Bu Vites Hakkında Bilgiye İhtiyacım Var

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ndipi
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
nadir abi easy vitesi ilk 99 alfa 156 selespeed de kullandım ve f1 vitesi ile hayran kalmıştım. sonrasında c2 ve colt ta kullandım f1 vites vardı yine onlarda. şimdi corsa da kullanıyorum. özellikle manuel olarak vites değiştirmek bana ayrı bir zevk veriyor. ilk kullanımlarda vites geçişleri rahatsız ediyor ancak zamanla nasıl kullanılacağını öğreniyorsun bu rahatsızlıkta aynen düz vites teki vites değişimi benzeri bir durum aslında .. sorun yaşayanlar bakımları zamanında yaptırmayanlar ve genellikle abuk subuk vites değiştirenler oluyor yani araçla 40 km hızla giderken adam 2 den 5 e kadar tak tak vites konumu + yapıyor yada yüksek hızda giderken aynı şekilde - yaparak birden vites küçültüyor. robot sistemine gelince zamanında yağ değişimi yapılırsa robot sistemi kolay kolay arıza vermez ancak ufak tefek ( akü zayıflığı v.s.) elektiriksel problemler yaşanabilir. otomatik vitesi boşa almak şanzımanın yağ basıncı için zararlıdır. ancak easy de öyle bir durum söz konusu değil otomatik bir şanzıman arıza verdiğinde en az ne kadara tamiri yapıldığını ve yapıldıktan sonra düzgün ayarlanmamışsa düzen tutmadığını biliyoruz. en azından hiç kimsenin değiştirmediği şu şanzıman filtresini değiştirmek bile en az 600-1000 tl arasında maliyetleri buluyor. ama easy de şanzıman yağı ve balata takımı v.s. değişiyor robot yağı değişiyor.


Kalemine sağlık teşekkür ederim. Bu konuya yazılan ne kadar yorum varsa tek tek okuduğumun bilinmesini isterim arkadaşlar ve bu konu bir çok kullanıcının aradığı bir konu netten o kadar aradım şahsen bende.
 
Nadir günün birinde otomatik vitesli aracımızı değiştirme imkanımız olursa gene klasik tam otomatik bir aracı tercih edeceğim. Çünkü hem daha cefakar hem de malüm arabayı kullanan hanımlar ;). Özellikle bizim hanıma deh deyince giden çüş deyince duran araç lazım, manuel vitesi bir türlü sevemedi gitti :).
 
Kalemine sağlık teşekkür ederim. Bu konuya yazılan ne kadar yorum varsa tek tek okuduğumun bilinmesini isterim arkadaşlar ve bu konu bir çok kullanıcının aradığı bir konu netten o kadar aradım şahsen bende.

abi bende çoğunlukla otomatik vites kullanan birisi olarak tavsiye ederim ancak alım yapmadan test etmeni öneririm. opel servislerinde corsa ve astra clasicler var test araçları. şu an evde 2 otomatik bir easy var kullanımda benim için hiç bir fark yok :) mesele alışmak..
 
Nadir günün birinde otomatik vitesli aracımızı değiştirme imkanımız olursa gene klasik tam otomatik bir aracı tercih edeceğim. Çünkü hem daha cefakar hem de malüm arabayı kullanan hanımlar ;). Özellikle bizim hanıma deh deyince giden çüş deyince duran araç lazım, manuel vitesi bir türlü sevemedi gitti :).

Abi bende çok kez düz araç kullandım ama yenge ile aynı fikirdeyim şimdi otomatiğe alışınca düz vites insana işkence gibi geliyor. O yüzden yine otomatik ama şimdi piyasa da pek tak otomatik yok kadar az. Sanırım hundai kullanıyor tam otomatikleri, mazda var birde toyota cvt kullanıyor. Git gide eski sistemlerin üzerine su içmeye başlarız gibi geliyor bana ekonomi adına yeni teknoloji kullanıyorlar oda şu anda sanırım düz araçları otomatik şekilde kullanmasını sağlayan sistemler. Aslında otomatik içinde CVT sistemlerde çok güzel bir sistem... sadece biraz ruhsuz kalır o kadar neticede vites değişimi diye bir şey olmuyor.
 
abi bende çoğunlukla otomatik vites kullanan birisi olarak tavsiye ederim ancak alım yapmadan test etmeni öneririm. opel servislerinde corsa ve astra clasicler var test araçları. şu an evde 2 otomatik bir easy var kullanımda benim için hiç bir fark yok :) mesele alışmak..

Özellikle Opel daha bu sistemleri tam rayına oturtamadı. Bana öyle geliyor bakalım zaman içinde neler olacak... ama basit sorunlar ile araçların yolda kalması kadar saçma bir şey olmaması gerek örnek arka ampul patlaması yada akünün zayıflaması gibi sebeplerden araç yolda kalmamalı bana göre.
 
Nadir abi tam benim aracın şanzımanını sormuşun. Sıfır aldım ve eşimle 4 yıldır kullanıyoruz. Hiç sorun sıkıntı görmedik şıkır şıkır çalışıyor kereta, canavar gibi gidiyor araç. İlk astsa h kasalarda çok sıkıntı olmuş ama 2007 sonrasında revizyon yapıldı ve hata en aza indirgendi. Fazla kurcalamdan çocuk gibi değil adam gibi kullanırsan bişey olmaz ama kanı hızlı delikanlıyo verirsen oda senin eline verir. Avrupada vectra c kasalarda bile var bu sistem ama demode oldu gibi. Valla.1.3 dizel astra h alınıp bu şanzumanla dere tepe binilir bence. Ama genede kenarda bir 1000-2000 tl'en durmalı bu şanzuman yada tam otomatik için. Herşeyin bir eksisi vardır.

S4 Mini'den Tapatalk ile Gönderildi.
 
nadir abi easy vitesi ilk 99 alfa 156 selespeed de kullandım ve f1 vitesi ile hayran kalmıştım. sonrasında c2 ve colt ta kullandım f1 vites vardı yine onlarda. şimdi corsa da kullanıyorum. özellikle manuel olarak vites değiştirmek bana ayrı bir zevk veriyor. ilk kullanımlarda vites geçişleri rahatsız ediyor ancak zamanla nasıl kullanılacağını öğreniyorsun bu rahatsızlıkta aynen düz vites teki vites değişimi benzeri bir durum aslında .. sorun yaşayanlar bakımları zamanında yaptırmayanlar ve genellikle abuk subuk vites değiştirenler oluyor yani araçla 40 km hızla giderken adam 2 den 5 e kadar tak tak vites konumu + yapıyor yada yüksek hızda giderken aynı şekilde - yaparak birden vites küçültüyor. robot sistemine gelince zamanında yağ değişimi yapılırsa robot sistemi kolay kolay arıza vermez ancak ufak tefek ( akü zayıflığı v.s.) elektiriksel problemler yaşanabilir. otomatik vitesi boşa almak şanzımanın yağ basıncı için zararlıdır. ancak easy de öyle bir durum söz konusu değil otomatik bir şanzıman arıza verdiğinde en az ne kadara tamiri yapıldığını ve yapıldıktan sonra düzgün ayarlanmamışsa düzen tutmadığını biliyoruz. en azından hiç kimsenin değiştirmediği şu şanzıman filtresini değiştirmek bile en az 600-1000 tl arasında maliyetleri buluyor. ama easy de şanzıman yağı ve balata takımı v.s. değişiyor robot yağı değişiyor.

O Alfa Romeo 156 nın makyajlı kasalarında F1 kumandalarını çok güzel yapmışlar hasan abi, BMW M3 ün kulakçıklarından koymuşlar direksiyonun altına, 2003 model öncesi modellerde tam direksiyon göbeğine bağlıydı, makyajlılara hayran kalmamak elde değil :)
 
Özellikle Opel daha bu sistemleri tam rayına oturtamadı. Bana öyle geliyor bakalım zaman içinde neler olacak... ama basit sorunlar ile araçların yolda kalması kadar saçma bir şey olmaması gerek örnek arka ampul patlaması yada akünün zayıflaması gibi sebeplerden araç yolda kalmamalı bana göre.

bunlar çok istisnai durumlar nadir abi.. mesela otomatik aracın marş motorunun bozulması gibi ;) ...
 
bunlar çok istisnai durumlar nadir abi.. mesela otomatik aracın marş motorunun bozulması gibi ;) ...

Zaten en çok korktuğum şeyde otomatik araçta marş motorununun bozulması. Otomatik araç ve marş motoru bozuldu mu kaldın demektir :)
 
ne çektin be nadir abi,bi lpg bi şanzıman diye diye kendini yaşlandırdın vallahi :)
sen easy kullansan sinirlenir gider duvara vurursun arabayu :)
 
Geri
Üst