Direksiyonda titreme ayrıca pedallarda

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Flea_
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Merhabalar, okul sebebiyle arabaya pek binemiyorum, hatta son 1 ay içinde 2 kez bindim. Yeni 1000kmde continental lastiklerim var, ondan öncesinde 4-5 yıllık ve balansı bozuk hatta kabaklaşmış kumho lastiklerim vardı. Ayrıca direksiyon çok hafif sağa çekiyordu. Bu berbat haldeyken bile direksiyon ve pedallarda en ufak titreme, hatta pürüz bile yoktu. Afyon-Kütahya karayolunda fazlaca eğimli bir rampada motor yükteyken( yani viteste) önüme abuk subuk kıran bir şöför yüzünden frene güzelce abandım, o sırada hem abs devreye girdi hem de acayip bir silkelenme oldu. Bu olaydan sonra 120ye kadar çok hafif bir titreme, 130kmde ise aşırı bir titreme direksiyonu sarsma olayı olmaya başladı.
Sıfır continental lastik seti aldım, jantlarımda en ufak eğrilme darbe veya bir sorun yok, 2 kez rot ve balans ayarına gitti, rotçu ön takımın gayet güzel göründüğünü söyledi ki zaten 2013 nisan-mayıs gibi ön takım rot kol-baş-körük üst takoz gibi şeyler elden geçmişti. Frene bastığımda da kontrolde bir sorun yok ancak pedallar ve direksiyonun birebir hisiyatı yansıtması sebebiyle hafif bir yalpalama var ön tarafta. Bu olay nedir acaba? Ne yapmam gerek? Lastikçimle görüştüm, eğer balans tutmama sorunu varsa hemen garantiye yollayalım, gayet şaşkınım contide böyle bir sorun daha önce hiç olmamıştı dedi...
 
balans problemi için yerde balans yapsın mence...eğer problem balans sa...zangıtrı takozlardan da olur,soğuklarda daha çabuk sukoyveiriler mert..
 
Yerde balans dediğin şey nedir abi, lastikler aracın üstünde takılı, tekerleri döndüren bir alet var ışık falan vurduruyo jantlara flaş şeklinde. Kurşun falan çaktılar jantlara. Zıngırtı takozu nedir ilk defa duyuyorum, salıncak falan gibi bişey mi, veya motor kulağı gibi?
Bir de ani freni yaptığımda yolda su birikintileri vardı, sakın rampada ısınan disklere su deyip yamıltmış olmasın?
 
cok hızlı mı gıdıyodunuz o anı frenleme oldugunda ,?
acaba araba anı frenlemede cok hızlı gıderken tekerlere yuklendıde tekerlerın balansımı kactı ?
 
aynen dedıgın bence usta dıskler rampa asagı frende zaten ısınmıstı suyu gordu yamıldı anında.. yan sanayı bı urun mu dısklerın bı zamanın olunca tornaya soktur baksınlar degıstır olmazsa
 
Çok hızlı gitmiyordum, çünkü yolda su birikintileri falan vardı, ıslak yoldan ürkerim ben. Uzun soluklu bir rampaydı, eğimi de baya iyiydi. Sol şeritten yardıran kazmanın biri ileride yol çalışması olduğunu görünce çat diye kırdı önüme, o da ani fren yaptı, ona girmemek için ben abanınca bir yalpalama oldu, ondan sonra vı vı vı vı vı bir ses gelmeye başladı, yağmur da üstüne baya yağmaya başlayınca kaynadı gitti ses. Dönüşte hava süperdi, yol kuruydu basayım dedim 130 ve üzerinde bu titreme, basamıyorum yani eskisi gibi :)
 
Topladığım bilgilere göre üç seçenek var
- Aks boşluğu veya aks lalesi
- Disklerde yamukluk
- "130 ve üzeri hızlardaki titreşim arka taraftan tüm şasiye vurur, arka burçları falan kontrol ettir" şeklinde ısrar eden ford sahibi bir dayı.
 
Geri
Üst