Easytronic için bilgi istiyorum

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ilkerce
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Sevgili nefret

Topiği inceledim ama benim için detaylı bilgi yok. Biraz safça davranabilirm ama otomobilde vites 3 bölümden oluşuyor. en solda ufak bir kavis var ortada başta ve sonda (+) ve (-) var. Hemem en sondaki bölümde A ve R var. Ben şimdi bu otomobili nasıl kullancam. Manuel yada otomatik.
 
Öncelikle aracı calıştırırken vitesi N konumuna alıyorsun,frene basılı tutuyorsun ve aracı calistiriyorsun.Sonra vitesi sag tarafa dogru iterek Otomatik konumuna alıyorsun.Vites otomatik konumuna geçince ekranda A işaretini göreceksin.Bundan sonra gaza basarak hareket etmen yeterli.Yalnız normal vitesli arabadan sonra ilk kez kullanacaksan, önce boş bir alanda kısa bir tecrübe yap, sol ayagını hiç kullanmayacagın sekilde şartlandır.Tecrübe etmeden direkt trafige cıkmamanı öneririm.

Manuel kullanım için ise vitesi sol taraftaki (sofor koltuguna yakın olan konum) boşluga alıyorsun.Vitesi büyütme/ufaltmak için ise + / - konumlarına dogru vitesi itliyorsun yada cekiyorsun.Debriyaj olmadıgı için alışana kadar otomatik (A) konumunda kullanırsan senin için daha iyi olur.
Hareket halindeyken de, vitesin konumunu otomatikden manuel e yada manuel den otomatik e alabilirsin.Vitesi gerekli konuma dogru itmen/cekmen yeterli olacaktır. İyi sürüşler

Bu arada, vitesia manuel konumuna aldıgında, ekranda o an hangi vitesdeysen onu görebilirsin.Eger hareket duruyorken manuel e alırsen ekranda 1 işaretini göreceksin.Aracı otomatikde kullanırken , vitesi saga cekerek manuel e alırsan, ekranda o an hangi vitesde gittigini de görebilrisin.tekrar otomatige alabailrisin yada manuel de devam edebilirsin.Yani hareket halinde de otomatik-manuel arası geçiş yapabilirsin
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Çok teşekkür ediyorum
 
Biraz sarsabilirsin arabayı vites değiştirken falan araba sarsılabilir acemiler gibi :D senle alakalı değil o ayrıca frene dikkatli bas manuel arabalara göre biraz daha erken kavrar.Aynı araba ailemde var da oradan biliyorum.
 
turko[B' Alıntı:
][/B]Arkadaşlar aracım 1,3 cdti corsa easytronik.Genelde otomatik modda kullanıyorum fakat bazen manuel deniyorum.Manuel modda iken devir düşünce kendisi bir alt vitese alıyor aracı dikkatimi çekti.Bunda herhangi bir sakınca varmıdır dersiniz? yoksa kendimiz mi almalıyız??Easytronik kullanan arkadaşlar ya da bilgisi olan arkadaşların yorumlarını bekliyorum.

saygılar.


yeni konu açmıyorum devam ediyorum:

hareket halindeyken otomatikten manuele sık geçişlerin şanzumana ya da araca herhangi bir zararı varmıdır.Bu konu ile ilgili kaydedilmiş bir bilgi varmı yoksa gönül rahatlığı ile mod değişikliklerini hareket halindeyken bile sık sık yapabilirmiyiz.Eastronik kullanan/kullanmış arkadaşlardan yorumlar.sağolun
 
Easytronic değil active select kullanıyorum ama neticede manuel ve otomatik moda sahip bir şanzıman.İstediğim vitesteyken manuele ya da otomatiğe geçiş yapıyorum hiçbir problem yaşamadım.Bu tür hareketler hep beyin tarafından kontrol edildigi için problem olacagını sanmıyorum.Kaldıki arkadaşımın şirket arabası olan passat 1.8t tiptronik neredeyse hergün bu şekilde kullanıldı,canı sıkıldımı manuele alırdı arkadaş,hatta bazen 10 saniyeliğine alır sonra geri cekerdi ve bir problem olmadı.Eğer ters olabilecek birşey olsaydı kitapçıkda da belirtirlerdi zaten.Tabii yine de easytronic kullananların araştırmasında fayda var...
-------------------------------------------------------------------------
lordlord' Alıntı:
Evet, bu çok normal. Ama ben niyeyse sevemedim, araba tamamen durduğunda birinci vitese alması mantıklı, ama diğer durumlarda vitesi kendim küçültmeyi tercih ederdim...

Bi akrabamda Honda Prelude var, kullanmıştım bir-iki kez, ondaki sistem öyle, sadece araba durduğunda 1 e alıyo, onun haricinde kendi küçültmüyo...

Bence gayet mantıklı ve güzel bir sistem.Nedenine gelince,vites düşüşlerini zaten 1000 devire düşünce yapıyor ve bu devirin altında gitmeye çalışmanın bir anlamı yok.Kaldı ki rolanti civarına indiginiz anda beyin kendiliğinden gaz vermeye başlayacaktır,bu daha da kötü.Yani kesici ile 1000 devir arasındaki geniş yelpazede zaten vites küçültmek bizim elimizde,eğer ben yavaşlaya yavaşlaya devir 1000 civarına gelmişse şanzıman kendisi küçültüp halletsin,bu gayet konforlu ve mantıklı.Büyük viteste iken iyice yavaşlamak hatta motor dengesini bozup titretecek duruma getirmek ne motor ne de şanzıman açısından sağlıklı degildir...
 
Son düzenleme:
Experience' Alıntı:
Easytronic değil active select kullanıyorum ama neticede manuel ve otomatik moda sahip bir şanzıman.İstediğim vitesteyken manuele ya da otomatiğe geçiş yapıyorum hiçbir problem yaşamadım.Bu tür hareketler hep beyin tarafından kontrol edildigi için problem olacagını sanmıyorum.Kaldıki arkadaşımın şirket arabası olan passat 1.8t tiptronik neredeyse hergün bu şekilde kullanıldı,canı sıkıldımı manuele alırdı arkadaş,hatta bazen 10 saniyeliğine alır sonra geri cekerdi ve bir problem olmadı.Eğer ters olabilecek birşey olsaydı kitapçıkda da belirtirlerdi zaten.Tabii yine de easytronic kullananların araştırmasında fayda var...
-------------------------------------------------------------------------


Bence gayet mantıklı ve güzel bir sistem.Nedenine gelince,vites düşüşlerini zaten 1000 devire düşünce yapıyor ve bu devirin altında gitmeye çalışmanın bir anlamı yok.Kaldı ki rolanti civarına indiginiz anda beyin kendiliğinden gaz vermeye başlayacaktır,bu daha da kötü.Yani kesici ile 1000 devir arasındaki geniş yelpazede zaten vites küçültmek bizim elimizde,eğer ben yavaşlaya yavaşlaya devir 1000 civarına gelmişse şanzıman kendisi küçültüp halletsin,bu gayet konforlu ve mantıklı.Büyük viteste iken iyice yavaşlamak hatta motor dengesini bozup titretecek duruma getirmek ne motor ne de şanzıman açısından sağlıklı degildir...


yorumlar için çok teşekkür
 
easytronic'te kış problemi

Arkadaşlar bildiğiniz gibi easytronic vites olan araçlarda, aracı park ettiğimizde vites N konumuna getirilir ve el freni çekilir. El freni çekmek ağır kış şartları olan şehirlerde probleme neden oluyor, çünkü el freni donma yapabiliyor. Easytronic araçları ileri veya geri vites konumunda bırakarak park yapmak, el freninin çekilmesine gerek bırakır mı acaba bu konuda yardımlarınızı bekliyorum. Teşekkürler.
 
Ben N konumunda bırakmıyorum hiç
Sürekli viteste bırakıyorum
 
arkadaşım esyronik şanzımanlarda sadece vites değiştirme mekanizması elektronik kontrollü.şanzıman diğer bütün aksamı mekanik.yani aracı viteste bıraka bilirsniz.bir sakıncası olmaz
 
Geri
Üst