- Katılım
- 21 Haz 2009
- Mesajlar
- 121
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 52
takip eden arkadaşlar hatırlayacaktır. uzatmalı bir şnzıman sorununu tam çözdüm derken. bir buji değişimi sırasında manifoltun üzerindeki hava tüneli ve dipteki hava hortumunu kıran salak bir usta müsveddesi aracımın içine etmişti.
bu usta müsveddesi benim manifoldu sökene kadar doğru düzgün çalışan yeni şanzımanım, manifold yerine takılır takılmaz kafayı sıyırıp vitesleri karıştırmaya başlamıştı. bunların sebebini daha önceki tecrübemize dayanarak asıl ustamla hava kaynaklı olduğu düşüncesiyle araştırıp iki hava sistemi sorunu tespitiyle çözüme ulşatırmıştık. bunun sonunda şanzımanın düzeleceğini umduk ama yanılmışız. şanzıman hala aynı. ve sebebini bulamıyoruz. antepden kilise asıl ustaya o şekilde aracı götürmek zorunda kaldığım için acaba giderken şanzımanı yine mi bozdum diye korkuyorum açıkcası. araç vites değiştirirken bazen şanzımandan çatır çutur sesler geliyor. bu gün aracı bilgisayara bağlattığımızda silinemeyen iki arıza kaydı verdi. bunlardan birisi tam olarak hatırlayamadığım ama enjektör valfinde yüksek sinyal benzeri bi şeydi. diğeri ise şanzıman sıcaklık sensörü yüksek sinyal şeklinde çıktı. ve bu iki arıza silinemiyor.
antepde bilgisayara bağlayan ustaya göre birinci arıza abs-tc arızası ile bğlantılı ve muhtemelen abs beyninden kaynaklanıyor. ve dediğine göre bunun şanzımanla alakası varmış. (bana pek mantıklı gelmedi. çünkü şanzıman düzgün çalışırken de bu arzıa vardı). ikincisinin ne derece bu şekilde çalışmaya sebep olacağı konusunda hala şüphelerim var.
arıza konusunda bir iki fikrim olulştu aslında. ama emin değilim. sanki manifoldu yerine takarken sadece hava sorunu oluşturmadılar. sanki elektrik kablolarında da bir kopma ya da kırılmaya sebep oldular. veya biz hava sorunlarını tam olarak düzeltemedik. buna düşünceye de aracın sabah zor çalışması sebep oluyor.
arıza konusunda tahminlerim.
manifolt takılırken;
1) hava sensörünün beyne giden kablolarında bir sorun oluştu.
2) şanzıman elektrik tesisatında bir sorun oluştu. sensör hatalı bilgi veriyor ya da vermiyor.(şanzıman üzerindeki s konumu ve şanzımanın şalışması bazen düzeliyor. özellikle s çalışmadığında ekrana automatik gearbox uyarısı çıktığında durup motoru kaptıyorum. yeniden çalıştırdığımda s konumu çalışıyor. bir ışıkta durup kalktığımda yeniden çalışmamaya başlıyor. )
3) antepden o durumda aracı kilise götürürken şanzımanı ya da pozisyon şalterini bozduk.
4) benim tahmin edemediğim başka bir arıza meydana çıktı.
bütün tahminler bi yana şanzıman sorunsuz çalışırken, manifold söküldü ve yerine takıldığında daha araç hiç hareket etmemişken çalışır çalışmaz ekrana automatic gearbox uyarısı geldi. bu da manifolt takılırken bi yerlere zarar verildiğini düşündürüyor.
bu konuda bir fikri olan arkadaşların ya da ustaların değerli fikirlerine muhtaç kaldım. çok sevdiğim arabamı keyifle süremiyorum. bir fikri olan varsa arıza ile ilgili cevaplarınıxzı acil bekliyorum.
bu usta müsveddesi benim manifoldu sökene kadar doğru düzgün çalışan yeni şanzımanım, manifold yerine takılır takılmaz kafayı sıyırıp vitesleri karıştırmaya başlamıştı. bunların sebebini daha önceki tecrübemize dayanarak asıl ustamla hava kaynaklı olduğu düşüncesiyle araştırıp iki hava sistemi sorunu tespitiyle çözüme ulşatırmıştık. bunun sonunda şanzımanın düzeleceğini umduk ama yanılmışız. şanzıman hala aynı. ve sebebini bulamıyoruz. antepden kilise asıl ustaya o şekilde aracı götürmek zorunda kaldığım için acaba giderken şanzımanı yine mi bozdum diye korkuyorum açıkcası. araç vites değiştirirken bazen şanzımandan çatır çutur sesler geliyor. bu gün aracı bilgisayara bağlattığımızda silinemeyen iki arıza kaydı verdi. bunlardan birisi tam olarak hatırlayamadığım ama enjektör valfinde yüksek sinyal benzeri bi şeydi. diğeri ise şanzıman sıcaklık sensörü yüksek sinyal şeklinde çıktı. ve bu iki arıza silinemiyor.
antepde bilgisayara bağlayan ustaya göre birinci arıza abs-tc arızası ile bğlantılı ve muhtemelen abs beyninden kaynaklanıyor. ve dediğine göre bunun şanzımanla alakası varmış. (bana pek mantıklı gelmedi. çünkü şanzıman düzgün çalışırken de bu arzıa vardı). ikincisinin ne derece bu şekilde çalışmaya sebep olacağı konusunda hala şüphelerim var.
arıza konusunda bir iki fikrim olulştu aslında. ama emin değilim. sanki manifoldu yerine takarken sadece hava sorunu oluşturmadılar. sanki elektrik kablolarında da bir kopma ya da kırılmaya sebep oldular. veya biz hava sorunlarını tam olarak düzeltemedik. buna düşünceye de aracın sabah zor çalışması sebep oluyor.
arıza konusunda tahminlerim.
manifolt takılırken;
1) hava sensörünün beyne giden kablolarında bir sorun oluştu.
2) şanzıman elektrik tesisatında bir sorun oluştu. sensör hatalı bilgi veriyor ya da vermiyor.(şanzıman üzerindeki s konumu ve şanzımanın şalışması bazen düzeliyor. özellikle s çalışmadığında ekrana automatik gearbox uyarısı çıktığında durup motoru kaptıyorum. yeniden çalıştırdığımda s konumu çalışıyor. bir ışıkta durup kalktığımda yeniden çalışmamaya başlıyor. )
3) antepden o durumda aracı kilise götürürken şanzımanı ya da pozisyon şalterini bozduk.
4) benim tahmin edemediğim başka bir arıza meydana çıktı.
bütün tahminler bi yana şanzıman sorunsuz çalışırken, manifold söküldü ve yerine takıldığında daha araç hiç hareket etmemişken çalışır çalışmaz ekrana automatic gearbox uyarısı geldi. bu da manifolt takılırken bi yerlere zarar verildiğini düşündürüyor.
bu konuda bir fikri olan arkadaşların ya da ustaların değerli fikirlerine muhtaç kaldım. çok sevdiğim arabamı keyifle süremiyorum. bir fikri olan varsa arıza ile ilgili cevaplarınıxzı acil bekliyorum.