Eibach_? Koni_?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Emre-G
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Emre-G

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Mar 2007
Mesajlar
502
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Arkadaşlar Opel Corsa aracıma yay takıcam..Aracın orjinalinde arkası,öne göre daha alçak..Ben ön tarafın arkaya göre biraz daha basık olmasını istiyorum..Koninin önleri 40mm arkaları 20mm düşüren yayları war..Fakat konfor önemli..Koni ile Eibach arasında konfor ve yol tutuş farkı ne kadar fark eder_? Aramızda Koni yay kullanan arkadaşlar warmı_? Konforu nasıl etkiliyor merak ediyorum..Teşekkürler..

Konfor ve yol tutuşu açısından bakarsak;

Koni 40/20mm_?

Eibach 35mm_?
 
konfor -> orijinal.
sporif - > Koni & eibach
ciddi yol tutuş -> Öhlins komple set
yarış - > penske & progresif yaylar (bulunursa tabi:D) yada Öhlins gene.
 
Bende maxtrac vardı ve oldukça konforsuzdu.Koni amortisörlere geçerken yayları da Koni ile değiştirdim ve şu anda oldukça memnunum.Koni yayların demirleri maxtrac'a oranla biraz daha ince ve dolayısı ile biraz daha esnek, tahmin ediyorum aynı fark eibach ile de vardır.Arkalar 3,5cm düştüğünde biraz boşluk kalıyor ve bu da bir süre ses yapıyor, bununla birlikte arabanın arka kısmı da fazla sekiyor.Bu yüzden şiddetle Koni'yi tavsiye ederim.20/40 yaptığına göre vardır Koni'nin bir bildiği...
 
Benim için konforun afzla bozulmaması şart..İllaki bi nebze bozulcak ama takır tujur gitmek istemiyorum açıkçası..Eibach bana uygun..Fakat Koninin 40/20lik yayı hoşuma gitti..Malum corsaların arkası alçak..Ama Konide konforun bozulma payı daha yüksek olur sanırım..
 
koni...
 
Benim için konforun afzla bozulmaması şart..İllaki bi nebze bozulcak ama takır tujur gitmek istemiyorum açıkçası..Eibach bana uygun..Fakat Koninin 40/20lik yayı hoşuma gitti..Malum corsaların arkası alçak..Ama Konide konforun bozulma payı daha yüksek olur sanırım..

Yukarıda da söylediğim gibi, Koni'nin malzemesi nispeten daha ince ve dolayısı ile biraz daha esnek.Bu da konforun nispeten daha az etkilenmesini sağlıyor.Eibach'da arka extradan 1,5cm daha fazla düşüyor ki bunu bizzat yaşayan biri olarak arka kısımdaki sekmenin pek hoşuna gideceğini sanmam.Dolayısı ile bence Eibach'da konfor daha fazla düşer...
 
Zaten şu anki orjin yaylarla bile dalgalı bi yolda arkası yay warmış gibi sekiyor..Neyse artık bakıcaz..hayırlısı olsun..
 
Önemli olan sekip sekmemesi değil, sekmenin şiddeti.Spor yayda 1 kez ve çok sert seker, orijinal yayda 2 veya 3 kez ama daha yumuşak seker.Koni'de hem yol tutuş başarılı, hem de sekme çok sert değil.
 
Denemek lazım..
 
İşte o zor :).İkisini de ayrı ayrı alıp montajını yaptırmadan denemen pek mümkün değil.Montaj da 60 YTL'den başlıyor, bi de onu ekle yay fiyatının üzerine.Bir de kullanım sıklığına göre bazen 1 ayda tam oturduğu için performansını kısa sürede anlaman zor...
 
Geri
Üst