Bu Karardan Sonra Gel de İkinci El Araç Al

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ndipi
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Abi zaten kilometre muhabbeti çok saçma bişey, bu kilometre ve boya takıntısını çıkaran öküzlerin yüzünden dolandırıcılık olarak görülüyor bunlar. Benim bildiğim 2. el arabada kaportanın taze boyalı olması arabaya değer katar, yüksek kmde motoru saat gibi çalışan araba da prestijle birebirdir. Birgün şöyle 1993 Astra GSI falan toplarsam km göstergesini 700 800bin falan yapmayı düşünüyorum, millet azaltır ben çoğaltırım :D
 
Mert km ile oynanmadan satılsa adam bile bile alır sorun olmaz ama km indirildiğinde insan biraz enayi yerine konuyor yaw.
 
Abi zaten kilometre muhabbeti çok saçma bişey, bu kilometre ve boya takıntısını çıkaran öküzlerin yüzünden dolandırıcılık olarak görülüyor bunlar. Benim bildiğim 2. el arabada kaportanın taze boyalı olması arabaya değer katar, yüksek kmde motoru saat gibi çalışan araba da prestijle birebirdir. Birgün şöyle 1993 Astra GSI falan toplarsam km göstergesini 700 800bin falan yapmayı düşünüyorum, millet azaltır ben çoğaltırım :D

Km bir takıntı değildir aslında. Bir aracın km'si yalnızca o aracın motor ömrünün göstergesi değildir çünkü. Metal yorgunluğuna bağlı olarak aracın kaporta sağlamlığının da bir göstergesidir km.

100.000 km boyunca rüzgara sürtünen bir araçla 400.000 km boyunca rüzgara sürtünen bir araç motor olarak aynı olabilse bile kaporta olarak benzer kondisyonda olmayacaktır mesela.

Bir diğer husus ise ülkemizde araç bakımları düzenli olarak yapılsa (aslında yetkili servisler bu denli pahalı olmasa ve yapılabilse) km olayına kimse kolay kolay takılmaz ama bakımsızlık kavramı ister istemez insanı km'ye dikkat etmeye yöneltiyor...
 
Otomibil ureticileri bunu yazilimsal olarak engellemedigi surece bunun onune gecilemez milletimizi kimse durduramayacak bu konuda maalesef

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
Arkadaşlar uzun zamandır yurt dışından araç getirdik. Bindiğim aracım da ALmanya'dan geldi. İnternet sitesinden araç arayışı içindeydim. Neyse bir HB astra buldum ama o kadar temiz ki resmen araca hasta oldum. Araca bakması ve alması için rahmetli büyüğüm abimizi yolladım. Gitti aracı buldu ve sonrasında gelişmeler aynen şöyle oldu. Araç resimlerde göründüğü kadar temiz... neyse aracın Alman sahibi ile konuşma anlaşma aşamasına girilmiş ve bu aracın Türkiye de bir engelli vatandaş için alındığını söyleyince Alman araç sahibi aracı satamayacağını söylemiş. Gerekçe ne diye sorduğunda. Aracın şanzuman arızası olduğunu ve vites geçişlerinde sorun olduğunu engelli bir kişiye bunu veremeyeceğini söylemiş.... adam da zihniyet ortada. Arkadaş biz gereken neyse yaptıralım siz fiyatını uygun tutun demiş. Alman yine olmaz demiş ben şimdi fiyat indiririm ama aracın çıkan masrafı indirdiğim fiyattan fazla olursa ben bunu da bilemeyeceğim den dolayı da çok rahatsız olurum demiş... ve arkadaş aracın sahibin yanından aradı ve adamın dediklerini ve adam satmıyor dedi. :)

İşte bu olay Türkiye de olsa anında kakalar sonra ardına bile bakmazlardı... işte fark burada...

Ben km yüksek aracı alacak isem bilerek almak isterim ama birileri indirip bende km kanarsam sadece araç almam kazıklarım ve enayi yerine konmuş olurum.
 
Almanyada km düşürebiliyorsunuz. Satarken bunu belirtirseniz bir sorun yok yada düşürdüğünüzü çaktırmadan satabilirsiniz. Ancak anlaşılırsa bununla ilgili ceza ödüyorsunuz.
 
Almanyada km düşürebiliyorsunuz. Satarken bunu belirtirseniz bir sorun yok yada düşürdüğünüzü çaktırmadan satabilirsiniz. Ancak anlaşılırsa bununla ilgili ceza ödüyorsunuz.

Eğer ki bunu yapan kişi galeri sahibi ise anında dükkanını kapıyorlar.
 
Km bir takıntı değildir aslında. Bir aracın km'si yalnızca o aracın motor ömrünün göstergesi değildir çünkü. Metal yorgunluğuna bağlı olarak aracın kaporta sağlamlığının da bir göstergesidir km.

100.000 km boyunca rüzgara sürtünen bir araçla 400.000 km boyunca rüzgara sürtünen bir araç motor olarak aynı olabilse bile kaporta olarak benzer kondisyonda olmayacaktır mesela.

Bir diğer husus ise ülkemizde araç bakımları düzenli olarak yapılsa (aslında yetkili servisler bu denli pahalı olmasa ve yapılabilse) km olayına kimse kolay kolay takılmaz ama bakımsızlık kavramı ister istemez insanı km'ye dikkat etmeye yöneltiyor...

Kaporta zaten aracın kalitesin belirli bir kıstas değildir veya olmamalıdır. Ah ne kadar sağlamdır dedikleri vectra-b aracı hayvani bir kaporta sacı kalınlığına sahiptir ama 100km üzeri hızlardaki kazalarda ne yazık ki karton gibi yırtılmaktadır, kaportadan ziyade şasi önemlidir. Metal yorgunluğu denen şey bükülmeyle alakalıdır, teneke kola şişesini sağa sola bükerek daha kolay ayırma örneği gibi yani, rüzgar metal yorgunluğu yaratacak kadar şiddetli değil, kasislerden geçmek bir nebze olabilir belki ama bükülmeyen metalde yorgunluk ne derecede olabilir onu metalurji mühendisleri kadar bilmiyorum.
Km düşürmenin servislerle falan pek alakası yok aslında, ülkemizdeki insan kalitesi fazlasıyla düşük, 3 kuruşu gözünde fazla büyüten insan oranı bir hayli yüksek. Galerici sıfatını taşıyıp insanı ayakta s..öpen insanların da sayesiyle otomotivde dolandırıcılık kaçınılmaz. En güzeli sizinki, gücünüz yettiğince sıfır araba alıp gözü gibi bakmak, kafadaki tek soru işareti acaba araba bu ay kaç kuruş yakacak falan filan...
 
Sıfır alsan çözülüyor mu? Kaç tane sıfır aracında boya çıkan haberi var. Ben aracın boyasına, km sine takılmam, iyice baktırır alırım diyen 1 tane tanıdığım var. Önceki aracımı gözüm gibi baktığım halde dizel yüksek km diye zor sattım. Şu durumda neden km oynanmış araç alayım? Bunu yapana hakkımı helal edeyim? Pazarda poşete ben görmeden çürük meyve koyan adamdan farkı ne?
 
Geri
Üst