contanın yanıp yanmadığını nasıl anlarım...

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan alpercel
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

alpercel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ocak 2013
Mesajlar
18
Tepkime puanı
0
Puanları
0
aracım 99 model corsa 1.4 GLS atiker tüplü

son günlerde arabamda ilk çalıştırmada marş basmamaya, 2. defa gaz vererek zar zor çalışmaya başladı. daha sonra araçta bir titreme, devir çubuğunda ufak ufak aşşağı yukarı titremeler, zaman zaman sanki araba yerinden fırlamak istiyomuş gibi :rakir: titremeler olmaya başladı...

en son dün yaklaşık bir 150 km yol aldıktan sonra varıcağım yere 1-2 km. kala yokuş yukarı 2. viteste araçta ileri geri silkelemeler oldu, motor arıza ışığı yandı ve motor stop etti.. hemen kenara çektim 10-15 sn sonra tekrar çalıştırdım ve hiç bir şey olmamış gibi kaltım ve devam ettim. yol boyunca harert en fazla 50-60 lara çıkmıştır... vardığım yerde kaputu açtım su öle fazla eksiltmişti ama hararet(su) kabında biraz su sızmıştı ve tıslama sesi vardı... kapak iyi sıkılmamış olabilir diye düşündüm ama sabah motor soğukken baktığımda kapak gayet iyi kapalıydı..


hemen sanayiye gitmek istemiyorum..aracı biraz daha takip edip en azından sorunu bulana kadar..bugünde yaklaşık bir 8. km yi sorunsuz geldim.

conta yanması konusuna dair az çok bişler öğrendim ama..özellikle bu tür sorunları olupta conta yanması yaşayan var mı onu merak ettim..

yorum yapan herkese şimdiden teşekkürler..
 
motor arıza kodunu kaydetmiştir. Şuan yanmıyor olması sorunun geçtiği anlamına gelmiyor küçük bir masrafla halledeceğiniz bir problemi muhtemelen dağ gibi bir soruna çevirmek üzeresiniz. En kısa zamanda mümkünse aracı hiç çalıştırmadan arıza kaydına bir baktırın. Inşallah ciddi bir şey yoktur
 
belirtileri yağ su karıştırır,tamamen pert olduysa tekler,duman buhar karışık veya sadece buhar gelir egsozdan,su eksilir...belli eder yani kendini...
tıslama sesi sizin belki radyatörünüz kötüdür veya dolmuştur diyelim hararet yaptıysa tahliyeden bir miktar tıslatmıştır...
ama bir kontrol ettirmeniz yararınıza olur..
 
50-60 hararet çok düşük geldi bana tüplüler için uygun mudur bilmiyorum ama termostat arızası olabilir sürekli açık olduğu için gereğinden fazla soğutabilir ikinci olarak devir daim pompasında da sorun olabilir. (su eksilttiği için )
 
öncelikle şu hararet işini halledin bu değerler düşük...termostatınız bozuk olabilir..
conta yakmaya gelince illa hararet yapması gerekmez.kullanılan antifriz veya zamanla contada çürümeden dolayı su eksiltmesine veya yağa karıştırmasına,suya yağ karıştırmasına hatta suyu sırf pistona itmesine sebep olabilir. bunlar şu an yoksa kafana takma. Aracınız suyu eksiltmesi yoksa da bu arıza koduna bakmanız gerek birde termostata...
 
Geri
Üst