Chiptuning devir saati

ardahanli

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eki 2009
Mesajlar
85
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Arkadaslar aracim 1.7.cdti arac 3 bin devirde 140 yapiyo chiptuning taktirmayi dusunuyorum taktirdigimda devirde bi degisiklik oluyomu yoksa yine aynimi simdiden tesekkurler
 
hayır hiçbir değişiklik olmayacaktır ;) 5binde kesilen devir belki 5.5-6 ya kadar ayarlata bilirsiniz ama yine 5 ten sora boşa döner bi anlamı yok..1.7 olduğu içinde tahminime göre bi 25-30 arası güc alabilirsiniz ..
 
dizel araçta 5500 devir yapılmaz motoru elinize alırsınız
 
dizel araçta 5500 devir yapılmaz motoru elinize alırsınız

Standart Golf 1.4 dizel dsg maksimum 140 beygiri 5600 devirde veriyor ki daha da devir çeviriyor. Güzel bir mapping ile 6000 devir çok rahat ve sorunsuz geçiliyor. Kim demişse yalan demiş dizel 5500 çeviremez diye, en basiti golf stock hali ile 5600 u geçiyor zaten, google dan otomobillerin fabrika verilerine bakarsanız çoğu aracında dediğiniz deviri geçtiğini görürsünüz. Kimse eline birşey almaz.
 
Son düzenleme:
çevirmez değil ustam 6000 devirde yapar ama dizel motor çok sıkıştırmaya gelmez
 
Yanlışınız var. O dediğiniz 1.4 TSI olmasın. Golfte hiç 1.4 dizel olmadı. Önceki kasa poloda vardı. O da 70HP yada 75HP idi. Tam hatırlayamadım.

İsterseniz Passat 2.0TDI kadranına bakın. 5000 de redline a girer 6000 sondur.

Ayrıca hiçbir üretici 1.4 dizelden 140hp çıkaracak kadar zorlamaz. Dizeller maksimum güçlerini 4000-4500 gibi veriyorlar.

Benzinliler ise 5500 - 6000 hatta 7000 - 8000 de verenlerde var.

Astranın kullanma kılavuzunda yanlış hatırlamıyorsam en fazla çevirebileceği devir 5300RPM di
 
Son düzenleme:
yanlis anlamadiysam soylemi 3000 devirde 140 km yi goruyosam chiptuning taktirirsam 3000 devirde 150 olur oylemi ya bide bu araclarin kalkisi berbat eski arabalar benden hizli kalkiyo sinir oluyom cok hantalllll
 
Chip tuning işleminden önce 3000 devirden önce 140 km hız yaparken, chipten sonra bu değer 2800-2900 devirlere kadar düşebilir. Yalnız chip tuningle hızın artması hem doğru hem yanlış bir söylemdir.Chipten sonra hızın artması beklenmemeli, 1-3 km kadar hız artışı olup bazı araçlarda daha yüksek rakamlara çıkabilir, biraz da yapılan modifikasyonun hard olmasına bağlıdır.
 
yanlis anlamadiysam soylemi 3000 devirde 140 km yi goruyosam chiptuning taktirirsam 3000 devirde 150 olur oylemi ya bide bu araclarin kalkisi berbat eski arabalar benden hizli kalkiyo sinir oluyom cok hantalllll

su anki durumda 3000 devirde 140 km/h yapiyorsan chip ten sonrada 3000 devirde 140 km/h yaparsin hic bir degisiklik olmaz aradaki tek fark chipli iken suanki durumundan hizli 140 i yakalarsin..
 
yanlis anlamadiysam soylemi 3000 devirde 140 km yi goruyosam chiptuning taktirirsam 3000 devirde 150 olur oylemi ya bide bu araclarin kalkisi berbat eski arabalar benden hizli kalkiyo sinir oluyom cok hantalllll

su anki durumda 3000 devirde 140 km/h yapiyorsan chip ten sonrada 3000 devirde 140 km/h yaparsin hic bir degisiklik olmaz aradaki tek fark chipli iken suanki durumundan hizli 140 i yakalarsin..
bu arada normal standartlarda iki cesit chip uygulamasi vardir.
1.chip box takilip sökülmesi pratik sorunsuz tatminkar bir uygulama..
2.chip tuning motor beynine yapilan bir modifikasyon daha verimli oldugu söyleniyor ama motorda yapilan yeni bir güncellemeyle siliniyormus bu söylediklerim benim burdaki opel servisinden edindigim bilgiler.
 
Geri
Üst