En çok ceza yazan polise ödül

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan haydut25
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ben şu yunuslar kadar artistini görmedim.Arkadaş gözlükle dolaşmak zorunda mısın? Sen vatandaşla iletişim en iyi geçen olmalısın.İletişimde göz göze olur.Bunların çoğu artist.Bir keresinde biri Bağdat Caddesin'de motorun önünü kaldırarak gidiyordu.Gel de sinirlenme...
 
Serhan hatırlarsan bir ara Ankara'da çift silindirli BMW'li trafik polisleri çoktu, Yunus'lar sayesinde onların değerini şimdi daha iyi anlıyorum :).
 
İyi güzel de bir aracın kırmızıda geçmesi için bazı şartların olgunlaşması gerekmez mi? Araç en öndeyse 5-6 metre ileriye giderek ambulansa yol verebilir, yani ambulansa yol vermek için kavşağı boydan boya kırmızıda geçmeye gerek yoktur ki (bir kavşakta kamera varsa o kavşağın hem trafik yoğunluğu fazladır, hem de fiziki bakımdan büyüktür, öyle ya tenha bir kavşağa neden kamera konsun ki? ;))

Onu şöyle açıklıyayım.Özellikle bu büyük şehirlerde yerleştirilen mobese ve eds sistemlerinde sadece yaya geçidi sınır çizgisine lastiğin değmesi bile kırmızı ışık ihlali olarak yazılıyor.Olayın nasıl olgunlaştığını bilmiyruz ama yol verme söz konusu olunca kırmızı ışıkta ambulansa yol verecek kadar ilerleyen bir araç aklıma gelir benim.Onun sebebi de şu, genelde büyük şehirlerde insanlar kırmızı ışık cezasını çok yedikleri için daha fazla ilerlemeye cesaret etmezler.Bende bu doneler doğrultusunda böyle düşündüm.
 
Bizler kırmızı da beklerken çoğu zaman beyaz çizgiyi geçiyoruz, hatta bazen sabırsızlığımızdan dolayı trafik lambasını bile geçiyoruz, benim bildiğim kurala göre kırmızıda dururken beyaz çizgiyi asla geçmemiz gerekiyor.
 
Ben şu yunuslar kadar artistini görmedim.Arkadaş gözlükle dolaşmak zorunda mısın? Sen vatandaşla iletişim en iyi geçen olmalısın.İletişimde göz göze olur.Bunların çoğu artist.Bir keresinde biri Bağdat Caddesin'de motorun önünü kaldırarak gidiyordu.Gel de sinirlenme...


arkadaşım istanbul mutluhan motosiklette çalışıyordu..
emniyetin motorlarına da bakıyordu...birgün dediki bi motorun canını ben çıkarmaya çalışsam çıkaramam..bunlar nasıl beceriyor..
binicilerden 200 bin km anahtar değdirmeden kullanan var bu motorlar 30binde yağ akıtıyor debriyaj tası bilyaları bozuyor 0 motoru buradan çıkarken düşürüyor sevisin 50 bin verdiği deb.balatası 10 binde bitiyor..

en fenasıda balata dan önce şu diski bitirmeyi nası beceriyorlar hiç anlamıyorum demişti...
 
Bizler kırmızı da beklerken çoğu zaman beyaz çizgiyi geçiyoruz, hatta bazen sabırsızlığımızdan dolayı trafik lambasını bile geçiyoruz, benim bildiğim kurala göre kırmızıda dururken beyaz çizgiyi asla geçmemiz gerekiyor.

EDS de öyle bir şansınız yok.Tampon ucunu bile yaklaştırmıyorum ben.Anında ceza geliyor.
 
Benim uygulamaya kızdığım yok. Benim kızdığım nokta bazı polis memurlarının hakkıyla görevlerini yerine getirmeyişidir. Haklı bile olsak yazılan cezaya itiraz için mahkeme yolunu tutmaktan başka çaremiz yoktur. Türkiye'de mahkemede hakkını aramanın ne kadar zor bir iş olduğu herkes tarafından gayet iyi bilinmektedir.

Birkaç ceza örneği de ben yazayım.

Olay 1) Boş kamyonu çeviriyorlar ve kantara sokuyorlar. Kamyon boş olmasına rağmen kantarda ruhsatta yazan ağırlığından fazla bir ağırlık çıktığı için 593 TL ceza kesiliyor.

65 1b) Azami yüklü ağırlığı veya izin verilen azami yüklü ağırlığı %5'ten % 10 fazlasına kadar aşmak.

Araçların ruhsatlarında ayrıca boş ağırlıkları da yazar. Bazı uyanıklar daha fazla yük taşıyabilmek için kamyonlarına daha uzun ve daha yüksek damper koyduruyorlar, bu durumda aracın boş ağırlığının ruhsatta yazandan fazla çıkması doğal değil midir? Bizde bir kamyonun izin verilen ağırlıkta yük taşıması delikanlılığa sığmaz, bizdeki ölçü aracın çekebileceği en fazla yüktür, o yüzden yollarımızın hali ortada :).

Kantarın amacı aracın boş ağırlığını tartmak değil, yüklü aracı tartmaktır. Buna rağmen zorla araç kantara sokulmuştur. Ayrıca araçta herhangi bir tadilat olmamıştır. Olayın anlatıldığı başka memurlar haksızlık yapıldığını kabul etmiş ancak ceza birkere kesilmişse yapacak birşey yok denilmiştir.

Olay 2) Araç şehirdışında arıza yapıyor ve emniyet şeridinde tamircinin gelmesi bekleniyor. Olay yerinden geçen trafik polisi durmadan, olayın aslını öğrenmeden aracın arkasından 72 TL ceza kesiyor.

62) Yerleşim birimleri içindeki karayolunda, bir trafik işaretiyle izin verilmedikçe ve yükleme, boşaltma, indirme, bindirme, arızalanma gibi zorunlu nedenler dışında kamyon, otobüs ve bunların katarlarını, lastik tekerlekli traktörler ile her türlü iş makinelerini park etmek.

Biz araçlarımızın bagajında üçgen reflektörleri neden taşıyoruz? Bir araç arıza veya kaza yaptığı zaman arkadan/karşıdan gelen araçları uyarmak için ön ve arka tarafına kırmızı üçgen reflektörler konur. Taş, su kovası, yağ tenekesi gibi maddeler aynı işi görmez.

Dörtlülerini yaktığını biliyorum ama üçgen reflektör kullanıp kullanmadığını bilmiyorum.


Olay 3) Olay 2'de olduğu gibi araç şehiriçinde arıza yapıyor ve yolun ortasında kalıyor. Olay yerinden geçen trafik polisi aracın arkasından 72 TL ceza kesiyor.

14) Karayolu yapısı üzerine, trafiği güçleştirecek, tehlikeye sokacak veya engel yaratacak, trafik işaretlerinin görülmelerini engelleyecek veya güçleştirecek şekilde bir şey atmak, dökmek, bırakmak vb, hareketlerde bulunmak ve karayolu yapısı ve güvenlik tesisleri ile trafik işaretlerine zarar vermek, yerlerini değiştirmek veya ortadan kaldırmak.

Arıza yapan aracın şoförü öncelikle dörtlü ikaz lambalarını yakarak diğer araç sürücülerini uyaracak, aracı itekleyerek yolun sağına almaya çalışacak, alamıyorsa gene aracın ön ve arkasına üçgen kırmızı reflektörleri koyacak.

Olay daha sıcakken trafik polisi cezayı kesmiş. Yoksa kimse 5 dakika bile yol ortasında öylece bekleyemez.

Olay 4) Ambulansa yol vermek için kırmızı ışıkta geçmek zorunda kalan araca 154 TL ceza kesiliyor. Fotoğrafta ambulansta görünüyor.

47/1b) Kırmızı ışık kuralına uymamak.

Çok iyi yapmışlar, bir çok sürücü hemen yavaşlayıp sağa yanaşarak ambulansa yol vereceğine önümdeki aracı geçeyim de öyle yol vereyim psikolojisinde (doğal olarak zorunlu haller hariç). Kendisini uyanık sanan bir başka gurup sürücüler de trafiğe yakalanmamak için illa ambulansın arkasından kaptırıp giderler. Günün birinde o ambulansın içinde bir yakınımızın olabileceğini unutmamakta fayda vardır.

Trafik yoğun değilse böyle bir yorum doğru olabilir. Ama özellikle trafiğin yoğun ve sıkışık olduğu durumlarda yol açmak için ilerlemekte gerekebilir.


Olay 5) Memur takograftan çıktı alırken kağıt sıkışıyor ve 319 TL ceza kesiliyor.

31/1b) Kamyon, çekici ve otobüslerde takoğraf, taksi otomobillerinde ise taksimetre bulundurmamak, kullanmamak veya kullanılır şekilde bulundurmamak.

Takoğraf nasıl kullanılıyor bilmiyorum ama normal şartlarda bir takoğrafa kağıt neden sıkışır ki? Acaba bir düzenek falan mı yapmışlar?

Aynen pos makinesinden slip çıkarır gibi takograftan çıktı alınıyor. Pos makinesinden slip çıkarken bazen nasıl kağıt sıkışıyorsa-kağıt çıkmıyorsa takografta da aynen böyle olabiliyor. Pos makinesindeki kağıt sıkışıklığı nasıl satıcının suçu değilse, takograftaki kağıt sıkışıklığı da şoförün suçu değildir. Buna tolerans gösteren memur da var, tolerans göstermeyen memur da var.

Konuya bir de başka pencereden bakalım ;). Eminim bazı arkadaşlar benimle aynı fikirde olacaklardır. Ben yorumlarımı kolaylık olsun diye mavi renkle yazacağım.

Okuyucu sıkmamak için çokta fazla detaya girmemiştim. Haksızlık olmadığını düşünenler için biraz daha detaya yer veriyorum. Okunması kolay olsun diye yeşil renkle ve altı çizili yazacağım.
 
Ben kurallara uyan, sorumluluk sahibi insanlara eziyet çektirmek için gözünün üstünde kaşın var diyen her görevlinin bir takım sorunları olduğuna inanırım.
 
Ben kurallara uyan, sorumluluk sahibi insanlara eziyet çektirmek için gözünün üstünde kaşın var diyen her görevlinin bir takım sorunları olduğuna inanırım.

Belki çok iyi niyetli emniyet mensupları olabilir ama, nedense vatandaşla direk muhattab olanlar hep psikopat tavırlı olanları oluyor.
 
büyütecek bişey yok aslında.
1 maaş ödül dediği max 80 TL de ibaret. inanmayn bi polis tanıdığına sorsun...
 
Geri
Üst