Astra J Spor Yay, Coilover, Kule Gergisi Uygulamaları

butterfly_effect

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ağu 2007
Mesajlar
1,775
Tepki puanı
54
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Astra J kasaların stok haliyle yol tutuşları, genel ortalamaya göre iyidir. Sınıfında en tepede olmasa da, premium C segmenti hariç tutarsak ilk 3 arasına girer.

J kasa aracıma ilk önce Vogtland spor yay taktım. Önler 4 cm, arkalar 2 cm alçalıyor. Yol tutuş muazzam iyileşti ancak zaten stok halinde bile biraz alçak olan ön taraf iyice alçalınca sıkıntı yaşamaya başladım. Amortisörler üst takozlara aşırı derecede vurmaya başladı. Düzgün asfaltta sorun yok. Ancak yoldaki kısa darbeler ve cadde aralarındaki çukurlar işkenceye döndü.

Sonrasında sadece önlere custom coilover yaptırdım ve 2.5 cm alçak olacak şekilde ayarladım. Arkalar 2 cm, önler 2.5 cm.

Bu haliyle konfor, yol tutuş dengesi ideal oldu.

Son olarak da kaç zamandır aklıma olan kule gergisi uygulaması yapıldı.

Ön amortisör üst kule gergisi
Ön şase ucu alt kule gergisi
Arka şase ucu alt kule gergisi

Kule gergilerinden sonra, adeta eksik kalan parçalar da tamamlanmış oldu. Şase çok daha rijit ve oturaklı bir hale geldi.
Sanılanın aksine konforda bir kayıp hissetmedim. Hatta kulelerin daha stabil olmasından dolayı süspansiyonun çalışması bile daha tok oldu.

Direksiyon netliği arttı ve arabanın kafası şu an çok daha stabil oldu. Geniş açılı uzun virajlarda, biraz zorladığınızda önden başlayan kayma yerine, arabanın burnu daha kolay içeri giriyor ve şase bir bütün halinde cevap veriyor.
Biraz argo tabirle şasenin kıçı-başı daha bir bütün oldu.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Kendim şu an gayet memnunum.
Uzun zamandır ayağınıza uyan ayakkabı bulamazsınız da, tam uyan bir ayakkabı giyince hah işte tam oldu ayağıma dersiniz.
Kule gergilerinden sonra direksiyona geçince tam olarak bu hissiyatı verdi.

En son 1 sene önce rot ayarı yapılmıştı. Onu da bir kontrol ettirdikten sonra daha da farkedeceğini düşünüyorum.
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Image 2019-12-30 at 15.53.28.jpg
    WhatsApp Image 2019-12-30 at 15.53.28.jpg
    7.6 KB · Görüntüleme: 27
  • WhatsApp Image 2019-12-30 at 15.53.33.jpg
    WhatsApp Image 2019-12-30 at 15.53.33.jpg
    7.8 KB · Görüntüleme: 25
  • WhatsApp Image 2019-12-30 at 15.53.34.jpg
    WhatsApp Image 2019-12-30 at 15.53.34.jpg
    6.3 KB · Görüntüleme: 23
  • WhatsApp Image 2019-12-30 at 15.53.36 (1).jpg
    WhatsApp Image 2019-12-30 at 15.53.36 (1).jpg
    7.2 KB · Görüntüleme: 25

dark_crow

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
19 Haz 2010
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
6
Puanları
38
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Gergiler zaten iyi olan yol tutuşu daha keyifli hale getirmiştir.
İlanı Letgo da görmüştüm; görsel araç da sizin sanırım.

Bu gergilerin üretimi konusunda bilginiz var mı?
Kullanılan malzeme vs.
 

butterfly_effect

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ağu 2007
Mesajlar
1,775
Tepki puanı
54
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Gergiler zaten iyi olan yol tutuşu daha keyifli hale getirmiştir.
İlanı Letgo da görmüştüm; görsel araç da sizin sanırım.

Bu gergilerin üretimi konusunda bilginiz var mı?
Kullanılan malzeme vs.

Yaklaşık 3 saat kadar sürede profil demirden yapıldı.
Araç üzerinde ölçü alınarak, birebir ölçü alınarak. Sonrasında astar ve son kat boya.

Vakti zamanında çok araştırmıştım. Sparco, HR gibi markaların bu kasa için kule gergilerine ama yurt dışından sipariş vs. bi sonuç alamamıştım.

Bilhassa 2015 sonrası üretimlerde arka watt bağlantısı olmayan Astra K'lara tavsiye ederim. Genelde forumlarda hep bu durum şikayet edilir.
 

Astra-J806

Kayıtlı Kullanıcı
Yurtdışı
Katılım
16 Kas 2019
Mesajlar
118
Tepki puanı
14
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Watt baglantısı olan araclar ıcınde ıyı olur gıbı
 
Üst