve bu iki arıza silinemiyor.

antepde bilgisayara bağlayan ustaya göre birinci arıza abs-tc arızası ile bğlantılı ve muhtemelen abs beyninden kaynaklanıyor. ve dediğine göre bunun şanzımanla alakası varmış. (bana pek mantıklı gelmedi. çünkü şanzıman düzgün çalışırken de bu arzıa vardı). ikincisinin ne derece bu şekilde çalışmaya sebep olacağı konusunda hala şüphelerim var.

arıza konusunda bir iki fikrim olulştu aslında. ama emin değilim. sanki manifoldu yerine takarken sadece hava sorunu oluşturmadılar. sanki elektrik kablolarında da bir kopma ya da kırılmaya sebep oldular. veya biz hava sorunlarını tam olarak düzeltemedik. buna düşünceye de aracın sabah zor çalışması sebep oluyor.

arıza konusunda tahminlerim.
manifolt takılırken;
1) hava sensörünün beyne giden kablolarında bir sorun oluştu.
2) şanzıman elektrik tesisatında bir sorun oluştu. sensör hatalı bilgi veriyor ya da vermiyor.(şanzıman üzerindeki s konumu ve şanzımanın şalışması bazen düzeliyor. özellikle s çalışmadığında ekrana automatik gearbox uyarısı çıktığında durup motoru kaptıyorum. yeniden çalıştırdığımda s konumu çalışıyor. bir ışıkta durup kalktığımda yeniden çalışmamaya başlıyor. )
3) antepden o durumda aracı kilise götürürken şanzımanı ya da pozisyon şalterini bozduk.
4) benim tahmin edemediğim başka bir arıza meydana çıktı.

bütün tahminler bi yana şanzıman sorunsuz çalışırken, manifold söküldü ve yerine takıldığında daha araç hiç hareket etmemişken çalışır çalışmaz ekrana automatic gearbox uyarısı geldi. bu da manifolt takılırken bi yerlere zarar verildiğini düşündürüyor.

bu konuda bir fikri olan arkadaşların ya da ustaların değerli fikirlerine muhtaç kaldım. çok sevdiğim arabamı keyifle süremiyorum. bir fikri olan varsa arıza ile ilgili cevaplarınıxzı acil bekliyorum.
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
sponsorlarımıza bir danış istersen, olası sebepler konusunda biraz fikrin olur. beyinli otomatiklerde ben pek iyi değilim.

gelişmeleride yazarsan sevinirim.
 

misyon

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ara 2008
Mesajlar
508
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaşım arıza kodlarını öğrenebilirsen yardımcı olmaya çalışırım
 

xlms_green

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Haz 2009
Mesajlar
121
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
51
Siteyi ziyaret et
bilgisayara bağlandığında şanzıman ısı sensöründe yüksek voltaj çıktı. ama bana daha ziyade gaz kelebeği sensöründen kaynaklanıyormuş gibi geliyor. şu anda şanzımanın kafasını karıştıran hava sorunlarının hepsi giderildi. zaten arıza da buji için manifolt söküldüğünde yerine tekrar takınca piyasaya çıktı. ondan önce ne bir belirti ne bir arıza yoktu şanzımanda. manifolt sökülürken hava kanalına zarar vermişler. hava sorunu çözüldü. ancak şu anda şanzıman bazen tam olarak görevini yapıyor. bazen bir automatic gearbox arızası çıkıyor ekranda o zaman deliriyor. bunun olmaması için sport modda kullanmaya başladım. sport modda kullanınca genelde arızaya geçmiyor sadece bir kez geçti son 3 gün içinde. bundan yola çıkarak gaz kelebeği konum sensöründen şüpheleniyorum. bundan şüphe etmemin bir sebebi de arabayı sert yani gaza normalden fazla basarak kullandığımda genelde sorun çıkarmıyor. ama akıllı uslu gideyim derseniz birde kalkıyorsunuz hemen 2 3 4 yapıyor ve devir 1000 e iniyor. tahminime göre ya gaz kelebei konum sensörü arızalandı. ya da bu adamlar manifoltu takarken bunun iletişim kablosuna veya başka bir yerine zarar verdiler. kelebek sensörünün kalbolarının nerden geçtiğini bilen varmı? tis 2000 kurdum bilgisayarıma. bunda bir çok kısmın çizimleri var. ama ingilizce olduğu için pek bi şey anlayamadım.
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
sanırım şanzıman vites atma zamanı geldi diye böyle yapıyor. s tuşu basılı oluncada daha devirli değiştiriyor gibi yapıyor buda normal geliyor sana.
şunu bulmamız lazım. bu şanzıman vites atma zamanı geldiğini nerden anlıyor.
beyinsizler vakumla anlardı. bundada manifolda giren vakum borusu varmı?

dediğin gibi gaz pedalı konum sensöründen olabilir çünki benim arabada pedala ne kadar basarsan o kadar yüksek devirde vites atıyor. yani hafif basarsam 2000 devirde, az daha basarsam 2500 de az daha basarsam 3000 devirde. bu arada benim arabada elektronik pedal yok. telli pedal var. (x20xev)
ama bu sensör arızalı ise motordada sorun çıkarmazmı. motorda sorun yok ise bilgiyi şanzımana götüren kablolara odaklan. belki tamirci veya çırağı bir yanlış yaptı ve hallettiler (ama yanlış hallettiler) ve senden bunu gizliyorlar.

şanzıman ısı sensörü soğuk dese araba 3000-4000 devirde vites değiştiricek buda s tuşu basılıymış gibi normal gelmesi lazım sana, yüksek ısı dese arabanın gaz yememesi lazım. ısı sensörü bozuk olsa araba gene korumaya alıp gaz yememesi lazım. ama bu son dediklerimi bilen birine onaylat bence. dediğim gibi beyinliden anlamam.
 
Son düzenleme:

xlms_green

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Haz 2009
Mesajlar
121
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
51
Siteyi ziyaret et
bu sabah arabamın soğutma suyu kabına baktım seviyesini kontrol etmek için. rengi kırmızımsı ve beyaz köpüklüydü. sanırım şanzıman yağ soğutucum kaçırıyor. patlak ya da sızdırma var. suya şanzıman yağı yağa da su karıştırıyor. şanzıman bazen sorunsuz çalışıyor. bazen arızaya geçiyor. arızaya geçtiğinde yağ olması gereken yere su geliyor diye düşünüyorum. normal çalıştığındaki ayarsızlık belki boğaz kelebeği temizlenerek giderilir. ama temel sorun bu gibi geliyor. bu arabanın şanzıman soğutucusu radyatörün içindeymiş öğrendiğim kadarıyla. bilgisayarda şanzıman ısı sensörünün yüksek voltaj vermesinin sebebi de bu olabilir. yağ soğutucu bozuksa soğutamıyor. sensördeki direnç ısı arttıkça daha fazla elektrik akımı salıyor beyine. bu da bilgisayara bağlandığında çıkan sonucu açıklıyor.

bu şanzıman soğutucusunu radyatörden bağımsız yapmak mümkün müdür. bunu bilen varsa vereceği bilgiye çok teşekkür ederim. ayrıca verdiğiniz bilgiler için de teşekkür ederim.
 

xlms_green

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Haz 2009
Mesajlar
121
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
51
Siteyi ziyaret et
ha polat bey bu arada manigolda giren dört tane hortum var. bunlardan ikisi kalın ikisi ince.
içteki ince olanın bir tanesi ile ilgili sorun yaşamıştık geçen hafta. hortum özelliğini kaybetmiş yarılıyordu. değiştirdik. daha önce de buji değiştiren özel opel servisindeki muhteşem ustalar manifoldun üzerindeki o hortumların girdiği plastik kanalı nasıl yaptılarsa tıkamışlar. asıl ustam 6 saat uğraşarak bunu keşfetti. o kısım delindi tıkanıklık açıldı ve delinen yere üstten parça konularak kaynak yapıldı. o parçanın yenisinin siparişini verdik bekliyoruz. yine de temelde sorun yağ soğutucusu gibi görünüyor.
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bu sabah arabamın soğutma suyu kabına baktım seviyesini kontrol etmek için. rengi kırmızımsı ve beyaz köpüklüydü. sanırım şanzıman yağ soğutucum kaçırıyor. patlak ya da sızdırma var. suya şanzıman yağı yağa da su karıştırıyor. şanzıman bazen sorunsuz çalışıyor. bazen arızaya geçiyor. arızaya geçtiğinde yağ olması gereken yere su geliyor diye düşünüyorum. normal çalıştığındaki ayarsızlık belki boğaz kelebeği temizlenerek giderilir. ama temel sorun bu gibi geliyor. bu arabanın şanzıman soğutucusu radyatörün içindeymiş öğrendiğim kadarıyla. bilgisayarda şanzıman ısı sensörünün yüksek voltaj vermesinin sebebi de bu olabilir. yağ soğutucu bozuksa soğutamıyor. sensördeki direnç ısı arttıkça daha fazla elektrik akımı salıyor beyine. bu da bilgisayara bağlandığında çıkan sonucu açıklıyor.

bu şanzıman soğutucusunu radyatörden bağımsız yapmak mümkün müdür. bunu bilen varsa vereceği bilgiye çok teşekkür ederim. ayrıca verdiğiniz bilgiler için de teşekkür ederim.

offf. sanırım bir şanzıman ihtiyacın daha olabilir.
yağ soğutucu radyatörün içinde. ayrı bir parça değil beraberler. istersen ayrı bir radyatörle sistemi ayırırsın. fakat sanırım yağına su suyuna yağ karışmışsa ve şanzımana su girdi ise yandın. birçok parçayı bozmaya başlamıştır. tabi ne kadar km yaptığında önemli.
 

xlms_green

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Haz 2009
Mesajlar
121
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
51
Siteyi ziyaret et
çok fazla km yapmadım aslında belki 100 hepsi şehir içi. neyse en azından bi züğürt tesellisi var elimde. eski şanzımanımı suriyeden getirttiğim parçalarla toplatmıştım. usta bu hava konusunu çözemediği için 4 yapmıyordu. olmadı bu şanzıman diyerek onu yedeğe almıştım. olmadı bi daha dağıtıcaz şanzımanı. en azından yedeği var aramıycaz. ancak bu sorunun bir daha olmasını istemiyorum. şimdi radyatör değişcek gibi görünüyor. yeni radyatörde her ne kadar bu mevcut olsa da ben ayırmak istiyorum. bunu nasıl yapabilirim.
 

renkauz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Eyl 2009
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
abicim şanzuman tamir takımını değiştirdinizmi balataların yanmış olabilir hız sensörün kopuk olabilir ondanda yakıyo bide şakurtu şukurtu diyosun altan geliyo diosun bu akis iç ve dış kafalarda boşluk yapmış olabilir. gaza basınca gelir o ses yani d de kalkarken falan r takarken ses gelince direk auto gear box yazar korumaya alır kendini şanzuman kalkamaz.
 
Üst