Easytronic Şanzıman

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan MCakir
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Sevgili arkadaşlar 2005 model 65000 km de Astra H kullanıyordum.Çok çok hor kullandım 5500 de redline vites attıgım oldu.Ne araçla ilgili nede easytronic vitesle ilgili en ufak bir sorunum olmadı...Onu sattım gittim 0 km 2008 astra h eaystronic aldım. Mşallah hiçbir problem yok canavar gibi...
 
Memati09'dan hala ne gibi sorunlar yaşadığını açıklamasını bekliyoruz biraz fazla iddialı konuştu. 30bine gelince herkes şanzımanı eline alıcakmış gibi...



tatıldeydım ondan cevap gelemedı ve terbıyelı konusalım lutfen ,(30.000km ye gelınce bakalım aynı dusuncelerde olcakmısınız dedım) LAFLARIDA CARPITMAYALIM ... . 2007 astra h 1.6 hb easytronık kullanıcısıydım. arabayı sıfır almıstım neyse gecelım bunları ılk 15 km de bı sorun gelmedı sonra 23000km bır gun aracımda vıtes karısıklıgı oldu korktum tabı a1 atıyorum m3 yazıyor m1 atıyorum a2 yazıyor neyse bıraz bekledım duzeldı hemen opel atakoye servıse goturdum tech2 cıhazına bagladılar duzeldı .ılerleyen km'lerde bu sefer de vıtes gecıslerı cok sert ve seslı olmaya basladı tekrar servıse gıttım yıne makınaya bagladılar ne olmus dedım bunlar yapar bızım ayakla yaptıgımız debrıyaj olayını bunlarda motor var o yapıyor dedıler neyse daha sonra bır gun yolda sollamaya cıktım tam a4ten a2 ye gecıcek gaza bastıgım halde ortada kalı verdı az kalsın karsıdan gelen otobus altına alıyordu benı yıne gıttım servıse aracı tech 2 ye bagladılar baskı balata degerlerı cıkıyor makınada normalde 14 degerler olması lazımken bende degerler 10.6 dı. sordum normal dedıler (bakın arabamla ne bır kere olsun pati cekmeye kalktım nede oyle bır zorlamada bulundum ve sadece kendım kullndım aracı ) neyse kul yapımıdır dedım cıktım servısten . 2 hafta sonra otoparktan cıkıyorum gerı vıtese taktım oyle bır dıslı sesı yapıyorkı anlatamam olsun hava soguk oldugu ıcın yapıyordum dedım gectım gecmez olaydım sollamada tekrar arabam boşa almıs gıbı ortada kaldı ... bu arada yıne servıse goturdum makınaya baglanıyor arac yenı gıbı oluyor baskıyla balata arasındakı mm'lerle olan uzaklıgı bu ayarla daha yaklastırıyormus ve baskı balatadakı sorunum cozuluyor halıyle ama 2 hafta sonra yıne aynı neyse bunuda gectım bıraz daha kullandım ama hep tedırgın gıdıyorum sollamaya korkar durumdayım servısle sonunda konustum bu arabanın derdı ne dedım hıc bır sorunu yok dıyorlar gm genel mudurlugunle konustum servıse gıdın servıs ne gerekıyorsa yapar dedıler . MEMLEKETE gıdıyordum bır gun yıne otobanda orta serıtteydım yıne aynı durma olayı oldu ve servıse gıttım ve anahtarları servısın onune attım bagladılar makınaya degerlerım 7 kusurdeydı garantım de doldu bısey olmaz dıyıp oyaladılarda ne olcak sımdı dedım BASKI BALATA degısmesı lazım dedıler ne kadar dedım 3mılyar cıvarı dedıler ozel servısıne goturudum bakalım dogru dıye oda BASKI BALATA DEDI. ARABANIN ORJINALLLIGI KACMASIN DIYEDE daha cok masraf olmasın dıye aracımı sattım .BERKAY arkadasım ınanmaz dıyede eskı 2007 astra aracımın resmını eklıyorum arkadaslar....umarım sızın basınıza boyle bısey gelmez ....


OPEL ASTRA 2007 1.6 EASYTRONIK HB
resim003vaa.jpg
opelb.jpg
 
Son düzenleme:
Ben terbiyesiz bişey söylediğimi hatırlamıyorum tekrar okudum hala terbiyesizlik yaptığımı sanmıyorum havadan nem kapıyorsan orası beni ilgilendirmez. Easytronic şanzımanlı araca sahip değilim ama arkadaşımda var dediğim gibi. Şu ana kadar buraya yazanlarda dahil kimse böyle sorunlarla karşılaşmamış. Karşılaşılabilir. Aynen dediğin gibi kul yapısı. Ama bu kadar çok kişi karşılaşmıyorda tek kişi karşılaşıyorsa ben burada öncelikli olarak hatayı kullanıcıda ararım. Kullanıcıda değilse ayıplı maldır derim. Easytronic bi araca sahip olmasamda buna rağmen ben bile vites değişimi sırasında gazdan ayağı çekmeyi, ani hızlanmalarda manuel vites düşürmeyi, mümkün olduğunca kick down yapılmaması gerektiğini, Yolda giderken boşa atılmaması gerektiği atılırsa senkromençlerin zarar görebileceği, her 15.000 km'de bir kalibrasyon ayarına girip debriyajın aşınmasından dolayı oluşan geç vites değişimi ve ağır kavramanın giderilebildiğini, ayrıca yapılacak bu ayarla debriyaj balatası ömrünün uzayabildiğini ve yukarıdaki mesajdaki gibi oluşabilecek arızaların önleminin 15.000km'lik bakımda sadece 17 TL farkla alınabileceğini biliyorum. Peki sen bunlardan hangisini biliyorsun?

Bunu geçtim burada 30.000'e gelmiş geçmiş kaç tane easytronic araç var onların hiçbirinin başına böyle bişey gelmemişken 30bine gelince görücem sizi gibi laflar edende ben değilim. Laf çarpıtmıyorum lafımı bilip konuşuyorum.
 
Son düzenleme:
Ben terbiyesiz bişey söylediğimi hatırlamıyorum tekrar okudum hala terbiyesizlik yaptığımı sanmıyorum havadan nem kapıyorsan orası beni ilgilendirmez. Easytronic şanzımanlı araca sahip değilim ama arkadaşımda var dediğim gibi. Şu ana kadar buraya yazanlarda dahil kimse böyle sorunlarla karşılaşmamış. Karşılaşılabilir. Aynen dediğin gibi kul yapısı. Ama bu kadar çok kişi karşılaşmıyorda tek kişi karşılaşıyorsa ben burada öncelikli olarak hatayı kullanıcıda ararım. Kullanıcıda değilse ayıplı maldır derim. Easytronic bi araca sahip olmasamda buna rağmen ben bile vites değişimi sırasında gazdan ayağı çekmeyi, ani hızlanmalarda manuel vites düşürmeyi, mümkün olduğunca kick down yapılmaması gerektiğini, Yolda giderken boşa atılmaması gerektiği atılırsa senkromençlerin zarar görebileceği, her 15.000 km'de bir kalibrasyon ayarına girip debriyajın aşınmasından dolayı oluşan geç vites değişimi ve ağır kavramanın giderilebildiğini, ayrıca yapılacak bu ayarla debriyaj balatası ömrünün uzayabildiğini ve yukarıdaki mesajdaki gibi oluşabilecek arızaların önleminin 15.000km'lik bakımda sadece 17 TL farkla alınabileceğini biliyorum. Peki sen bunlardan hangisini biliyorsun?

Bunu geçtim burada 30.000'e gelmiş geçmiş kaç tane easytronic araç var onların hiçbirinin başına böyle bişey gelmemişken 30bine gelince görücem sizi gibi laflar edende ben değilim. Laf çarpıtmıyorum lafımı bilip konuşuyorum.


sız daha easytronık kullanmamıssınız arkadaslarım kullanıyor dıyosunuz kulanmadan bu kadar yorum yapmayın derım.kısacası benım basıma gelenler kımsenın basına gelmesın ALLAH korusun ... sızlede laf yarısına yada baska bı yarısa gırme nıyetınde hıc degılım kusura bakmayın ...herkez yasadıklarını yanlısınla dogrusuyla soyluyor ben ıspattımla konusuyorum yalnız...
 
Hergün beraber olduğum adamın arabasını hiç kullanmadım. Beraber binlerce kilometre yapmadım. Hatta uzun yola hiç gitmedim. O kadar bilgisizimki bu konuda hayatımda easytronic bile görmedim hatta bu bilgileride bi yerimden sallıyorum sana zaten. Yukarıda hiç sorun yaşamadım diyenlerde bilmiyo hiç kullanmadılar benim gibi. Hatta kendi araçlarıda değil. Hepsi ordan burdan duyduğuyla yazıyo
 
sızın yorumunuzdur saygı duyarım
 
easytronic şanzıman bana güven vermiyor açıkçası. ne varsa otomatik şanzımanda var. ha güven vermeyen sadece easytornic değil triptronic smg gibi robotize manuellerin hepsi arabanın her an masraf çıkaracağı hissini uyandırıyor. huzur otomatikte
 
Otomatik şanzıman ustasıyla konuştuk baya bi geçenlerde eski aracımı yaptırmaya götürmüştüm onunda söylediği easytronikler 5 para etmez lafı oldu, neden sorusuna gelince masraf açtımı anasını ağlatır alıcaksan tam otomatik alıcaksın dedi. Ve honda'nın tam otomatiklerini baya bi met etti.. Bende Sami abi gibi tam otomatikten yanayım en fazla masrafı hidrolik blok değişir veya daha iyimser selenoid valflerinde problem olur değiştirilerek kurtarılabilinir arızaları basit oluyor en azından..206 tam otomatik basınç sensörü ile düzenleyici selenoidleri değişti mesela 72binde araç ki kronik problem olmasına rağmen 2004 ve üstünde borg warner tip kullanıyorlar artık. onun haricinde bi problem çıkartmadı, yolda da bırakmadı sadece motor ısınasaya kadar acil modda çalışıyordu 2de kaldırıp 3.vitesten yukarı çıkmıyordu.

Bu arada Memati bey Berkay sizden daha fazla biliyordur easytronic'i emin olabilirsiniz..
 
Bu arada Memati bey Berkay sizden daha fazla biliyordur easytronic'i emin olabilirsiniz..[/QUOTE]


sayın elr bılgi görecelidir ...
 
Merhaba;
Astra HB easytronik vites sahibiyim ve bir sorunum var bunun için araştırırken yazılanları okudum... Easytronik ile ilgili şikayetler ya da beğeniler yazılmış... Fakat benim ilk aldığım günden bu yana yaşadığım sorun kimsede olmamış sanırım:( Dur-kalk trafiğinde hava çok sıcaksa ve klima 4de falan açıkken kafasına göre bir yerde dururken stop ediyor..İşin kötüsü klimanın sesinden mi nedir stop ettiğini de anlamıyorsunuz, ilerlemek için gaza bastığınızda araç gitmeyince aaa stop etmiş oluyorsunuz... 29.07.2008 de aldığım bu araç bugün(26.10.2009) oldu hala yapılamadı...Sorunu ne oluşturabiliyorlar ne de çözebiliyorlar ama dedikleri tek şey yurtdışından haber bekliyoruz 15 gün sonra olacak... Değişim talep ettiğinizde ezberlenmiş gibi GM bu sorunu çözecektir deniyor.. Evet bu şekilde 1 yılı aşkın zaman geçti ve artık ihtarname çektik bu gidişle iade etmek için dava açılacak gibi görünüyor... Açıkçası ailemde benden başka 3-4 kişi daha Opel kullanıcısı(tabii 2000 ve öncesi opelleri var) ve memnunlar bense Opel ve GM e bütün güvenim gitmiş durumda... Yok mu kimse de bu stop etme sorunu??? Ya da çözüme kavuşturabilen birileri?
 
Geri
Üst