Easytronic Şanzıman

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan MCakir
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

MCakir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ağu 2009
Mesajlar
120
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Herkese tekrar merhaba,

Belki de siteye üye oluş sebebimdir bu konuda bir iki kelime yazmak. Çünkü malesef internette Easytronic şanzımanla ilgili çok fazla yalan yanlış yorum var.

3 Hafta önce kimlik bilgilerimde de gördüğünüz gibi 1.2 Easytronic Corsa aldım. "Alır almaz"; yani galeriden teslim alır almaz uzun yola çıktım. Akşam 18:30 gibi arabayı teslim aldım ve Cuma akşamı trafiğinde yola çıkarak yaklaşık 9 saatlik bir yol katederek Kastamonu'ya gittim. Yani 0 arabayla önce metropol trafiği ardından otoban, ardından şehirlerarası yol ve ardından da köy yolunda gittim. Fakat muhtelif forumlarda okuduğum olumsuz yorumların hiçbiri ile ne bu yolculukta ne de geçtiğim üç hafta sonunda (ki geçen haftasonu da Bursa'ya gidip geldim) bahsedilen problemlerin hiçbirini yaşamadım.

1. Araç geri kaydırıyor, bu doğru ama arkadaki arabaya gümletmek imkansız. Çünkü ayağınızı frenden alıp gaza hemen bastığınızda (ıslak tekerle izlerden bakarak ölçtüm) 7 cm kadar geri kayıyor. Çok dik yokuşlarda ise el freni kullanmanın bir sakıncasını görmüyorum.

2. Öne yığılma yok, sadece vites değiştirme beklenmedik anda gerçekleştiğinde bunu şoför hissedebiliyor ve bu normal bir manual vitesten daha fazla değil.

3. Kick-down etkisi. Neden bu konuya insanlar çok kafa yoruyor anlamadım. Kick-down easytronic şanzımanda da var. Ancak otomatik vitesin tepkisiyle aynı tepkiyi beklemek çok komik, zira otomatik vitesler genellikle 4 ileri oluyor ve 4.vitesin oranı çok düşük olduğundan 4.vitesten 3'e geçildiğinde aracın devri en az 1000 devir artıyor. Kaldıki aracın kick-down'a tepki vermesini beklemek yerine (kamyon, tır sollama gibi durumlarda) aracı manual'e alıp vitesi düşürüp ya da "S" moduna geçip ondan sonra sollamaya başlamak daha mantıklı olacaktır. Bir çok kişinin şanzımanın kick-down yapıldığı halde toparlamaması nedeniyle sollama yaparken hayati tehlike atlattığından bahsettiğini okudum (bu forumda veya başka forumlarda). Bu konuda şunu söylemek istiyorum: Kamyonu sollamaya başladıktan sonra hızlanmak isteyip gazı kökleyerek arabanın uçuşa geçmesini beklemek bence acemi şoförlükten başka bir şey değildir. Nihayetinde ister otomatik olsun, ister cvt, ister mmt artık adına ne derseniz deyin, her şanzımanın tepkisi, çalışma şekli farklı olacağından mühim olan bence önce araba kullanmayı iyi bilmek, sonra da şanzımanı iyi tanımaktır. Bahsettiğim yolculuklarda, kamyon da solladım (güzergahları bilenler bilir) tır da ve inanın bana hiçbir sorun yaşamadım. Hatta hayatında otomatik vitesli araçtan başka bir araba kullanmamış olan eşim bile sorun yaşamadan kullandı.

Bu nedenlerle easytronic araç almak isteyenlere tavsiyem şudur, şoförlüğünüze güveniyorsanız nasıl bir araba aldığınız çok önemli değil. Bu şanzıman gayet başarılı bence. Evet tam otomatik vitesle aynı tepkileri vermiyor ancak kullanmayı bilene çok da kullanışlı olabilir.

Selamlar.
 
paylaşımın için tşk ler
 
Easytronic'ten hiç bu derece beklentilerim olmadığı için öyle şikayetlerim olmadı. Bana artık daha fazla masraf çıkarmasın yeter =)
 
Easytronic buyuk rahatlık , kullanmasını bilene
 
Paylaşımın İçin teşekkürler..
 
Easytronic'mi bir arakadaşımda 2005 corsa cdti vardı debriyaj balatası bitti değiştirmek için servise gittik birde baktılar şanzuman beynini bozmuş maliyetini hatırlamıyorum ama çok yüklüydü çıkmacılara falan baktık.Araba bir kaç hafta yatmıştı bu nedenle. Yaklaşık 110.000 km civarındaydı araç.
 
adı üstünde: easy:D
 
Sn. Mustafa Çakır'a teşekkürler. Ayrıntılı ve güzel bir yazı olmuş.

3 Aydır, Easytronic vites Astra 1.6 benzinli 2009 model kullanıcısıyım. Bu benim, ilk otomatik aracım. Bu yeni modelllerde, yokuşta geri kaydırmayı önleyici sistem standart olmuş, araç 1 cm. geriye kaymıyor neredeyse.

En mühim olanı, altını özellikle çizmek istedigim, easytronic vitesli araçlarda, Sn. Mustafa Çakırın'da yazdığı gibi sollamalarda, bu vitese güvenmeyin. Bence de, düz vitese alın, aracın tepkilerini iyice öğrenmeden, tehlikeli sollamalara kesinlikle kalkışmayın.

Bu vites türünün, diğer tüm markalarındaki örneklerine ait yazılanlarıda okudum, benim beklentilerimi fazlası ile karşıladı. Kısacası, bu vitesten şikayetim yok, araç yeni olduğu için ileride arıza çıkartırmı, bilemeyeceğim.
 
doğru ve güzel paylaşım
teşekkürler
 
ıyı demıssınız de soyle bır 30.000 km ye gelın ondan sonra tekrar aynı dusuncelere sahıp olcakmısınız bakalım ....gule gule kullanın aracınızı...
 
Geri
Üst