- Katılım
- 18 Ağu 2009
- Mesajlar
- 120
- Tepkime puanı
- 1
- Puanları
- 0
Herkese tekrar merhaba,
Belki de siteye üye oluş sebebimdir bu konuda bir iki kelime yazmak. Çünkü malesef internette Easytronic şanzımanla ilgili çok fazla yalan yanlış yorum var.
3 Hafta önce kimlik bilgilerimde de gördüğünüz gibi 1.2 Easytronic Corsa aldım. "Alır almaz"; yani galeriden teslim alır almaz uzun yola çıktım. Akşam 18:30 gibi arabayı teslim aldım ve Cuma akşamı trafiğinde yola çıkarak yaklaşık 9 saatlik bir yol katederek Kastamonu'ya gittim. Yani 0 arabayla önce metropol trafiği ardından otoban, ardından şehirlerarası yol ve ardından da köy yolunda gittim. Fakat muhtelif forumlarda okuduğum olumsuz yorumların hiçbiri ile ne bu yolculukta ne de geçtiğim üç hafta sonunda (ki geçen haftasonu da Bursa'ya gidip geldim) bahsedilen problemlerin hiçbirini yaşamadım.
1. Araç geri kaydırıyor, bu doğru ama arkadaki arabaya gümletmek imkansız. Çünkü ayağınızı frenden alıp gaza hemen bastığınızda (ıslak tekerle izlerden bakarak ölçtüm) 7 cm kadar geri kayıyor. Çok dik yokuşlarda ise el freni kullanmanın bir sakıncasını görmüyorum.
2. Öne yığılma yok, sadece vites değiştirme beklenmedik anda gerçekleştiğinde bunu şoför hissedebiliyor ve bu normal bir manual vitesten daha fazla değil.
3. Kick-down etkisi. Neden bu konuya insanlar çok kafa yoruyor anlamadım. Kick-down easytronic şanzımanda da var. Ancak otomatik vitesin tepkisiyle aynı tepkiyi beklemek çok komik, zira otomatik vitesler genellikle 4 ileri oluyor ve 4.vitesin oranı çok düşük olduğundan 4.vitesten 3'e geçildiğinde aracın devri en az 1000 devir artıyor. Kaldıki aracın kick-down'a tepki vermesini beklemek yerine (kamyon, tır sollama gibi durumlarda) aracı manual'e alıp vitesi düşürüp ya da "S" moduna geçip ondan sonra sollamaya başlamak daha mantıklı olacaktır. Bir çok kişinin şanzımanın kick-down yapıldığı halde toparlamaması nedeniyle sollama yaparken hayati tehlike atlattığından bahsettiğini okudum (bu forumda veya başka forumlarda). Bu konuda şunu söylemek istiyorum: Kamyonu sollamaya başladıktan sonra hızlanmak isteyip gazı kökleyerek arabanın uçuşa geçmesini beklemek bence acemi şoförlükten başka bir şey değildir. Nihayetinde ister otomatik olsun, ister cvt, ister mmt artık adına ne derseniz deyin, her şanzımanın tepkisi, çalışma şekli farklı olacağından mühim olan bence önce araba kullanmayı iyi bilmek, sonra da şanzımanı iyi tanımaktır. Bahsettiğim yolculuklarda, kamyon da solladım (güzergahları bilenler bilir) tır da ve inanın bana hiçbir sorun yaşamadım. Hatta hayatında otomatik vitesli araçtan başka bir araba kullanmamış olan eşim bile sorun yaşamadan kullandı.
Bu nedenlerle easytronic araç almak isteyenlere tavsiyem şudur, şoförlüğünüze güveniyorsanız nasıl bir araba aldığınız çok önemli değil. Bu şanzıman gayet başarılı bence. Evet tam otomatik vitesle aynı tepkileri vermiyor ancak kullanmayı bilene çok da kullanışlı olabilir.
Selamlar.
Belki de siteye üye oluş sebebimdir bu konuda bir iki kelime yazmak. Çünkü malesef internette Easytronic şanzımanla ilgili çok fazla yalan yanlış yorum var.
3 Hafta önce kimlik bilgilerimde de gördüğünüz gibi 1.2 Easytronic Corsa aldım. "Alır almaz"; yani galeriden teslim alır almaz uzun yola çıktım. Akşam 18:30 gibi arabayı teslim aldım ve Cuma akşamı trafiğinde yola çıkarak yaklaşık 9 saatlik bir yol katederek Kastamonu'ya gittim. Yani 0 arabayla önce metropol trafiği ardından otoban, ardından şehirlerarası yol ve ardından da köy yolunda gittim. Fakat muhtelif forumlarda okuduğum olumsuz yorumların hiçbiri ile ne bu yolculukta ne de geçtiğim üç hafta sonunda (ki geçen haftasonu da Bursa'ya gidip geldim) bahsedilen problemlerin hiçbirini yaşamadım.
1. Araç geri kaydırıyor, bu doğru ama arkadaki arabaya gümletmek imkansız. Çünkü ayağınızı frenden alıp gaza hemen bastığınızda (ıslak tekerle izlerden bakarak ölçtüm) 7 cm kadar geri kayıyor. Çok dik yokuşlarda ise el freni kullanmanın bir sakıncasını görmüyorum.
2. Öne yığılma yok, sadece vites değiştirme beklenmedik anda gerçekleştiğinde bunu şoför hissedebiliyor ve bu normal bir manual vitesten daha fazla değil.
3. Kick-down etkisi. Neden bu konuya insanlar çok kafa yoruyor anlamadım. Kick-down easytronic şanzımanda da var. Ancak otomatik vitesin tepkisiyle aynı tepkiyi beklemek çok komik, zira otomatik vitesler genellikle 4 ileri oluyor ve 4.vitesin oranı çok düşük olduğundan 4.vitesten 3'e geçildiğinde aracın devri en az 1000 devir artıyor. Kaldıki aracın kick-down'a tepki vermesini beklemek yerine (kamyon, tır sollama gibi durumlarda) aracı manual'e alıp vitesi düşürüp ya da "S" moduna geçip ondan sonra sollamaya başlamak daha mantıklı olacaktır. Bir çok kişinin şanzımanın kick-down yapıldığı halde toparlamaması nedeniyle sollama yaparken hayati tehlike atlattığından bahsettiğini okudum (bu forumda veya başka forumlarda). Bu konuda şunu söylemek istiyorum: Kamyonu sollamaya başladıktan sonra hızlanmak isteyip gazı kökleyerek arabanın uçuşa geçmesini beklemek bence acemi şoförlükten başka bir şey değildir. Nihayetinde ister otomatik olsun, ister cvt, ister mmt artık adına ne derseniz deyin, her şanzımanın tepkisi, çalışma şekli farklı olacağından mühim olan bence önce araba kullanmayı iyi bilmek, sonra da şanzımanı iyi tanımaktır. Bahsettiğim yolculuklarda, kamyon da solladım (güzergahları bilenler bilir) tır da ve inanın bana hiçbir sorun yaşamadım. Hatta hayatında otomatik vitesli araçtan başka bir araba kullanmamış olan eşim bile sorun yaşamadan kullandı.
Bu nedenlerle easytronic araç almak isteyenlere tavsiyem şudur, şoförlüğünüze güveniyorsanız nasıl bir araba aldığınız çok önemli değil. Bu şanzıman gayet başarılı bence. Evet tam otomatik vitesle aynı tepkileri vermiyor ancak kullanmayı bilene çok da kullanışlı olabilir.
Selamlar.