Bu Vites Hakkında Bilgiye İhtiyacım Var

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ndipi
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Easytronic göreceli olarak keyifsiz değil aslında çok keyifli bir şanzıman. Normal otomatik şanzımanlarda tiksinç bir devir atlama olayı var vites yükseldiğinde, ancak easytronicde çok hisli ve benim gibi manuel sever bir insanı mest edicek şekilde güzel vites geçişleri var. Gaza abanırsanız gerçekten sarsıntılı vites geçişi var ve zaten C sınıfı bir otomobilde sarsıntısız sürüş hayalden öteye geçmez, şanzıman sarsmasa şasinin hafifliği sarsar :) Ayrıca gaza ne kadar az dokunursanız o kadar düşük devirde vites değiştiriyor, 1500 devirde vites yükselttiğini çok iyi biliyorum. Kar modu var gaz tepkilerini gebertiyor ama bir şekilde karda patinajsız kalkmanda çok faydalı. Bir de sıfır alıp easytronic sorunu yaşayana pek denk gelmedim ben, kmsi düşürülmüş ama çok diri duran galeri araçlarında bolca olur bu sorunlar. Ama illaki "bizim bi arkadaş" diye başlayan cümlelerle easytronic sistemi yerden yere vurulacaktır bu allahın emri.
En güzeli DSG şanzıman alıcaksın nadir abi, onların da baskı balata sistemleri ve değişmesi gereken şeyleri var, bakımı geldiğinde 11-12 bin lira vermeye hazırsan öneriyorum :D Veya bmw 1 serisi alcaksın, hala tork konvertörlü ve fazla aşamalı (8-9 ileriye doğru gidiyolar) ZF marka en babasından şanzıman kullanıyolar.
 
easy astra h kullandım 2004 enjoy ama çelik jant bile yok :D arabada vites geçişleri sert kullanımda var aynı ayarda tutarsanız ayağınızı hiçbir sıkıntı olmadan tık tık geçiyor. sevmiştim ben ama robotize şanzıman şanssızlığı yaşama riski yüksek...
 
Nadir aslında kullanım bakımından zor değil. Ben bu sene easytronic Honda kullandım. Kolay alıştım ama bizim klasik tam otomatikler gibi cefakar olacaklarını sanmam. Bu viteslerin kaç günlük mazileri var ki sorunsuz diyebilelim, bana göre bunlar henüz olgunlaşma aşamasındalar. Biz daha çok klasik tam otomatiklere alışkınız, bu tür şeyler bizim için daha erken ;).
 
En güzeli gidip bir fiat bayine 500L dizel bir araç almak :D ağa başa gibi yormadan üzmeden binmek her ne kadar olursa olsun parça da ucuz zaten :)
 
Nadir aslında kullanım bakımından zor değil. Ben bu sene easytronic Honda kullandım. Kolay alıştım ama bizim klasik tam otomatikler gibi cefakar olacaklarını sanmam. Bu viteslerin kaç günlük mazileri var ki sorunsuz diyebilelim, bana göre bunlar henüz olgunlaşma aşamasındalar. Biz daha çok klasik tam otomatiklere alışkınız, bu tür şeyler bizim için daha erken ;).

Aynen öyle abi zaten araca bakınca çocuk oyuncağı gibi duruyor özellikle o vites kolu :D insana güven bile vermiyor şaka gibi gelmişti ilk gördüğümde :)
 
Biz her viteste kontağı kapatmaya, anahtarı kontaktan çekip almaya alışmış bir neslin torunlarıyız, bu tür oyuncaklar bizi bozar :) . Yazın Honda'yı park ettim ama kontağı bir türlü yerinden çıkartamadım, İzmir'in ağustos sıcağında eniştemin gelmesini bekledim, neymiş efendim vitesi parka almamışım, resmen müslümana gavur eziyeti. Ben 23 senelik emektar Vectra'da böyle bir eziyet yaşamadım :) .
 
Biz her viteste kontağı kapatmaya, anahtarı kontaktan çekip almaya alışmış bir neslin torunlarıyız, bu tür oyuncaklar bizi bozar :) . Yazın Honda'yı park ettim ama kontağı bir türlü yerinden çıkartamadım, İzmir'in ağustos sıcağında eniştemin gelmesini bekledim, neymiş efendim vitesi parka almamışım, resmen müslümana gavur eziyeti. Ben 23 senelik emektar Vectra'da böyle bir eziyet yaşamadım :) .

Hehehe aynen abim mesela bizim araçlar da motorun çalışmasına gerek olmadan istediğimiz vitese geçire biliriz ama Honda buna izin vermiyor illa çalışır durumda olacak ya değilse sana vites geçirmek yok diyor da başka bir şey demiyor :D
 
Biz her viteste kontağı kapatmaya, anahtarı kontaktan çekip almaya alışmış bir neslin torunlarıyız, bu tür oyuncaklar bizi bozar :) . Yazın Honda'yı park ettim ama kontağı bir türlü yerinden çıkartamadım, İzmir'in ağustos sıcağında eniştemin gelmesini bekledim, neymiş efendim vitesi parka almamışım, resmen müslümana gavur eziyeti. Ben 23 senelik emektar Vectra'da böyle bir eziyet yaşamadım :) .
aynen savaş abi otoparkta arabayı vitese takmadan birde elfrenini çekmeden inip gitmişim bizim yaramazda tek durmamış elin arabasına gitmiş vurmuş tam ortalamış :D
 
Babadan kalma alışkanlık araçtan inmeden el frenin her zaman çekerim ama rampalar haricinde aracı viteste bırakmam.
 
nadir abi easy vitesi ilk 99 alfa 156 selespeed de kullandım ve f1 vitesi ile hayran kalmıştım. sonrasında c2 ve colt ta kullandım f1 vites vardı yine onlarda. şimdi corsa da kullanıyorum. özellikle manuel olarak vites değiştirmek bana ayrı bir zevk veriyor. ilk kullanımlarda vites geçişleri rahatsız ediyor ancak zamanla nasıl kullanılacağını öğreniyorsun bu rahatsızlıkta aynen düz vites teki vites değişimi benzeri bir durum aslında .. sorun yaşayanlar bakımları zamanında yaptırmayanlar ve genellikle abuk subuk vites değiştirenler oluyor yani araçla 40 km hızla giderken adam 2 den 5 e kadar tak tak vites konumu + yapıyor yada yüksek hızda giderken aynı şekilde - yaparak birden vites küçültüyor. robot sistemine gelince zamanında yağ değişimi yapılırsa robot sistemi kolay kolay arıza vermez ancak ufak tefek ( akü zayıflığı v.s.) elektiriksel problemler yaşanabilir. otomatik vitesi boşa almak şanzımanın yağ basıncı için zararlıdır. ancak easy de öyle bir durum söz konusu değil otomatik bir şanzıman arıza verdiğinde en az ne kadara tamiri yapıldığını ve yapıldıktan sonra düzgün ayarlanmamışsa düzen tutmadığını biliyoruz. en azından hiç kimsenin değiştirmediği şu şanzıman filtresini değiştirmek bile en az 600-1000 tl arasında maliyetleri buluyor. ama easy de şanzıman yağı ve balata takımı v.s. değişiyor robot yağı değişiyor.
 
Geri
Üst