Ekonomik sürüş teknikleri

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
heralde senin soylediginden dolayı oldu...
bir daha denicem işallah olur...
yada hiç denemiyim ben normalde kullandıgım gibi kullanıyım :)

normalden yavaş yavaş düş yani mesela aynı yola 200 devir düş sonra ölç, ertesi gün 200 devir daha gibi.
tam çizgisinde olucaksın diye birşey yok. ben bile tutamıyorum orada.
 

MBugra1

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Mar 2008
Mesajlar
2,516
Tepki puanı
0
Puanları
0
www.karinca.tk
normalden yavaş yavaş düş yani mesela aynı yola 200 devir düş sonra ölç, ertesi gün 200 devir daha gibi.
tam çizgisinde olucaksın diye birşey yok. ben bile tutamıyorum orada.
Polat abi'nin dediği gibi, devirsizlik de yüksek devir kadar kötüdür. uygun bir devir aralığı yakalamak lazım. Bu da zamanla kullanım sırasında oturan bir şey. sürekli devir saati gözlemlemekle de olmuyor. Kaldı ki her zaman da tutmuyor bu devir aralığı, kimi zaman trafik durumuna göre, kimi zaman yol durumuna göre değişiyor.
 

ugrylmz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Eki 2008
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ekonomik sürüş konusuna farklı bir açıdan bakacak olursak;

İŞ= KUVVET*YOL

(Aracımızla evden işe gitmemiz bir İŞ; bu İŞte aracımıza YOL aldırmak için KUVVET uygulamamız gerekiyor.)

Burdaki KUVVET; sık sık ziyaret ettiğimiz benzinciden aldığımız yakıt ile karşılanıyor.

Şimdi bu kuvveti nasıl kullandığımıza bakalım;

Newton amca demişki; (F=ma)

KUVVET = KÜTLE * İVME

Burada kütle evden işe taşıdığımız aracımızla kendimizin ağırlığı. İVME ise birim zamandaki hız değişimi, yani hızlanmamız, ayağımızın gaza ne kadar cok bastığı. Teorik olarak sürtüne olmayan bir ortam içinde (mesela uzayda) eğer ivmeyi SIFIR yaparsak kütle ne olursa olsun kuvvet SIFIR olacaktır. Sabit bir hızla hareket eden cisim eğer SIFIR ivme ile gidiyorsa aynı hızla hareketine devam eder. Biz madem sütünmesiz bir ortamda bulunamayacağımıza göre ancak sabit bir hız ile giderek minimum kuvvet yani minimum yakıt harcayabiliriz. Fakat unutulmamalıdır ki,yaktığımız yakıtın bir kısmını da tekerlek ile yol arasındaki sürtünme kuvveti, yokuş çıkarken aracı yokuş aşağı çeken yerçekimi ivmesi, hava direnci, motor içindeki parçaların sürtünme kuvveti, motorun verimi... gibi etkenlere harcıyoruz.
Sanırım biraz karışık oldu ;) özetlersem yakıt ekonomisi için;
1. mümkün olduğunca hafif bir araç
2. verimli ufak bir motor,
3. İnce tekerlekler
4. aracın iyi dizayn edilmiş aerodinamiği
ve
5. sabit hız
 

sonmezers

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
101
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ekonomik sürüş konusuna farklı bir açıdan bakacak olursak;

İŞ= KUVVET*YOL

(Aracımızla evden işe gitmemiz bir İŞ; bu İŞte aracımıza YOL aldırmak için KUVVET uygulamamız gerekiyor.)

Burdaki KUVVET; sık sık ziyaret ettiğimiz benzinciden aldığımız yakıt ile karşılanıyor.

Şimdi bu kuvveti nasıl kullandığımıza bakalım;

Newton amca demişki; (F=ma)

KUVVET = KÜTLE * İVME

Burada kütle evden işe taşıdığımız aracımızla kendimizin ağırlığı. İVME ise birim zamandaki hız değişimi, yani hızlanmamız, ayağımızın gaza ne kadar cok bastığı. Teorik olarak sürtüne olmayan bir ortam içinde (mesela uzayda) eğer ivmeyi SIFIR yaparsak kütle ne olursa olsun kuvvet SIFIR olacaktır. Sabit bir hızla hareket eden cisim eğer SIFIR ivme ile gidiyorsa aynı hızla hareketine devam eder. Biz madem sütünmesiz bir ortamda bulunamayacağımıza göre ancak sabit bir hız ile giderek minimum kuvvet yani minimum yakıt harcayabiliriz. Fakat unutulmamalıdır ki,yaktığımız yakıtın bir kısmını da tekerlek ile yol arasındaki sürtünme kuvveti, yokuş çıkarken aracı yokuş aşağı çeken yerçekimi ivmesi, hava direnci, motor içindeki parçaların sürtünme kuvveti, motorun verimi... gibi etkenlere harcıyoruz.
Sanırım biraz karışık oldu ;) özetlersem yakıt ekonomisi için;
1. mümkün olduğunca hafif bir araç
2. verimli ufak bir motor,
3. İnce tekerlekler
4. aracın iyi dizayn edilmiş aerodinamiği
ve
5. sabit hız
Aynen açıkladığınız gibi

Ayrıca bir ekleme daha yapmak gerekirse düz yolda sabit hızla giderken aracımız 3 kuvveti yeniyor.
Motor ve aktarma organlarının kendi içindeki sürtünme kuvveti
Yol ile tekerlekler arasındaki sürtünme kuvveti
Araç ile hava arasındaki rüzgar direnci

Bu kuvvetler arasında yakıt tüketimine en büyük etkisi olan rüzgar direncidir. Bu kuvvet sabit değildir ve hız ne kadar fazla ile bu kuvvet de o kadar artar. Yani yakıt ekonomisi için sadece sabit hız yeterli değil aynı zamanda düşük bir sabit hız gerekir
 

yusufer55

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
273
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Kendi adıma bilinçli opel kullanıcılarını görünce gurur duyuyorum açıklama yapan arkadaşların tümüne teşekkür ederim,Bilim ve zevkleri bütünlemek adına...
 

mavim1974

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Kas 2008
Mesajlar
95
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
Siteyi ziyaret et
Çok faydalı bir konu olmuş dostlar,klavyenize sağlık, bütün yazılanlara benim eklemek istediğim şey ise ''ne olursa olsun, sakin olmak'', adeta sinirleri aldırmak; başkasının ''gazına gelmemek''.
En az %25 tasarrufa garanti veririm, ''la havle'' deyip çekin ayağınızı gazdan :)
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bak bu iyiydi, mp3 yapıp sürekli çaldırmak lazım ama.
 

BeRkay_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ağu 2009
Mesajlar
209
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bende astra 1.6 16V var alalı 3 hafta oldu araçtan oldukça memnunum fakat yakıt olarak beni çok zorluyor Silviri-esenler otogarı 50 liraya gidio geliyorm uzun yol yaptım anakra depo boşalınca fulleyip yapıtığım km ye bölüyorum Km de 350 krş yakıor daha 2000 Km de acaba yakıtı düşermi motor açılmadı diyemi böyle yakıor ilk bakımına girdkten sonra fln farketdermi Lpg takmayı düşündüğüm zamanlar bile oluyor 1.6 astrası veya fikri olan paylaşırsa sevinirim şuan ekranda 9.3 lT 100km gözüküo uzun yol yapmadan önce 10.4 lt di :S
 

barıs_koc

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 May 2009
Mesajlar
637
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
kesinlikle rodajı tamamladıktan sonra düşer. dediğiniz değer ş içi değer eşit. yolda mutlaka düşecektir. bu arada hayırlı olsun aracınız. Allah sevdiklerinizle hep güzelliklere taşımayı nasip etsin astranızla...
 
Üst