- Konuyu Başlatan
- #41
- Katılım
- 16 Haz 2009
- Mesajlar
- 21,572
- Tepkime puanı
- 9
- Puanları
- 38
- Yaş
- 50
nadir abi easy vitesi ilk 99 alfa 156 selespeed de kullandım ve f1 vitesi ile hayran kalmıştım. sonrasında c2 ve colt ta kullandım f1 vites vardı yine onlarda. şimdi corsa da kullanıyorum. özellikle manuel olarak vites değiştirmek bana ayrı bir zevk veriyor. ilk kullanımlarda vites geçişleri rahatsız ediyor ancak zamanla nasıl kullanılacağını öğreniyorsun bu rahatsızlıkta aynen düz vites teki vites değişimi benzeri bir durum aslında .. sorun yaşayanlar bakımları zamanında yaptırmayanlar ve genellikle abuk subuk vites değiştirenler oluyor yani araçla 40 km hızla giderken adam 2 den 5 e kadar tak tak vites konumu + yapıyor yada yüksek hızda giderken aynı şekilde - yaparak birden vites küçültüyor. robot sistemine gelince zamanında yağ değişimi yapılırsa robot sistemi kolay kolay arıza vermez ancak ufak tefek ( akü zayıflığı v.s.) elektiriksel problemler yaşanabilir. otomatik vitesi boşa almak şanzımanın yağ basıncı için zararlıdır. ancak easy de öyle bir durum söz konusu değil otomatik bir şanzıman arıza verdiğinde en az ne kadara tamiri yapıldığını ve yapıldıktan sonra düzgün ayarlanmamışsa düzen tutmadığını biliyoruz. en azından hiç kimsenin değiştirmediği şu şanzıman filtresini değiştirmek bile en az 600-1000 tl arasında maliyetleri buluyor. ama easy de şanzıman yağı ve balata takımı v.s. değişiyor robot yağı değişiyor.
Kalemine sağlık teşekkür ederim. Bu konuya yazılan ne kadar yorum varsa tek tek okuduğumun bilinmesini isterim arkadaşlar ve bu konu bir çok kullanıcının aradığı bir konu netten o kadar aradım şahsen bende.