Astra J kasaların stok haliyle yol tutuşları, genel ortalamaya göre iyidir. Sınıfında en tepede olmasa da, premium C segmenti hariç tutarsak ilk 3 arasına girer.
J kasa aracıma ilk önce Vogtland spor yay taktım. Önler 4 cm, arkalar 2 cm alçalıyor. Yol tutuş muazzam iyileşti ancak zaten stok halinde bile biraz alçak olan ön taraf iyice alçalınca sıkıntı yaşamaya başladım. Amortisörler üst takozlara aşırı derecede vurmaya başladı. Düzgün asfaltta sorun yok. Ancak yoldaki kısa darbeler ve cadde aralarındaki çukurlar işkenceye döndü.
Sonrasında sadece önlere custom coilover yaptırdım ve 2.5 cm alçak olacak şekilde ayarladım. Arkalar 2 cm, önler 2.5 cm.
Bu haliyle konfor, yol tutuş dengesi ideal oldu.
Son olarak da kaç zamandır aklıma olan kule gergisi uygulaması yapıldı.
Ön amortisör üst kule gergisi
Ön şase ucu alt kule gergisi
Arka şase ucu alt kule gergisi
Kule gergilerinden sonra, adeta eksik kalan parçalar da tamamlanmış oldu. Şase çok daha rijit ve oturaklı bir hale geldi.
Sanılanın aksine konforda bir kayıp hissetmedim. Hatta kulelerin daha stabil olmasından dolayı süspansiyonun çalışması bile daha tok oldu.
Direksiyon netliği arttı ve arabanın kafası şu an çok daha stabil oldu. Geniş açılı uzun virajlarda, biraz zorladığınızda önden başlayan kayma yerine, arabanın burnu daha kolay içeri giriyor ve şase bir bütün halinde cevap veriyor.
Biraz argo tabirle şasenin kıçı-başı daha bir bütün oldu.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Kendim şu an gayet memnunum.
Uzun zamandır ayağınıza uyan ayakkabı bulamazsınız da, tam uyan bir ayakkabı giyince hah işte tam oldu ayağıma dersiniz.
Kule gergilerinden sonra direksiyona geçince tam olarak bu hissiyatı verdi.
En son 1 sene önce rot ayarı yapılmıştı. Onu da bir kontrol ettirdikten sonra daha da farkedeceğini düşünüyorum.
J kasa aracıma ilk önce Vogtland spor yay taktım. Önler 4 cm, arkalar 2 cm alçalıyor. Yol tutuş muazzam iyileşti ancak zaten stok halinde bile biraz alçak olan ön taraf iyice alçalınca sıkıntı yaşamaya başladım. Amortisörler üst takozlara aşırı derecede vurmaya başladı. Düzgün asfaltta sorun yok. Ancak yoldaki kısa darbeler ve cadde aralarındaki çukurlar işkenceye döndü.
Sonrasında sadece önlere custom coilover yaptırdım ve 2.5 cm alçak olacak şekilde ayarladım. Arkalar 2 cm, önler 2.5 cm.
Bu haliyle konfor, yol tutuş dengesi ideal oldu.
Son olarak da kaç zamandır aklıma olan kule gergisi uygulaması yapıldı.
Ön amortisör üst kule gergisi
Ön şase ucu alt kule gergisi
Arka şase ucu alt kule gergisi
Kule gergilerinden sonra, adeta eksik kalan parçalar da tamamlanmış oldu. Şase çok daha rijit ve oturaklı bir hale geldi.
Sanılanın aksine konforda bir kayıp hissetmedim. Hatta kulelerin daha stabil olmasından dolayı süspansiyonun çalışması bile daha tok oldu.
Direksiyon netliği arttı ve arabanın kafası şu an çok daha stabil oldu. Geniş açılı uzun virajlarda, biraz zorladığınızda önden başlayan kayma yerine, arabanın burnu daha kolay içeri giriyor ve şase bir bütün halinde cevap veriyor.
Biraz argo tabirle şasenin kıçı-başı daha bir bütün oldu.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Kendim şu an gayet memnunum.
Uzun zamandır ayağınıza uyan ayakkabı bulamazsınız da, tam uyan bir ayakkabı giyince hah işte tam oldu ayağıma dersiniz.
Kule gergilerinden sonra direksiyona geçince tam olarak bu hissiyatı verdi.
En son 1 sene önce rot ayarı yapılmıştı. Onu da bir kontrol ettirdikten sonra daha da farkedeceğini düşünüyorum.