Chip Tuning ' in araca verebileceği zararlar !

EWGIN

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Haz 2008
Mesajlar
154
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
abi 1.5 yıl oldu aracı kullanıyorum

-yakıt düşürebiliyorsun nasıl mı?
gaza değerinde bastığında yani ekonomik modunda kullandığında 1 litreye kadar düşürebiliyor denedim hem uzun yol hemde ş.içi
fakat bastığında ise 1 litre fazla yakıyor buda kaçılmaz bi durum

-araç gaz pedalına daha duyarlı oluyor ve ivmelenme ona görede değişiyor
-egr iptal edildi zehirli gaz veriyor ama yinede yapıldı sıçluyum
-ama araca zararı var mı yok mu savaşına giremiyorum. buguüne kadar mehmet gazihan olsun başkalarıda olsun sayılı araba gördüm patlayan toplasan 5 tane. bi era vardı turbo panelleri patladı, bi 307 vardı, hep turbo ile arızalar vardı ama inan abi bu arabaların bozulma sebebi chipten mi oda bilinmiyor işte. sebebi ise siz normal bi turbo dizel aracınızda bile turboyu bozabiliyorsunuz. yani bi kanıt yok işte, ben aracıma pert olana kadar binmek istiyorum, maneviyatı çok yüksek üstüne ikincisini alırım ama satmam çünkü ben amorti olayına gidiyorum. 4 sene kullandım ve sadece araçta 6 milyar zararım var öyle yol izliyorum

Kesinlikle katılıyorum 2 senedir chipli kullanıyorum aracımı istenildiğinde eski verilerine göre tasarruf sağlayabiliyorsun.Olayın kısacası chip basarsan yakar basmassan tasarruf sağlar arkadaşlar...
 

alperd

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2007
Mesajlar
1,243
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ben burdayım..

Ağzı olan konuşmuş..ne dememi bekliyorsunuz ?

bu konudaki tek görüşüm şu..KM olarak bilemeyiz kimin motor ömrü uzadı kimin kısaldı ama Rpm bazında tek devir bile kısaldığını düşünmüyorum..

Ben dizelciyim..benzinli için arkadaşlar yazmış çizmişler benim dizelci olduğumu unutup..benzinli araçlar için avrupanın en kaliteli markalarından yazılım satın alıyorum..

Dizelde düşük devirlerdeki torku yükselttiğimden, kullanıcının gün içinde aracını kullandığı ortalama devir sayısı düşüyor..Daha düşük devirlerle yetinip ekonomi yapmaya meylediyor..


mehmet bey sizi foruma çekmek için böyle ileri geri yazıp duruyoruz işte ama sonunda birkaç paragraf da olsa bir şeyler yazdırdık ya size ohh :kop:

yukarda kırmızıyla yazan kısım bence çok açıklayıcı motor ömrü hakkında. yani km belli olmaz ama devir sayısı değişmez.
5000-6000 devir arası basar durursan chip var diye pek fazla km gidemezsin.
tam tersini yapar düşük devir torkundan faydalanırsan hem yakıt ekonomisi yapar hem motor ömrü artırırsın (km olarak) burdan bu çıkıyor...

TEŞEKKÜRLER...
 

kibritçi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eyl 2007
Mesajlar
231
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
1.3 dizel ikinci el bir citroen c3 vardı bende. Baktırmadan almıştık. Ve %90 çipliydi. 2. viteste pati çekiyordu ve gaza bastığımda arkaya yaslıyordu. Yolda aynı klasmandaki Fiesta , Corsa bırakmıyordu.

Birgün şile yolunda yokuş çıkarken motor teklemeye başladı , durdum. Kaputu açtım , duman çıkmaya başladı. Motor yanmış , enjektörler simsiyah olduğunu gördüm serviste.

Tekrar söylüyorum , çipli olduğundan emin değilim ama aşırı gidiyordu ve yakıtı da baya az tüketiyordu.
bakımsızlıktanda bu hale gelmıs olabılır
 

alperd

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2007
Mesajlar
1,243
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bakımsızlıktanda bu hale gelmıs olabılır


bakımsız olsa öyle deli gibi gitmezdi. bence araçta gerçekten agresif bir chip vardı ve motorun kompresyonu da çok yüksekti sonunda sibop-piston kolu-sekman neyse yokuş yukarı aşırı yüke dayanamadı koptu herhalde...
 

alperd

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2007
Mesajlar
1,243
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
mehmet bey sizi foruma çekmek için böyle ileri geri yazıp duruyoruz işte ama sonunda birkaç paragraf da olsa bir şeyler yazdırdık ya size ohh :kop:

yukarda kırmızıyla yazan kısım bence çok açıklayıcı motor ömrü hakkında. yani km belli olmaz ama devir sayısı değişmez.
5000-6000 devir arası basar durursan chip var diye pek fazla km gidemezsin.
tam tersini yapar düşük devir torkundan faydalanırsan hem yakıt ekonomisi yapar hem motor ömrü artırırsın (km olarak) burdan bu çıkıyor...

TEŞEKKÜRLER...


ben chip yaptıracam! çünkü genelde ekonomik gitmek için düşük devirde sürüyorum ama bazen de basasım geliyor hakkını veriyorum aracın. bu iki ihtiyacı da daha iyi tatmin edecek olması dolayısıyla chip bana çok uygun geliyor...

izmir'de chip nasıl yapılır bir el atın MEHMET BEY yazılımlar yanınızdayken Aliağa'dan geçmez mi yolunuz???
 

GALERİCİ

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Mar 2007
Mesajlar
1,167
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
benım önceki aracımda sıfır almıştım (corsa d) power box vardı kalite almanyadan gelen bir üründü 600$ almıştım 50bin oldugu zaman duman atmaya başlamıştı ama power box ı cıkarınca duman kesilmişti kim ne derse desin chip ve box motorun ömründen götürüyor
 
Son düzenleme:

ermaneray

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
5 Ağu 2007
Mesajlar
1,595
Tepki puanı
222
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
zararı olduguna inanmıyorum 2 yıldır falan kullanıyorum ama yanlış yazılan bir chip aracı fakire düşürebilir yada zengine düşürebilir böyle olursa ya piston eritirsin yada aracın gitmez çok benzin yakarsın buda motoru elıne almak gibi bişey olur ama doğru güzel bir yazılımla sorun yaşanmayacağına eminim zaten devir bandına göre güç veriyorsun ona göre ayar yapıyorsun vs vs vs sonra güç ve ekonomi olarak geri alıyorsun
 

muratezcan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ağu 2006
Mesajlar
806
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ben chip yaptıracam! çünkü genelde ekonomik gitmek için düşük devirde sürüyorum ama bazen de basasım geliyor hakkını veriyorum aracın. bu iki ihtiyacı da daha iyi tatmin edecek olması dolayısıyla chip bana çok uygun geliyor...

izmir'de chip nasıl yapılır bir el atın MEHMET BEY yazılımlar yanınızdayken Aliağa'dan geçmez mi yolunuz???

Mehmet hafta sonu İzmir deydi.
 

zafzaf00

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Eki 2006
Mesajlar
1,019
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
mehmet bey sizi foruma çekmek için böyle ileri geri yazıp duruyoruz işte ama sonunda birkaç paragraf da olsa bir şeyler yazdırdık ya size ohh :kop:

yukarda kırmızıyla yazan kısım bence çok açıklayıcı motor ömrü hakkında. yani km belli olmaz ama devir sayısı değişmez.
5000-6000 devir arası basar durursan chip var diye pek fazla km gidemezsin.
tam tersini yapar düşük devir torkundan faydalanırsan hem yakıt ekonomisi yapar hem motor ömrü artırırsın (km olarak) burdan bu çıkıyor...

TEŞEKKÜRLER...
devir olayını anlamamışsınız. tabiki o devirlerde kullanılmaz... zaten 6000 devir çeviren diesel motorlu arabadan da forumda yoktur:) benzinlimi bu 6000 devir görsün:) Mehmetin kastettiği başka devrin düşmez diyor. birdaha okuyun:)
 

alperd

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2007
Mesajlar
1,243
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
devir olayını anlamamışsınız. tabiki o devirlerde kullanılmaz... zaten 6000 devir çeviren diesel motorlu arabadan da forumda yoktur:) benzinlimi bu 6000 devir görsün:) Mehmetin kastettiği başka devrin düşmez diyor. birdaha okuyun:)


okudum ve gayet doğru anladım bence :) ben o devri kendi aracıma göre örnek verdim zaten. dizeli de örneğe katmak için REDLINE'a yakın devirlerde sürekli gezmek diyebiliriz.

motor ömrünü km olarak bilemem ama motorun TOPLAMDA yapacağı devir sayısı değişmez diyor mehmet bey.

şöyle açıklayayım redline civarında bir devirle arabayı bağırta bağırta gidip 50 bin km'de motor bitireceğinize makul bir devirde giderek belki 150 bin km yapabilirsiniz ama her iki durumda da aracın motoru aslında atıyorum 20 milyar devir çevirmiş olur. işte bu toplam devir 1 tane bile azalmaz ama gideceğin km değişebilir diyor. mantıklı da değil mi? :)
 
Son düzenleme:
Üst