Dizel Otomobilin Püf Noktaları

muebbet

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
7 Ocak 2010
Mesajlar
1,679
Tepki puanı
2
Puanları
36
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Türkiye’de dizel motora sahip bir çok otomobil 1.6 litrenin üzerinde. Bu yüzden vergi dezavantajına sahip. Bu durum tüketiciye ekstra ücret olarak geri dönüyor.

Türkiye’de dizel motora sahip bir çok otomobil 1.6 litrenin üzerinde. Bu yüzden vergi dezavantajına sahip. Bu durum tüketiciye ekstra ücret olarak geri dönüyor. Otomobili kullanırken sağlanan ekonomi, ilk satın aldığınızdaki fiyat farkı altında eziliyor.

Eğer satın aldığınız otomobili uzun süre kullanan veya çok uzun yol kat eden bir tüketiciyseniz, dizel motorlu bir otomobil kazandırıyor. Yılda 40-50 bin kilometreyi geçmeyen bir tüketiciyseniz veya otomobilinizi 3 yıldan az kullanacaksanız, dizel motorlu bir otomobil kullanmak ekonomik değil.

Yeni teknoloji dizel motorlu otomobiller, görünüm olarak benzinli kardeşlerinden farksız. Bu yüzden yakıt alırken siz ‘motorin’ deseniz bile pompacılar ‘kurşunsuz’ gibi algılıyor. Yanlışlıkla depoya benzin konulması gibi olaylar sıkça yaşanıyor. Eğer depoya yanlışlıkla benzin konulmuşsa, motoru çalıştırmadan konulan benzinin mutlaka depodan çıkartılması gerekiyor.

Motor soğukken mutlaka kontağı yarım çevirerek uyarı ışıkların sönmesini bekleyin. Gerekli sistemler ısındığında ışıklar sönecek ve motor soğuk olmasına rağmen bir seferde çalışacaktır.

Motor soğukken ısınmasını bekleyin. Dizel motorlar benzinlilere göre daha yavaş ısınmaktadır. Kalkışta soğuk motor, konforu bozacak şekilde sarsıntılı olur.


ALINTI: otomobiltutkusu.com
 

efedkr

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ara 2009
Mesajlar
981
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
paylaşım için teşekkürler ancak laf olsun diye yazılmış bir yazı bence.. dizel motorlu araçların bir çoğu 1.6nın altında.. vergi dezavantajı var denmiş, dizel aracın vergisi farklı değil bu ülkede.. yakıt avantajı da vergi dezavantajını sollar geçer.. ayrıca bir çok dizel aracın motoru 1.6nın altında.. 1.6 motorun üstündeki araçlarda genelde insignia, a6, 3.20 gibi araçlar.. ne olması gerekiyordu acaba kalkıp 1.3 motormu koysunlar o segmentteki araçlara..
 

DicE

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eki 2010
Mesajlar
532
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
aynı vergiler ödeniyor ve birçok 1.6 nın altında dizel araç var :)
tmm geç çalışır kalkarken sarsıntı yapar ama bizim arabaya göre çok çok az sarsıntı vede çok az bekleme süresi war yeni nesil dizel araçların :D
 

ern1402

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Mar 2010
Mesajlar
6,083
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
aynı vergiler ödeniyor ve birçok 1.6 nın altında dizel araç var :)
tmm geç çalışır kalkarken sarsıntı yapar ama bizim arabaya göre çok çok az sarsıntı vede çok az bekleme süresi war yeni nesil dizel araçların :D

emre senın araba ne knka ya :D
 

DicE

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eki 2010
Mesajlar
532
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
mercedes-benz 1973 model 240.D :) %33 ü benim diğer hisseler babamın ve abimin :D
tesisati hangi arabaya bağlıorum zannediosun :D
 

MCakir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ağu 2009
Mesajlar
120
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Eğer satın aldığınız otomobili uzun süre kullanan veya çok uzun yol kat eden bir tüketiciyseniz, dizel motorlu bir otomobil kazandırıyor. Yılda 40-50 bin kilometreyi geçmeyen bir tüketiciyseniz veya otomobilinizi 3 yıldan az kullanacaksanız, dizel motorlu bir otomobil kullanmak ekonomik değil.

Sözüm sana değil elbette bunu yazana. Yahu arkadaş kaç yıl öncede yaşıyor bu yazıyı yazanlar? Artık 1.6lt'nin altında benzinli motorla satılan otomobillerin neredeyse hepsinde 1.6lt'nin altında dizel motor seçeneği de var. Arabam benzinli ve yılda 22.500km yol yapıyorum; bu da bana ortalama yılda 2000 TL'nin üzerinde ek külfet oluşturuyor. Eğerki, iki yıl kullansam aldığım bir arabayı 4000TL edecek. Bu da dizel bir aracı alırken ödeyeceğim fiyat farkından daha az. Hatta şu da var artık dizellerin ikinci elleri de pahalı, satarken de kazanıyorsun aslında. Bence bu yazı çok eskilerde kalmış.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Astra h kiyaslama yaparken ayni klas arac olarak aliyorum;
Astra h 1.3cdti ve astra h 1.4 motor...
benzin 3,97tl dizel 3,22tl
astra h cdti sehir ici 100km de 6litre 3,22tlx 6= 19,32 ki aslen o kadar yakita zor gelir....
gelelim astra h 1.4 motor;
ortalam sehir ici yakit 100km de 9 litre 3,97x9 = 35,73 tl...
her iki araba ile ortalam senede 10000km yol kat edelim
dizel 1932 tl ye gelir,benzinli ise 3573 tl ye...
bu araci 4 sene kullanalim aradaki fark 6564tl dir arac alirken 3000 tl farki cikarmiyorum cünkü satarken aldiginiz o farki yine fark ile cebinize alcaksiniz...
simdi 6564 tl az mi??? bu sizin servis bakiminiza da yeter tekerinizede,kaskonuzada...
simdi bu 10000km senedeyi 15000km cikaralim ne dersiniz fark 9000tl yi bulacak ve gececek
 

terkene

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ocak 2010
Mesajlar
145
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Dizel: dar devir bandı, bol vites değişimi, düşük tüketim, yakıta duyarlılık, uzunyolda kebap, şehiriçinde eziyet:D
 
Üst