Corsa 1.7 DTI vs Peugeot 1.4 Hdi ?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Chaossx
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Corsa 1.7 DTI vs Peugeot 1.4 Hdi ?

  • Corsa 1.7 DTI

    Oy: 7 77.8%
  • 206 1.4 Hdi

    Oy: 2 22.2%

  • Kullanılan toplam oy
    9
  • Anket kapatılmış .

Chaossx

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ara 2011
Mesajlar
200
Tepkime puanı
0
Puanları
16
Yaş
35
Corsa 1.7 DTI vs Peugeot 206 1.4 Hdi ?

Arkadaşlar yakın akrabam bir araç alacak ve iki model arasında kalmış durumda.Birinin vergisi yüksek fiatı uygun,diğeri vergisi düşük fiyatı yüksek..Siz ne diyorsunuz ?

Peugeot 206 2005 / 175.000 / Tek kapı / 1.4 Hdi sporty / FİYAT : 12.000
Opel Corsa 1.7 DTI Comfort 2003 / 150000 / tek kapı / 1.7 dti comfort / Fiyat: 10.750

Araçların ikiside hususi olarak geçiyor..Siz hangisini seçerdiniz ? Ankete katılan katılmayan herkese şimdiden teşekkürler..
 
Son düzenleme:
düşük km'de olmasından, motor hacminin büyük olmasından ve diğer seçeneğin pejo olmasından dolayı corsa'yı seçerdim ben.
 
200000'e dayanmış bir hdi patlamaya hazır bomba gibidir.

dti ısuzu bünyesinde bir motordur ve dayanıklılık üzerine üretilmiştir. performans olarak düşük olsa da uzun ömrü dti'nin avantajıdır. tabi hor kullanılmamış olması gerek.

aynı tip kullanıma maruz kalmış dti ve hdi için konuşuyorum. benim gözümde dti 200000'deyken hdi 100000'e dayanmamıştır ve aynı oranda yıpranmıştır.
 
ben dti kullanıcısı olarak taraf tutmak istemem ama gerçekten bu iki araç arasında dti ağır basıyor. fransız otomobillerinin karoseri uzun kmlere dayanmıyor. sağından solundan gıcırtılar geliyor ki bu 175bindeki araçtanda muhtemelen geliyordur. DTI motor konusundada, ısuzu bu motorları 1milyon km olarak üretmiş. benim çevremde çok fazla dti kullanıcısı var. kmleri 100binde olanda var 350binde olanda. kullanıcı hatası dışında daha rektifiye yapan görmedim. benim aracımda 130binlerde. servise gittiğimde ''bu bakımla devam ederseniz 200bin daha başınız ağrımadan kullanırsınız bu motoru'' diyorlar. aracın tek sorunu 1601-2000cc motor vergisi ödemesi. ben 6 aylık 300TL gibi bir vergi ödüyorum ( benim aracım fabrika çıkışı hususi otomobil. sonradan cam koltuk takılanlardan değil). sonradan açma hususiye geçme araçlarda nedir vergiler bilemicem. normal bakımında: castrol yağ, hava mazot polen ve yağ filitreleri değiştiriyorum 160TL veriyorum. direksiyon kutusu dışında sorun çıkaran bir araç değildir. kutununda 100binde bir tamir takımı değişir oda 75TL.
bu arada 206 12binTL, corsa 10bin. 12-13 verirseniz corsada 100bin km altıda bulabilirsiniz. yada çok çok temizlerini. bilginize :)

hangi aracı alırsanız alın, allah kaza bela vermeden keyifle kullanın. :)
 
Son düzenleme:
Yorumlar için herkese teşekkürler öncelikle..Benim gözümdede ağır basan taraf elbette corsadır..Dti motorların yedek parça durumları nasıl ? Tedarikde sıkıntı çekilirmi ? Çünkü alınacak olan iki araçda benim gözümde riskli araçlardır..Az yakıyor çok kullanılıyor ve hor kullanılıyor olmasından dolayı bir masraf açılırsa hangisi daha çok maliyet getirir ? Sonuçta ikiside masrafsız bakımlı araçlar değil..
 
tabikide 206 daha çok masraflı bir araçtır. çünkü 206 nın hdi motorunu sadece fransız araçlar kullanıyor ve birçoğunda aynı motor olmasına rağmen parçaları farklılık gösterebiliyor. bu nedenle parçaları sadece peugeot yetkili veya özel servislerinden bulmak durumundasınız. yan sanayisi çok az bir motor olduğu için fiyatlarda hep yüksektir.
ama durum corsa 1.7 dti ya gelince;
motor anonim ve uzak doğu olduğu olduğu için hiç sıkıntı yaşamazsınız. yedekparça kodu ile tüm opel parçacılarından hem orjinal, hemde birkaç çeşitli markada yan sanayisini bulabilirsiniz. hatta parçayı söküp isuzu veya mıtsubishi parçacılarındanda bakabilirsiniz. parçada örnek vermem gerekirse;
206 HDI tirgiyel seti orjinal fiyatı 485TL. yan sanayisi dedikleri ise 350TL. işçiliktede +200TL filan istiyorlar.
1.7DTI tirgiyel seti orjinal 300TL. yan sanayi dedikleri isuzu yedek parça 140TL. işçiliğinede +100-150TL alıyorlar.
bunun dışında fren balata ve disc değişimi işçilik dahil 206 hdi'da yaklaşık 270-280TL.
opelde ise discler 140TL balatalar 30TL işçilik 50TL. toplamda 220TL civarında.

bu arada 206 için fiyatlar internetten alınmadır.
corsanınkiler ise ben aracıma yaptırdım 2 ay kadar önce. ozamanki fiyatlardır.
 
tabikide 206 daha çok masraflı bir araçtır. çünkü 206 nın hdi motorunu sadece fransız araçlar kullanıyor ve birçoğunda aynı motor olmasına rağmen parçaları farklılık gösterebiliyor. bu nedenle parçaları sadece peugeot yetkili veya özel servislerinden bulmak durumundasınız. yan sanayisi çok az bir motor olduğu için fiyatlarda hep yüksektir.
ama durum corsa 1.7 dti ya gelince;
motor anonim ve uzak doğu olduğu olduğu için hiç sıkıntı yaşamazsınız. yedekparça kodu ile tüm opel parçacılarından hem orjinal, hemde birkaç çeşitli markada yan sanayisini bulabilirsiniz. hatta parçayı söküp isuzu veya mıtsubishi parçacılarındanda bakabilirsiniz. parçada örnek vermem gerekirse;
206 HDI tirgiyel seti orjinal fiyatı 485TL. yan sanayisi dedikleri ise 350TL. işçiliktede +200TL filan istiyorlar.
1.7DTI tirgiyel seti orjinal 300TL. yan sanayi dedikleri isuzu yedek parça 140TL. işçiliğinede +100-150TL alıyorlar.
bunun dışında fren balata ve disc değişimi işçilik dahil 206 hdi'da yaklaşık 270-280TL.
opelde ise discler 140TL balatalar 30TL işçilik 50TL. toplamda 220TL civarında.

bu arada 206 için fiyatlar internetten alınmadır.
corsanınkiler ise ben aracıma yaptırdım 2 ay kadar önce. ozamanki fiyatlardır.
katılıyorum örnek vercek olursak kızdırma bujileri ısuzu parçacılarda bulunmakta ve orjinalinde üzerinde ısuzu yazıyor ben GM almanya dan getirttim fabrikadan faturalı ısuzu kutulu geldi :)
 
ben dti kullanıcısı olarak taraf tutmak istemem ama gerçekten bu iki araç arasında dti ağır basıyor. fransız otomobillerinin karoseri uzun kmlere dayanmıyor. sağından solundan gıcırtılar geliyor ki bu 175bindeki araçtanda muhtemelen geliyordur. DTI motor konusundada, ısuzu bu motorları 1milyon km olarak üretmiş. benim çevremde çok fazla dti kullanıcısı var. kmleri 100binde olanda var 350binde olanda. kullanıcı hatası dışında daha rektifiye yapan görmedim. benim aracımda 130binlerde. servise gittiğimde ''bu bakımla devam ederseniz 200bin daha başınız ağrımadan kullanırsınız bu motoru'' diyorlar. aracın tek sorunu 1601-2000cc motor vergisi ödemesi. ben 6 aylık 300TL gibi bir vergi ödüyorum ( benim aracım fabrika çıkışı hususi otomobil. sonradan cam koltuk takılanlardan değil). sonradan açma hususiye geçme araçlarda nedir vergiler bilemicem. normal bakımında: castrol yağ, hava mazot polen ve yağ filitreleri değiştiriyorum 160TL veriyorum. direksiyon kutusu dışında sorun çıkaran bir araç değildir. kutununda 100binde bir tamir takımı değişir oda 75TL.
bu arada 206 12binTL, corsa 10bin. 12-13 verirseniz corsada 100bin km altıda bulabilirsiniz. yada çok çok temizlerini. bilginize :)

hangi aracı alırsanız alın, allah kaza bela vermeden keyifle kullanın. :)

Corsa 1.7 lerin hepsi sonradan hususiye çevrilmiştir , orjinal halinde cam ve koltuklu olanı yoktur , ayrıca bu tip van olupta hususi diye satılan araçları çok iyi analiz etmeniz lazım emniyette sorgulattıktan sonra husisi olduğuna kanat getirmeniz lazım, son olarakta şunu söyleyeyim temiz bir corsa c 1.7 dti 13500 -15000 arası eder 10000 tlye corsa alınmaz ...
 
10000 liraya alınan corsa hertürlü patlar demedi demeyin. denildiği gibi temizi 13500 15000 arası zaten araştırdığınızda görüceksiniz.
 
valla iyi olmasına iyide corsanın kupası makinası...elektronikten haber yok...
bu kadar güzel bir makina ya böyle rezil bir elektronik karmaşık bir düzen...dti alırken kaportacıyı motorcuyu geçin elektroniğine pompasına enjektörüne baktırın...
 
Geri
Üst